Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most na Bystrzycy na al. Unii Lubelskiej się sypie. Ciężarówki mają zakaz wjazdu

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zły stan techniczny mostu po stronie ul. Zamojskiej. Wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu
Zły stan techniczny mostu po stronie ul. Zamojskiej. Wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu fot. PAK
Jeden z dwóch mostów na Bystrzycy na wysokości Gali jest w fatalnym stanie technicznym. Ze względów bezpieczeństwa ratusz wprowadził zakaz korzystania z niego przez ciężarówki.

Kolejny problem drogowy ratusza. Tym razem chodzi o jeden z dwóch mostów na Unii Lubelskiej, który umożliwia przejazd przez Bystrzycę w rejonie ronda Lubelskiego Lipca’80. Konstrukcja przeprawy jest w złym stanie technicznym. - Zaszła konieczność wprowadzenia ograniczania nośności do 10 ton oraz wyłączenia z użytkowania skrajnego lewego pasa ruchu – wskazuje Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

W tym miejscu – czego kierowcy mogą nie zauważać – są dwa mosty. Jednym dojeżdża się do ronda od strony Unii Lubelskiej, drugim – z niego wyjeżdża. Zły stan techniczny stwierdzono na moście po stronie ul. Zamojskiej. - Uzupełniająco wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu wlotu ul. Zamojskiej – dodaje Jędrek.

Ograniczenie oznacza, że z tego mostu nie mogą korzystać samochody ciężarowe. Zakaz jednak nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej. Mogą z niego korzystać, tak jak dotychczas, zarówno autobusy jaki i trolejbusy.

Na drugim moście nie ma ograniczeń. I nie będą wprowadzane.– Jego stan techniczny jest dobry – mówi Jędrek.

Jak długo most będzie zamknięty dla ciężarówek? - Ograniczenia będą obowiązywać do czasu przebudowy obiektu – twierdzi Jędrek.

Kiedy to nastąpi? Nie wiadomo. Jeszcze jesienią ub. roku ratusz zapowiedział, że szykuje się do remontu mostów. - To najpilniejsza inwestycja jaka jest przed nami – przyznawał pod koniec listopada 2019 r. Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Na razie nie wiadomo ile mogą kosztować roboty. Same prace nad dokumentacją projektową mogą pochłonąć 1,5 mln zł.

- Szacunki sprzed lat mówią, że przebudowa mostów wraz z całym odcinkiem al. Unii Lubelskiej to wydatek rzędu 130 mln zł. Ale powtarzam, to stare wyliczenia. Ponadto gruntowana przebudowa jezdni Unii Lubelskiej nie będzie potrzebna, wystarczy sam remont – uzupełniał Szymczyk.

Ratusz chciałby, aby do przebudowy mostów dołożyła się Unia Europejska. Chodzi o fundusze z nowej perspektywy finansowej na lata 2021-27.

Na liście do przebudowy są też mosty na Mełgiewskiej, Turystycznej. – I przede wszystkim Żeglarskiej – dodawał Stanisław Wydrych, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów.

Most na Żeglarskiej powinien być zrobiony w ekspresowym tempie. Musi być wybudowany zanim przy tej ulicy powstanie nowa pętla nawrotowa dla komunikacji miejskiej. A ta ma być gotowa najpóźniej w czerwcu 2021 r.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski