Lubelskie. Trwa największa konferencja branży intermodalnej w Polsce. Uczestnicy dyskutowali o potencjale Małaszewicz

OPRAC.: Red.
intermodalnews.pl/mat. organizatora
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Rola kolejowych przejść granicznych dla funkcjonowania globalnych łańcuchów logistycznych oraz lokalnego rynku pracy jest tematem konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu”. Wydarzenie odbywa się w dniach 20-22 października w Janowie Podlaskim, Małaszewiczach i Terespolu.

Rejon przeładunkowy Małaszewicze i terminale kolejowe zlokalizowane na tym obszarze to jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych w województwie lubelskim. O tym jak ogromną szansą dla polskiej gospodarki są Małaszewicze i jak wykorzystać ich potencjał dyskutowali uczestnicy rozpoczętej w środę (20.10) w Janowie Podlaskim konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu”.

– Województwo lubelskie stawia na kolej. W naszym regionie przygotowywane są inwestycje w ramach programu Kolej Plus, zamawiamy nowy tabor, a także przygotowujemy się do modernizacji i rozbudowy rejonu przeładunkowego Małaszewicze. Dziś jesteśmy bliżej niż kiedykolwiek tej inwestycji. My traktujemy ją priorytetowo. Cieszę się, że projekt ten otrzymał już wymagane pozwolenia i może ruszać. Mamy też duże nadzieje z budową Via Carpatia. Region Lubelski ma szansę stać się hubem logistycznym nie tylko dla Polski, ale tej części Europy – powiedział otwierając konferencję wicemarszałek województwa lubelskiego, Michał Mulawa.

Budowa Parku Logistycznego Małaszewicze jest ogromną szansą na rozwój północnej części Lubelszczyzny. Region ten może stać się jednym z węzłów o znaczeniu euroazjatyckim. Ważne jest jednak wzmocnienie tutejszej branży logistycznej, aby osiągnąć więcej korzyści z Nowego Jedwabnego Szlaku niż bycie obszarem tranzytowym.

– Mamy podwaliny, by stać się mostem między Europą a Azją, który może oferować wszystko co, co możliwe jest we współczesnej logistyce. Mam nadzieję, że trwający obecnie Europejski Rok Kolei będzie szansą, by wynieść ten rodzaj transportu na wyższy poziom – skomentował Sławomir Sosnowski, sekretarz powiatu bialskiego.

Dla międzynarodowych firm działających na kolejowych szlakach transportowych łączących Chiny z Europą Małaszewicze są doskonale znaną lokalizacją. – W światowej prasie branżowej słowo Małaszewicze pojawia się bardzo często. Polska branża logistyczna musi być konkurencyjna w stosunku do innych państw regionu. W ostatnim czasie w światowej branży transportowej widoczne są poważne problemy związane z rekordowymi cenami frachtu i opóźnieniami. Dzisiejsza konferencja jest doskonałą okazją do rozmowy o tym, co trzeba zrobić, by łańcuchy logistyczne działały sprawnie – powiedział Piotr Klimek, prezes Intermodal News sp. z o.o.

W ostatnich miesiącach w Małaszewiczach podobnie jak i innych kolejowych przejściach granicznych położonych na styku kolei o rozstawie standardowym i europejskim widoczne były problemy z chronicznym zjawiskiem większego natężenia ruchu środków niż przepustowości infrastruktury, które są skutkiem szybko rosnących przewozów kolejowych między Chinami a Unią Europejską oraz niedostosowania infrastruktury do potrzeb dynamicznie rozwijającego się transportu intermodalnego, który polega na przewozie ładunków w kontenerach przy wykorzystaniu różnych środków transportu.

Uczestnicy konferencji mogli zobaczyć, jak funkcjonuje kolejowe przejście graniczne oraz terminale przeładunkowe w rejonie Małaszewicz. Dyskusja w gronie profesjonalistów oraz prezentacja i doświadczeń oraz dynamicznych zmian otoczenia gospodarczego pozwoliła na wskazanie potencjalnych scenariuszy rozwoju. Stanowiska, materiały i wnioski z konferencji będą miały wyraz praktyczny, ponieważ zostaną przekazane jako wkład w trwający proces przygotowania instrumentów wsparcia dla branży w ramach rozpoczynającej się nowej perspektywy budżetowej UE.

Konferencja odbywa się w ramach Europejskiego Roku Kolei. Organizatorami wydarzenia są Redakcja IntermodalNews.pl oraz Fundacja ProKolej. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym m.in. Wojewody i Marszałka Województwa Lubelskiego.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie