Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin chce przyciągnąć turystów. Skorzysta z wzorów przetestowanych przez … sklepy wielkopowierzchniowe

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski/archiwum
Zamiast darmowych imprez i wydarzeń, w których mogą uczestniczyć lublinianie i turyści, będzie zbieranie punktów, za które mają być rozdawane nagrody m.in. powerbanki. „Sezon Lublin” zmienia radykalnie swoją formułę. Akcja zacznie się 1 czerwca i potrwa pięć miesięcy.

„Sezon Lublin” to akcja organizowana od 2012 r. Chodziło o promowanie Lublina i przyciąganie do miasta turystów. Podczas pierwszych 10 edycji chętni mogli uczestniczyć w darmowych imprezach i wydarzeniach przygotowanych specjalnie z myślą o akcji. Tego roku ich już nie będzie. Akcja zmian zupełnie formułę.

- Porównujemy ją do różnych akcji, które były i są prowadzone przez niektóre duże sieci sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie się zbiera naklejki i na koniec można odebrać nagrodę – mówi Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki w UM Lublin.

Cel akcji pozostaje bez zmian: chodzi o przyciągnięcie turystów do Lublina.

- Mieszkamy w mieście wyjątkowo pięknym, z wyjątkową historią. W mieście, które ma do opowiedzenia wiele pięknych faktów historycznych, ale również wiele legend – podkreśla Mariusz Banach, z-ca prezydenta Lublina.

- Akcja ma za zadanie promowanie jak najszerszej oferty tego co Lublin oferuje mieszkańcom czy turystom – uzupełnia Kęćko.

Uczestnicy „Sezonu Lublin” otrzymają karnet, w którym będą zbierali naklejki. Te będą rozdawane przez 53 partnerów akcji. Mają być przyznawane w sześciu kategoriach: spacerowicz (np. skorzystanie z oferty PTTK), przybysz (pobyt w hotelu), smakosz (posiłek w restauracji), kustosz (np. wizyta muzeum), atleta (zwiedzanie np. Ogrodu Botanicznego), kolekcjoner (kupienie pamiątki z Lublina).

Za wydanie np. 20 zł w restauracji będzie można dostać 1 punkt. W każdej kategorii będzie można na karnecie umieścić pięć naklejek. Za zabranie 10 naklejek-punktów uczestnik akcji dostanie specjalny kubek (przygotowano ich 400) oraz dyplom z tytułem „Przyjaciela Lublina”. Nagroda za 30 punktów to powerbank (250 sztuk) oraz dyplom „Znawcy Lublina”.

- Nic nie oferujemy za darmo. Uczestnik akcji musi podjąć wysiłek fizyczny np. zwiedzać ale też finansowy, aby zakupić poszczególne elementy akcji. Dopiero wówczas jest nagradzany – mówi Kęćko.

Akcja potrwa do końca października.

W 2021r r. do Lublina przyjechało 367 801 osób. To o 17,72 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy było ich 447 008. Miasto tłumaczy ten spadek głównie ograniczeniami towarzyszącymi pandemii koronowirusa. Dla porównania „przed pandemią”, czyli w 2019 r. do Lublin przyjechało 661 001 osób.

44 proc. spośród tych, którzy w 2021 r. przybili do Lublina zdecydowało się na jednodniowy pobyt.

W 2019 r. turysta, a więc osoba nocująca, wydał w Lublinie 696 zł, z czego 20 proc. przeznaczył na gastronomię. Osoby, która gościła w Lublinie jedne dzień (czyli odwiedzający) wydały średnio 120 zł (55 proc. na gastronomię).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski