Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Na trawnikach w Lublinie zamiast kwiatów wyrastają banery” - skarżą się mieszkańcy. Ratusz odpowiada

Klaudia Olender
Klaudia Olender
Nowy baner pojawił się na placu przy Centrum Kultury w Lublinie
Nowy baner pojawił się na placu przy Centrum Kultury w Lublinie Łukasz Kaczanowski
W Lublinie kilka dni temu pojawił się baner reklamujący ogólnopolską akcję charytatywną. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wyrósł na trawniku miejskiego placu w samym centrum miasta.

- Idzie wiosna, a w Lublinie na trawnikach zamiast kwiatów wyrastają banery – dziwi się Michał, mieszkaniec naszego miasta, który na plac Kaczyńskiego wychodzi średnio trzy razy w ciągu dnia, podczas spacerów z psem. Ale nie on jeden zauważył nową instalację na zielonym placu przy Centrum Kultury.

- Tyle się mówi o banerozie i reklamozie, które toczą polskie miasta. Ratusz przygotowuje Uchwałę krajobrazową, aby zadbać o estetykę przestrzeni i uporządkować chaos reklamowy. Tymczasem w parku na trawniku przy CK staje aluminiowy szkielet z reklamą, który został na trwałe związany z gruntem poprzez fundament – piszą aktywiści z Lubelskiego Ruchu Miejskiego „Miasto dla Ludzi” na jednym z portali społecznościowych.

Pod ich postem wywiązała się dyskusja o miejscu reklam w przestrzeni miejskiej. - Nie ma tu żadnego wytłumaczenia, że ta reklama została postawiona w słusznym celu, ponieważ nie jest to miejsce na ekspozycje jakichkolwiek treści – dodają.

Chodzi o baner Hospicjum Dobrego Samarytanina, który informuje o przekazaniu 1 proc. podatku na „hospicyjne pola nadziei”. Zgodę na jego postawienie wydał Urząd Miasta i Wojewódzki Konserwator Zabytków, gdyż działka, na której się znajduje, jest wpisana do rejestru zabytków.

Oburzenia w ten sprawie nie widzą obrońcy banera, którzy piszą, że nie jest to zwykła reklama, lecz prośba o wsparcie działalności pożytku publicznego, fundacji, która pomaga innym i sama potrzebuje wsparcia, a taki cel według nich uświęca środki. Nikt jednak nie kwestionuje i nie podważa słuszności treści reklamy, ale dopuszczalnego miejsca jej ekspozycji.

„Idąc za przykładem dziesiątki osób mogłyby ustawiać swoje małe banery na wszystkich trawnikach należących (na przykład) do Urzędu Miasta. I co wtedy?”, „Reklama to reklama, nie ma lepszej czy gorszej” - m.in takie komentarze pojawiają się w sieci.

- Hospicjum Dobrego Samarytanina zwróciło się z prośbą o wyrażenie zgody na postawienie baneru informującego o ogólnopolskiej akcji „Pola Nadziei" przy ul. Peowiaków 12, na czas trwania akcji - od 1 marca do 30 kwietnia br. - tłumaczy Monika Głazik z biura prasowego lubelskiego ratusza.

- Miasto wyraziło zgodę pod warunkiem, że wnioskodawca będzie utrzymywać banery w należytym stanie technicznym i estetycznym oraz zamontuje je w sposób bezpieczny i gwarantujący stabilność. Podczas prowadzenia prac, Hospicjum zostało zobowiązane do zachowania porządku, likwidacji ewentualnych szkód, a po zakończeniu akcji do demontażu i przywrócenia terenu do stanu pierwotnego – uspokaja Głazik.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski