- Obrót działkami w tym rejonie, który kiedyś był raczej martwy, bardzo się ożywił - uważa Tomasz Iwan, prezes Biura Nieruchomości Kleczkowski. - Prowadziliśmy ostatnio kilka transakcji, chodziło o działki większe niż hektar. Zainteresowane były m.in. firmy logistyczne.
Czytaj o kolejnych etapach budowy drogi ekspresowej Lublin-Warszawa
- Obrót działkami w tym rejonie, który kiedyś był raczej martwy, bardzo się ożywił - uważa Tomasz Iwan, prezes Biura Nieruchomości Kleczkowski. - Prowadziliśmy ostatnio kilka transakcji, chodziło o działki większe niż hektar. Zainteresowane były m.in. firmy logistyczne.
Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta Lublin, podkreśla, że inwestycje infrastrukturalne, dając dostępność komunikacyjną nowym terenom, czynią je atrakcyjnymi dla przedsiębiorców. - Zainteresowanie dotyczy m.in. obszaru przy ul. Mełgiewskiej (przedłużona będzie połączona z obwodnicą Lublina - red.). Do budowy przymierza się tam np. duża sieć handlowa, która kupiła już działkę. Firma Raben planuje zaś rozbudowę - wylicza.
Zainteresowanie sąsiedztwem lotniska w Świdniku jest mniejsze niż w przypadku działek przy trasach. - Nie dowiadywano się u nas o tereny pod inwestycje w związku z budową portu. Ale też gmina nie ma działek w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. Te nieruchomości należą do prywatnych właścicieli i o takich ewentualnych transakcjach nie wiemy - zaznacza Edwin Gortat, wójt Wólki.
Ceny działek wokół lotniska wahają się w okolicach 100-150 zł za mkw., choć ostatnio na sprzedaż wystawiono 3-hektarową działkę za 10 mln zł. Na razie jednak chętnych brak. - Najlepsze grunty zostały sprzedane trzy - cztery lata temu, gdy decydowano o lokalizacji lotniska w Świdniku - usłyszeliśmy w jednym z biur nieruchomości (właściciel chciał pozostać anonimowy).
Grzegorz Sobczak, redaktor naczelny "Skrzydlatej Polski", nie ma wątpliwości, że przy lotnisku wyrosną m.in. parkingi: - Zaparkować będzie można na lotnisku, ale takie miejsca są zwykle drogie. Dlatego np. w Katowicach prywatnych miejsc wokół portu, gdzie można zostawić auto, jest mnóstwo. Powstaną hotele, w których przewoźnicy przenocują załogi. W pobliżu pojawią się centra biurowe. Lotnisko ma rolę miastotwórczą, więc właśnie w stronę portu, zarówno Lublin, jak i Świdnik, będą się rozrastały pod względem inwestycji biznesowych - przekonuje Sobczak.
Zdaniem Artura Sobonia, sekretarza miasta Świdnik, inwestycje w okolicach lotniska, dróg dojazdowych do niego czy przy S17 Lublin - Piaski będą. Ale jeszcze nie teraz. - Przedsiębiorstwa wstrzymują się do czasu zakończenia realizacji tych przedsięwzięć. Mieliśmy już przypadek firmy chciała budować duże centrum hurtowo - logistyczne. Ale postanowiła poczekać - tłumaczy Soboń.
W sąsiedztwie lotniska, z oczywistych względów, spadają natomiast ceny działek budowlanych. - Nawet do kilkudziesięciu zł za mkw. - mówi Tomasz Iwan.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?