Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubartów: PKP remontuje tory. Nie pomyśleli o budowie przejścia

Maria Krzos
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne archiwum Polskapresse
Podczas planowania remontu linii kolejowej Lublin-Lubartów nie pomyślano o tym, by w Lubartowie wybudować dodatkowe przejście przez tory. Efekt? Mieszkańcy części tego miasta (okolic ul. Krańcowej i stacji kolejowej) oraz sąsiednich miejscowości (m.in. Kolonia Annobór) będą mieli utrudniony dostęp do stacji, na której mają zatrzymywać się pociągi.

- W okolicach ul. Krańcowej przejścia nigdy nie było - mówi Jakub Wróblewski, radny miejski z Lubartowa. - Mieszkańcy korzystali z "dzikich" przejść. Ponieważ tory te od lat nie były używane, nie stwarzało to żadnego zagrożenia. Sytuacja zmieni się, kiedy na linię Lublin-Lubartów wrócą pociągi. Mieszkańców zaniepokoił fakt, że nikt nie pomyślał o budowie przejścia. Poprosili o interwencję.

W środę (7 listopada) o godz. 17 w urzędzie miejskim w odbędzie się spotkanie z udziałem mieszkańców, przedstawicieli kolei oraz władz miasta. Ma ono charakter otwarty. - W tej kwestii wszystko zależy od kolei - mówi Radosław Szumiec, z-ca burmistrza Lubartowa. - Jeśli z jej strony padną konkretne propozycje, nie będziemy uchylać się od współudziału w finansowaniu budowy.

Szumiec potwierdza, że brak bezpiecznego przejścia przez tory to realny problem dla dużej grupy mieszkańców. To nie jedyny mankament nowej linii. Według projektu w Lubartowie pociągi zatrzymywać się będą tylko w jednym punkcie (stacja kolejowa). Stawia to pod znakiem zapytania opłacalność całej inwestycji. - Brak przystanków w centralnej i północnej części miasta sprawi, że większości lubartowian nie będzie opłacało się korzystanie z pociągów - wyjaśnia. - Musieliby najpierw dojechać na stację. Rozwiązaniem byłoby stworzenie 2 przystanków na terenie miasta, na których zatrzymywałyby się pociągi. Priorytetem powinien być to przystanek przy ul. Lipowej.

W środowym spotkaniu uczestniczyć będzie Zygmunt Osiak, dyr. ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych PKP. Co powie? - W kwestii przejścia przez tory sprawdzamy, czy z punktu wiedzenia przepisów jego usytuowanie w miejscach wskazywanych przez mieszkańców jest w ogóle możliwe - zdradza. - Jeśli chodzi o dodatkowe przystanki, widzimy konieczności ich powstania. Wystąpiliśmy już do naszej centrali o dodatkowe pieniądze na ten cel. Jest szansa, że przystanki zostaną one uruchomione równolegle z oddaniem do użytku tej linii.

Remont dzięki funduszom z UE

Linia Lublin-Lubartów ma być częścią systemu kolei podmiejskiej, która w przyszłości połączy Lublin z okolicznymi miastami. Linia zostanie oddana do użytku z końcem marca 2013 r. Kosztować ma ponad 41 mln zł (ok. 34 z UE). PKP Przewozy Regionalne ma uruchomić 5 par pociągów w ciągu dnia (5 w jedną i 5 w drugą stronę). Szósta para ma ruszyć we wrześniu 2013 r. Kolej stara się teraz o środki na remont linii Lubartów-Łuków.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski