Dokument ten jasno określa, jakie są oczekiwania zarówno od firmy, jak i od jej pracowników. Wszystkie zawarte w nim deklaracje traktowane są z najwyższą powagą, przede wszystkim jako zobowiązanie do podejmowania działań w myśl jego postanowień. Kodeks jest adresowany do wszystkich zatrudnionych w puławskiej firmie, niezależnie od zajmowanego stanowiska, stażu pracy, formy zawartej umowy, wymiaru etatu i zakresu powierzonej odpowiedzialności. Kierujemy go również do naszych klientów, partnerów biznesowych, akcjonariuszy oraz pozostałych interesariuszy działających w otoczeniu Grupy Azoty PUŁAWY.
Klient naszym partnerem w biznesie
Klienci to jedni z najważniejszych partnerów biznesowych Grupy Azoty PUŁAWY. Wspólnie z nimi tworzymy wartość naszego przedsiębiorstwa, umożliwiając im jednocześnie realizację swoich celów biznesowych. Wiedząc, jak ważni są dla naszego funkcjonowania w perspektywie krótko i długoterminowej, stawiamy przedwszystkimi naszymi pracownikami obowiązek dbałości o dobro każdego klienta. Chcemy budować nasze relacje na zasadzie partnerstwa. Ta idea powinna przyświecać naszym rozmowom o oczekiwaniach klienta w zakresie oferowanych mu produktów, jakości obsługi, a także celów, jakie sobie stawiają oraz kierunków ich rozwoju. Podejmujemy starania, aby poznawać je w jak największym stopniu, dostosowywać się do ciągle zmieniających się uwarunkowań rynkowych, a w konsekwencji zdobywać i umacniać ich zaufanie.
Nasze podejście w zakresie relacji z klientami przejawia się w następujących zasadach:
- W relacjach handlowych dotrzymujemy danego słowa.
- Zapewniamy klientom dostęp do wyrobów spełniających najwyższe standardy jakościowe przy uwzględnieniu cen umożliwiających osiąganie korzyści przez każdą ze stron.
- Aktywnie poznajemy potrzeby naszych klientów i wychodzimy im naprzeciw, dostosowując do nich naszą ofertę i starając się wspierać ich w rozwiązywaniu problemów, jakie napotykają w ramach swojej działalności.
- Kładziemy nacisk na budowanie transparentnych i opartych na profesjonalizmie relacji naszych pracowników, w tym w szczególności przedstawicieli handlowych, z klientami.
- Udzielamy pełnej informacji na temat naszych produktów, ich właściwości i przeznaczenia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa lub podlegających ochronie w myśl przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Udzielamy jedynie rzetelnych i zgodnych ze stanem faktycznym informacji na temat naszych produktów.
- Edukujemy i aktywnie budujemy wiedzę i świadomość produktową klientów w zakresie optymalnego pod względem ekonomicznym i bezpiecznego używania naszych produktów.
- Zapewniamy sprawną i terminową obsługę naszych klientów na całym świecie.
- Reklamacje i uwagi krytyczne ze strony klientów wyjaśniamy każdorazowo w dobrej wierze, mając na względzie ich uprawniony interes. Każdorazowo analizujemy ich przyczyny, inicjujemy i wdrażamy rozwiązania służące wyeliminowaniu podobnych sytuacji w przyszłości.
Dostawcy jako kluczowy element łańcucha wartości
Kodeks postępowania etycznego Grupy Azoty PUŁAWY stanowi, że mamy pełną świadomość znaczenia, jakie musimy przykładać do ciągłego dotrzymywania najwyższych standardów w zakresie produktów i usług dostarczanych naszym klientom. Aby było to możliwe, nasze relacje z dostawcami i pozostałymi partnerami biznesowymi muszą opierać się na uczciwości, transparentności, profesjonalizmie i wzajemnym szacunku. Stoimy na stanowisku, że współpraca oparta na tych właśnie zasadach, pozwoli wszystkim podmiotom tworzącym łańcuch wartości rozwijać się w sposób zrównoważony, zapewniając jednocześnie spełnianie oczekiwań odbiorców wszystkich naszych produktów.
Współpracę z partnerami biznesowymi, w tym dostawcami, opieramy na poniższych zasadach:
- Dokonując wyboru podmiotu, z którym chcemy nawiązać współpracę, przestrzegamy obowiązujących przepisów prawa powszechnie obowiązującego, regulacji wewnętrznych, a także mamy na względzie potrzebę spełnienia oczekiwań naszych klientów.
- Dostawcom ubiegającym się o nawiązanie współpracy zapewniamy dostęp do rzetelnej informacji.
- Dokładamy najwyższej staranności dla zapewnienia ochrony informacji przekazywanych nam przez naszych dostawców i pozostałych partnerów biznesowych.
- Poważnie traktujemy nasze deklaracje. Dotrzymujemy przyjętych zobowiązań, wywiązujemy się z nich terminowo i zgodnie z ustalonymi warunkami handlowymi.
- Oceniamy wyłącznie na podstawie przesłanek merytorycznych i biznesowych, a uwagi dotyczące naszej współpracy przekazujemy wyłącznie w dobrej wierze.
- Umożliwiamy zapoznanie się z przyjętymi przez nas zasadami postępowania, a także wymogami dotyczącymi zasad i warunków współpracy.
- Analogicznej postawy oczekujemy od naszych partnerów biznesowych.
Zobowiązując się w kodeksie postępowania etycznego Grupy Azoty PUŁAWY do zawsze rzetelnego, transparentnego i profesjonalnego podejścia, od swoich dostawców i kontrahentów wymagamy, by nasza firma była traktowana w ten sam sposób. Gdy dostrzegamy, że druga strona nie wywiązuje się z tych oczekiwań, informujemy ją o tym i egzekwujemy zmianę jej postawy wobec naszego przedsiębiorstwa.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?