Most na Bystrzycy na al. Unii Lubelskiej się sypie. Ciężarówki mają zakaz wjazdu

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zły stan techniczny mostu po stronie ul. Zamojskiej. Wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu
Zły stan techniczny mostu po stronie ul. Zamojskiej. Wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu fot. PAK
Jeden z dwóch mostów na Bystrzycy na wysokości Gali jest w fatalnym stanie technicznym. Ze względów bezpieczeństwa ratusz wprowadził zakaz korzystania z niego przez ciężarówki.

Kolejny problem drogowy ratusza. Tym razem chodzi o jeden z dwóch mostów na Unii Lubelskiej, który umożliwia przejazd przez Bystrzycę w rejonie ronda Lubelskiego Lipca’80. Konstrukcja przeprawy jest w złym stanie technicznym. - Zaszła konieczność wprowadzenia ograniczania nośności do 10 ton oraz wyłączenia z użytkowania skrajnego lewego pasa ruchu – wskazuje Grzegorz Jędrek z biura prasowego ratusza.

W tym miejscu – czego kierowcy mogą nie zauważać – są dwa mosty. Jednym dojeżdża się do ronda od strony Unii Lubelskiej, drugim – z niego wyjeżdża. Zły stan techniczny stwierdzono na moście po stronie ul. Zamojskiej. - Uzupełniająco wygrodzony został skrajny lewy pas ruchu wlotu ul. Zamojskiej – dodaje Jędrek.

Czytaj także

Ograniczenie oznacza, że z tego mostu nie mogą korzystać samochody ciężarowe. Zakaz jednak nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej. Mogą z niego korzystać, tak jak dotychczas, zarówno autobusy jaki i trolejbusy.

Na drugim moście nie ma ograniczeń. I nie będą wprowadzane.– Jego stan techniczny jest dobry – mówi Jędrek.

Jak długo most będzie zamknięty dla ciężarówek? - Ograniczenia będą obowiązywać do czasu przebudowy obiektu – twierdzi Jędrek.

Kiedy to nastąpi? Nie wiadomo. Jeszcze jesienią ub. roku ratusz zapowiedział, że szykuje się do remontu mostów. - To najpilniejsza inwestycja jaka jest przed nami – przyznawał pod koniec listopada 2019 r. Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Na razie nie wiadomo ile mogą kosztować roboty. Same prace nad dokumentacją projektową mogą pochłonąć 1,5 mln zł.

- Szacunki sprzed lat mówią, że przebudowa mostów wraz z całym odcinkiem al. Unii Lubelskiej to wydatek rzędu 130 mln zł. Ale powtarzam, to stare wyliczenia. Ponadto gruntowana przebudowa jezdni Unii Lubelskiej nie będzie potrzebna, wystarczy sam remont – uzupełniał Szymczyk.

Czytaj także

Ratusz chciałby, aby do przebudowy mostów dołożyła się Unia Europejska. Chodzi o fundusze z nowej perspektywy finansowej na lata 2021-27.

Na liście do przebudowy są też mosty na Mełgiewskiej, Turystycznej. – I przede wszystkim Żeglarskiej – dodawał Stanisław Wydrych, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów.

Most na Żeglarskiej powinien być zrobiony w ekspresowym tempie. Musi być wybudowany zanim przy tej ulicy powstanie nowa pętla nawrotowa dla komunikacji miejskiej. A ta ma być gotowa najpóźniej w czerwcu 2021 r.

FLESZ: Klimat nie zwariował, eksperci uspokajają

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 lutego, 10:00, Gość:

NIESTETY POTRZEBNA JEST PRZEBUDOWA AL. UNII LUBELSKIEJ, PONIEWAŻ BYŁA WYBUDOWANA ZA KOMUNY, W LATACH '80, ZOSTALA ŹLE WYKONANA PONIEWAŻ NA TRASIE JEJ PRZEBIEGU BYŁY KIEDYŚ STAWY. PRZEZ KILKA WIEKÓW ZGROMADZIŁO SIĘ TAM BARDZO DUŻO TORFU. PODŁOŻE NIE ZOSTAŁO UTWARDZONE W ZWIĄZKU Z CZYM TRASA WYGLĄDA JAK FALE DUNAJU. JEDZIE SIĘ NIĄ JAK KOLEJKĄ GORSKĄ W PARKU ROZRYWKI.

Postaraj się wyłączać CapsLk jak piszesz, jeśli w ogóle zależy ci, aby ktoś twoje wynurzenia przeczytał. Zrozum, że bardzo trudno się czyta same wielkie litery, poza tym jest to traktowane jak KRZYK, a właściwie czemu krzyczysz?

