Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin: Autobusy elektryczne na ostatniej prostej. Jest „zielone światło” do podpisania umowy na ponad 30 milionów

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Koszt – 32 mln zł, liczba – 12 autobusów elektrycznych, czas – koniec dostawy w kwietniu 2022 r.
Koszt – 32 mln zł, liczba – 12 autobusów elektrycznych, czas – koniec dostawy w kwietniu 2022 r. Archiwum
Koszt – 32 mln zł, liczba – 12 autobusów elektrycznych, czas – koniec dostawy w kwietniu 2022 r. ZTM nie popełnił żadnych błędów w przetargu na kupno nowych pojazdów i dostał „zielone światło” do podpisania umów na dostawę autobusów. Wyprodukuje je Solaris.

ZTM ma do zrobienia już tylko jeden krok, aby podpisać wielomilionowy kontrakt na dostawę nowych pojazdów. Właśnie zakończyło się sprawdzanie poprawności przetargów przeprowadzonych na sprzedaż autobusów elektrycznych. Wypadła pomyślnie. - Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia dwóch postępowań na zakup odpowiednio: pięciu i siedmiu autobusów elektrycznych. Kontrolę przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Brak stwierdzonych naruszeń umożliwia podpisanie umów z firmą Solaris Bus & Coach S.A. - wykonawcą, który złożył najkorzystniejsze oferty w obu przetargach – informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM Lublina.

Umowa ma być podpisana w pierwszej połowie maja. - Wartość obu zamówień opiewa na kwotę ponad 32 mln zł – przypomina Góźdź.

Zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe, mają mieć długości 12 metrów. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane. W każdym pojeździe znajdą się biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką. Ponadto będą miały zamontowane bramki liczenia pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

W każdym elektrobusie ma być co najmniej 27 miejsc siedzących. Łącznie w pojeździe ma zmieścić się nie mniej niż 70 pasażerów.

Solaris był jedyną firmą, która wystartowała w przetargu. W pierwszym – na dostawę pięciu pojazdów - złożył ofertę o wartości 13,4 mln zł. W drugim – na siedem elektrobusów - zażyczył sobie za ich dostarczenie 18, 77 mln zł. W obu przypadkach oferty Solarisa były nieznacznie niższe od kwoty, którą na zakupy przeznaczył ZTM.

- Dostawy pojazdów są przewidziane w listopadzie 2021 roku (7 sztuk) oraz w kwietniu 2022 roku (5 sztuk). Siedem autobusów elektrycznych zostanie skierowanych na linie nr: 1, 6 i 7, zaś pozostała piątka do obsługi linii nr 2 – zapowiada Góźdź.

W grudniu 2019 r. ZTM podpisał z Solaris umowę na dostawę 35 pojazdów. Chodzi o 20 autobusów elektrycznych i 15 trolejbusów. Łącznie zlecenie opiewa na 106 mln zł. - Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych) – wskazuje Góźdź.

autor: Zbigniew Kotyłło

Twoje zdjęcie zrobione w 1990 roku może trafić na wystawę fo...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski