Badanie przeprowadza Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. Październikowy ranking wygrał Lidl. Co przyczyniło się do sukcesu? Według ekspertów to przede wszystkim zasługa kampanii reklamowej z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą. Do wygranej przyczyniło się również powiększenie oferty win o produkty z wyższej półki, rozwój sieci, a przede wszystkim ciepłe pieczywo. Na forach internetowych zainteresowaniem cieszą się również pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, buty czy sprzęt do majsterkowania.
Nas kolejnych miejscach medialnego rankingu znalazły się Tesco i Biedronka, a następnie IKEA i Empik. W pierwszej piętnastce mamy aż 8 sklepów specjalistycznych. W dyskusjach na temat Lidla produkty spożywcze są wymieniane niemal tak często, jak jego oferta przemysłowa. Z kolei sieci takie jak MediaMarkt czy Saturn często pojawiają się kontekście sprzedaży biletów na koncerty i inne wydarzenia kulturalne.
O Tesco i Biedronce pisano często w kontekście ich wejścia na rynek e-delikatesów. Opinie internautów na temat zakupów w Tesco z dowozem są w większości pozytywne. Popularnym tematem dyskusji było też otwarcie 2000. sklepu Biedronki. Zdjęcia tłumów oczekujących na otwarcie obiegły wszystkie media, wzbudzając skrajne opinie.
Sieci lokalne
Wśród sieci handlowych o zasięgu lokalnym wygrywa MarcPol. Firma odebrała pierwsze miejsce olsztyńskiemu RASTowi. Za internetowy sukces MarcPolu w znacznym stopniu odpowiadają kolarze, sponsorowani przez tę sieć. Innym powodem częstego wspominania MarcPolu jest zaangażowanie tej formy w zbiórkę żywności „Podziel się posiłkiem”. Na trzecim miejscu najczęściej wspominanych w internecie lokalnych sklepów znalazła się sieć Lewiatan.
Nowa marka w rankingu
IKEA znowu zdominowała zestawienie marketów specjalistycznych, zaraz po niej uplasował się Empik. Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Poza IKEA w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych sklepów specjalistycznych znalazły się też inne sieci budowlane i z wyposażeniem wnętrz – Pepco, Castorama, Leroy Merlin i Praktiker. Uwagę zwraca wysoka lokata Pepco ( 9 miejsce) – sklep z domowymi i odzieżowymi drobiazgami cieszy się wyraźną sympatią internautów.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?