MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe strategie zakupowe konsumentów: prezenty na promocjach przed świętami, zakupy dla siebie na wyprzedażach w styczniu

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.
Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie. Łukasz Gdak / Polska Press
Konsumenci już się zorientowali, że wiele sieci handlowych nie gra uczciwie w okresie Black Friday czy Cyber Monday, wcześniej podnosząc ceny, by przed świętami w rzeczywistości wrócić do standardowych, ubierając to wszystko w marketingowe szaty. W efekcie w tym czasie kupujemy tylko to, co musimy - głównie świąteczne prezenty. Na prawdziwe wyprzedaże zaś czekamy do stycznia, wtedy bowiem wielu sprzedawców oferuje prawdziwe promocje, bez marketingowej ściemy. Byle do stycznia?

Spis treści

Okres wyprzedażowo-zakupowy wciąż trwa, jednak konsumenci równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday, nastawiają się na noworoczne obniżki cen.

Blisko połowa konsumentów wyczekuje wyprzedaży w styczniu

Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022 – 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie.

Czynnikiem determinującym tegoroczne, świąteczne decyzje zakupowe jest w dużej mierze cena (dla 53 proc. konsumentów) i związane z nią upusty. Black Week to pierwsza z nadarzających się okazji, podczas których konsumenci mogli zaoszczędzić. Z raportu Festive Season 2022 wynika jednak, że zamierzają oni dokonać zakupów również podczas styczniowych obniżek – ponad połowa konsumentów w e-sklepach i niewiele mniej stacjonarnie.

Koszyk podstawowych produktów na świąteczny stół droższy o 1...

Co planujemy kupić na styczniowych wyprzedażach?

W trakcie poświątecznych wyprzedaży konsumenci w internecie będą stawiać głównie na zakupy w kategoriach, takich jak:

  • elektronika (53 proc.),
  • zabawki dla dzieci (47 proc.),
  • odzież i dodatki (47 proc.).

Wskazówka dla sprzedawców: reklama na platformach społecznościowych

Raport uwzględnia jeszcze jeden kluczowy aspekt – reklamy napędzające sprzedaż. To właśnie one sugerują konsumentom, z jakich promocji mogą skorzystać podczas zakupów.

Szansą dla sprzedawców może okazać się inwestycja w działania reklamowe na platformie YouTube. YouTube Ads wymaga środków, które łatwiej wygospodarować mniejszym markom bez dużych budżetów charakterystycznych dla reklam telewizyjnych.

Trwa głosowanie...

Gdyby podsumować 2022 roku jednym zdaniem, to brzmiałoby ono:

Kluczem do sprzedażowego sukcesu może okazać się więc precyzyjne targetowanie, zwiększające efektywność i umożliwiające markom dotarcie do konsumentów w miejscu, w którym się gromadzą i przy treściach, jakie przeglądają.

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

Dane Chanel Factory pokazują, że ¼ konsumentów w okresie świątecznym ogląda więcej treści na YouTube i najpewniej (45 proc. badanych) czuje się po obejrzeniu reklamy właśnie w tym serwisie.

Ponadto użytkownicy (40 proc.) wskazują, że serwis skrojony jest pod ich osobiste preferencje, pokazując reklamy towarów, które umieściliby na swojej liście zakupowej. Co więcej, jeden na trzech konsumentów jest w stanie wydać więcej pieniędzy na produkty reklamowane właśnie na YouTube.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowe strategie zakupowe konsumentów: prezenty na promocjach przed świętami, zakupy dla siebie na wyprzedażach w styczniu - Strefa Biznesu

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski