Na Lotnisku Lublin miesięcznie ląduje 60 małych samolotów biznesowych z całego świata

Aleksandra Dunajska
W Lublinie lądują m.in. samoloty z USA, Rosji, Francji, Hiszpanii
W Lublinie lądują m.in. samoloty z USA, Rosji, Francji, Hiszpanii Archiwum
Miesięcznie w Świdniku ląduje średnio 60 małych samolotów biznesowych. Przylatują m.in. z USA, Szwecji, Finlandii, Rosji, Francji, Szwajcarii, Grecji, Izraela, Rumunii i Bułgarii. - Ich pasażerowie przybywają w konkretnych celach biznesowych. Z naszego lotniska skorzystali m.in. Australijczycy zainteresowani budową kopalni w okolicach Chełma - mówi Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreśla, że co najmniej jednego inwestora miasto ma dzięki lotnisku. Chodzi o niemiecką firmę ABM Greiffenberger, produkującą na Felinie podzespoły do silników. - Lotnisko staje się jednym z naszych głównych atutów w rozmowach z biznesem - zaznacza Żuk.

- Jest to oczywiście jeden z wielu elementów układanki, ale bardzo ważny. Niektóre firmy naprawdę niełatwo przyciągnąć do miasta bez lotniska - dodaje Mariusz Sagan, dyr. Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta.

Co na to sami inwestorzy? Firma informatyczna Sii w ub.r. otworzyła oddział w Lublinie. Zatrudniła dotąd ok. 40 osób, do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 100. - Lotnisko w danym mieście jest dla nas ważnym kryterium, jeśli oddział ściśle współpracuje z klientami z zagranicy. W przypadku Lublina tak nie było więc istnienie portu nie miało aż tak dużego znaczenia dla uruchomienia tutaj centrum usług - mówi Katarzyna Domańska, rzeczniczka Sii. Ale już Robert Lackermeier, dyrektor wykonawczy wspomnianej ABM, przyznawał w ub. r., że lotnisko było istotne dla decyzji o otwarciu zakładu w Lublinie. - Na razie port jest jednak dla nas nieużyteczny bo nie ma stąd regularnych połączeń do Niemiec. Liczymy jednak, że, zgodnie z zapowiedziami, zostaną wreszcie uruchomione - podkreśla Robert Bronisz, dyr. zakładu ABM wLublinie.

Andrzej Miszczuk z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW uważa, że lotnisko, w sensie atrakcyjności inwestycyjnej Lublina i regionu, niczego nie zmienia. - To tylko jeden z warunków, koniecznych, ale niewystarczających do tego, żeby przyciągnąć biznes - mówi. - Przedsiębiorcy, jeśli będą chcieli, dojadą z Warszawy. Dla nich najbardziej liczy się, żeby można było przewieźć towary. A na lotnisku nie ma cargo. Bez niego pieniądze wydane na budowę lotniska można uznać za zmarnowane - ocenia prof. Miszczuk.

Terminal cargo może jednak powstać. Krzysztof Żuk zdradził, że są plany budowy takiej infrastruktury. - Zakładamy, że to nie lotnisko byłoby inwestorem ale firma zewnętrzna. PLL dzierżawiłby tylko grunt - podkreślił. Żuk powiedział też, że przedsięwzięciem zainteresowanych jest dwóch inwestorów: - Jeden jest związany z AgustąWestland.

W tym roku czekają nas dynamiczne zmiany na rynku pracy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 49

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
filthpurger

zanizasz forum swoim wulgaryzmem, powinienes byc skasowany natychmiast...

L
LUB

Tak trzymac.
Rozbudowywac lotnisko plus cargo.

u
ubawiony

Po piśmie widzę, że tęgi umysł z ciebie... W tytule krytykujesz projekt lotniska a w tekście wyjaśniasz, że chodzi ci o drogi. Przyznasz, że to wywód kogoś "nie za bardzo inteligentnego" :-). Szkoda, że nie piszesz od kiedy masz prawko, czy byłeś trzeźwy tego dnia. Swoją drogą kawał świata musiałeś przejechać w tym ciągniku z rozrzutnikiem :-))))))))))))))))

G
Gość

oj kiepsko! baaardzo kiepsko i z dojazdem na lotnisko a jeszcze bardziej z wyjazdem! Żadnego oznakowania-tylko koniec języka za przewodnika i jakoś dojechałam ale z powrotem nie mogłam w ogóle znaleźć drogi do Lublina-bo nie ma ŻAAADNYCH ZNAKÓW! Jakieś kręte drogi koło fabryk-wyglądają jak wewnętrzne drogi przemysłowe i dzięki uprzejmości Świdniczan wyjechałam. Zamiast prosty dojazd 2-pasmówką i jeszcze prostszy wyjazd-to mnóstwo rondeczek pokręconych i oczywiście bez oznakowania! Ceny parkingów -dla zatrzymujących się na 1/2 godziny-też jakiś kosmos...z prowincjonalnego lotniska. Zamiast uprościć, ułatwić to zakręcone, pokręcone nieoznakowane uliczki- OJ BARDZO PROWINCJONALNY PROJEKT DOJAZDU I INFRASTRUKTURY! Kiepsko!

p
poznaniak z LU

Miasto i region zmieniają się na lepsze i trzeba to docenić. Jeśli mowa o poważnych inwestorach, to żadna firma nie potrzebuje fatalisów i "ekspertów" od tego co się nie uda.

r
rafi

Jeszcze kilku takich Miszczuków i Lublin utraci prawa miejskie. Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW a myślenie prowincjonalne.

p
poznaniak z LB

Teraz młodzi mieszkańcy Lublina ,regionu ,nie bedą narzekać ze Lublin nie ma lotniska ,stadionu wykonany 3/4 całości ,czy pływalni w 14 procentach ,czy teatry wyremontowane lub w budowie -to jest namiastka miasta z perspektywą ,sportu ,rozrywki a pomału i pracy ,tego życzę moim byłym przyjaciołom mieszkancom w całego regionu

e
ew

Jesteś w Abramowicach.

a
atol

60 małych samolotów biznesowych gamoniu

j
jon

jeszcze może straży, ochronie i słuzbom zajmującym się utrzymaniem ?
wtedy straty będa jeszcze mniejsze

H
Henry

... 60... - to przecież godzina pracy normalnego lotniska... NA MIESIĄC????
Ludzie, gdzie ja jestem...?

g
g

ŁAŁ, to podnosi rangę lotniska, o jego rentowności nie mówiąc. O tym czy lotnisko jest potrzebne świadczy tylko jedno - jego rentowność, bądź jego możliwie szybką rentowność. W przypadku Lublina, nie ma nawet widoków na to.

s
sierZant

co z tego ze on laduje jak ryan ma wyje....e i nie laduje a na dotowanie

n
napiszę

że my, lubelski zaścianek, oczekiwaliśmy, iż lotnisko przyniesie:
zysk * mln po jednym miesiącu działania
zysk ** mln po dwóch miesiącach działania
zysk *** mln po trzech miesiącach działania
oraz przyciągnie:
* inwestorów po jednym miesiącu działania
** inwestorów po dwóch miesiącach działania
*** inwestorów po trzech miesiącach działania
więc pytam gdzie to wszystko jest??????

*

w przyszłości. Grecja już to przerabiał.
Plany i analizy były super, zlecane audytu dla swoich za publiczną kasę itp. Wszystko w imię rozwoju Lublina. A jest wielkie G

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3