Od października linie 17, 26 i 57 będzie obsługiwała firma IREX - dziesięcioma autobusami przegubowymi. To oznacza, że niezrzeszona prywatna komunikacja całkowicie zniknie z tych tras, a razem z nią "promocyjne" przejazdy za 1,50 zł. Pasażerowie będą musieli kupować bilety.
Miesiąc później kolejne duże zmiany. Autobusowe Konsorcjum Lubelskie wygrało przetarg na obsługę linii 9, 10, 31, 34 oraz 47 i 74. - Z tym przewoźnikiem nie została jeszcze podpisana umowa, nastąpi to w pierwszej połowie sierpnia - zapowiada Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.
Łącznie AKL będzie woziło pasażerów 19 autobusami. Sześć z nich to krótkie, maksymalnie 8-metrowe wozy, pozostałe mają od 11 do 13 metrów długości. Przewoźnicy zrzeszeni w AKL właśnie sprzedają stare autobusy, które nie spełniają wymogów narzuconych przez ZTM.
- Chcemy sprzedać stare autobusy, nie będą nam już potrzebne. Dlatego zamieściliśmy ogłoszenie w serwisie allegro. To teraz najpopularniejszy sposób sprzedaży samochodów - mówi Marek Motyl z firmy Marko i dodaje: - Po wakacjach skończy się pobieranie opłat w gotówce, ponieważ będziemy jeździć na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego.
Kiedy lubelscy przewoźnicy przejdą na miejski system biletowy, będzie to oznaczało, że autobusy, w których można za przejazd zapłacić gotówką (1,50 zł) prawie znikną z rozkładów jazdy. Pasażerowie będą korzystać z biletów po 2,40 zł (normalny) i 1,20 zł (ulgowy).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?