- 30 lipca puścimy ruch samochodów. Ulica będzie dostępna dla kierowców - zapowiedział wczoraj Piotr Dańko, doradca prezydenta Lublina ds. ekonomiczno-gospodarczych.
Prace przy przedłużeniu ul. Krańcowej ruszyły w grudniu 2008 roku. Wykonawca miał 20 miesięcy na ich zakończenie. Do wybudowania było prawie 700 metrów nowej ulicy. Chodziło o odcinek od ul. Długiej do ul. Kunickiego. - Całość jest już skończona. Trwają jeszcze kosmetyczne poprawki - poinformował Dańko.
Nowe połączenie wygląda tak, jak obecnie istniejący odcinek tej arterii od al. Witosa do ul. Długiej. Powstały dwie jezdnie o szerokości siedmiu metrów z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Roboty obejmowały też m.in. przebudowę mostu na Czerniejówce. Sama rzeka "zniknęła", płynie obecnie tunelem pod nową drogą. Kolejne tunele powstały w ciągu ulic: Wspólnej i Robotniczej.
Inwestycja pochłonie 53,1 mln zł. Część środków pochodzi m.in. z funduszy unijnych, w ramach których miasto uzyska 27,7 mln zł dofinansowania. - Wybudowanie nowego odcinka ul. Krańcowej odciąży ulice Wyzwolenia oraz Pawią. Poprawę w jeździe zdecydowanie odczują jadący od strony Świdnika czy Felina w kierunku Abramowic, Dziesiątej oraz Zemborzyc - podkreślał Dańko.
Ul. Krańcowa to element tzw. małej miejskiej obwodnicy. Przebiega ona od al. Solidarności, przez al. Smorawińskiego, Andersa do Witosa a następnie przez Krańcową ma łączyć się z ul. Jana Pawła II.
Aby "domknąć" obwodnicę śródmiejską, trzeba jeszcze wykonać przedłużenie ul. Krańcowej, od ul. Kunickiego do ul. Wrotkowskiej. Budowa ma ruszyć dopiero w przyszłej kadencji samorządu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?