G
Gość

To jest skutek rozrywkowej działalnosci Zarządu Dewastacji Dróg i Mostów w Lublinie! Czy ktoś pamięta kiedykolwiek przeprowadzano planowe ramonty ulic i wiaduktów w Lublinie?! Nic się planowo nie remontuje, jak nie można jeździć daną drogą lub wali sie wiadukt wtedy buduje się nowe wiadukty i ulice! To kosztuje dwa razy więcej niż planowa naprawy izolacji wiaduktu i wymiana górnej warstwy asfaltu nawierzchni jezdni! Brawo dewastatorzy!

8888
14 lutego, 11:42, m:

doskonały moment na likwidację tego mostu i likwidację jednej jezdni, tej bliżej od targu. Tam jest 6 pasów - po 3 w każdą stronę. Na autostradach tyle nie mamy.

Aha, więc dlatego zlikwidować? Ale pałkers ...

R
Rafał Lublin

Cała ulica Unii Lubelskiej od Gali do ronda pod flaga to wstyd dla miasta .To powinna być aleja szeroka ,prosta z mnóstwem zieleni -zlikwidujcie dziury i hopki w jezdni ,targ też powinien być gdzie indziej tam tylko błonia powinny być mnóstwo trawy zieleni tak jak jest to w normalnych europejskich miastach

G
Gość

Teraz widać jakie Ratusz ma priorytety bo jak zamkną most to naszykują nam kolejne objazdy przez rok albo i dłużej i wszytko da się wytłumaczyć. Nie było pieniędzy, nie było to konieczne i były inne ważniejsze potrzeby. Coś nie tak z tym planowaniem.

m
m

doskonały moment na likwidację tego mostu i likwidację jednej jezdni, tej bliżej od targu. Tam jest 6 pasów - po 3 w każdą stronę. Na autostradach tyle nie mamy.

J
Japolan

Sukces za sukcesem ... .

Nobel dla Pana Żuka!

G
Gość

Trzeba było najpierw zrobić remont mostu a nie modernizację Alei Raclawickich. Most chyba ważniejszy.

G
Gość

kolejne mosty są remontowane więc przyjdzie pora i na ten ale nie wszystko naraz - budżet nie jest z gumy

F
Fgg

Jest zatem okazja do przywrócenia normalności na trj ulicy. Zamknąć most, ulice zawęzić do pasa w jedną i drugą. Drugi pas zamienić na parking.

h
h2o

może w końcu sie zawali, a wtedy zrobią w ekspresowym tempie ...ten most jest w fatalnym stanie już od mniej więcej 25 lat.

G
Gość
14 lutego, 10:02, Gość:

Szkoda, że nie zrobili remontu tego mostku razem z przebudową ronda przy Gali. Przecież aż się prosiło dorzucić te kilka PLN, żeby dorobić te brakujące 50 metrów bieżących z mostem.

było rondo zamknięte to można było

a teraz znowu będą korki i bajzel

ale cóż

D
DS

"Ponadto gruntowana przebudowa jezdni Unii Lubelskiej nie będzie potrzebna, wystarczy sam remont "– uzupełnij wiedzę panie Szymczyk, gdyż koleiny, ukoki i muldy odkształcające się pionowo w dół pod asfaltem na podłoże to nie tylko 30 cm. Nie obędzie się bez gruntownego skanowania echosondą podłoża tej ulicy, która wybudowana jest na bagnach i jest pozostałością po dawnych stawach królewskich.

G
Gość

Szkoda, że nie zrobili remontu tego mostku razem z przebudową ronda przy Gali. Przecież aż się prosiło dorzucić te kilka PLN, żeby dorobić te brakujące 50 metrów bieżących z mostem.

G
Gość

NIESTETY POTRZEBNA JEST PRZEBUDOWA AL. UNII LUBELSKIEJ, PONIEWAŻ BYŁA WYBUDOWANA ZA KOMUNY, W LATACH '80, ZOSTALA ŹLE WYKONANA PONIEWAŻ NA TRASIE JEJ PRZEBIEGU BYŁY KIEDYŚ STAWY. PRZEZ KILKA WIEKÓW ZGROMADZIŁO SIĘ TAM BARDZO DUŻO TORFU. PODŁOŻE NIE ZOSTAŁO UTWARDZONE W ZWIĄZKU Z CZYM TRASA WYGLĄDA JAK FALE DUNAJU. JEDZIE SIĘ NIĄ JAK KOLEJKĄ GORSKĄ W PARKU ROZRYWKI.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3