reklama

Solaris chce sprzedać Lublinowi autobusy elektryczne. Ale jest problem: są drogie i brakuje pieniędzy

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Zaktualizowano 
Solaris Bus&Coach to jedyna spółka zainteresowana dostawą do Lublina 20 elektrycznych autobusów. Problem w tym, że cena znacząco odbiega od tego co jest w stanie wydać ZTM. Różnica wynosi 9,5 mln zł.

52,98 mln zł zarezerwował lubelski ZTM na kupno 20 elektrycznych autobusów. W piątek poznał oferty złożone w przetargu. Wystartowała w nim tylko jedna spółka. Jest nią Solaris Bus&Coach. Za dostarczenie pojazdów chce otrzymać 62,48 mln zł, czyli 9,5 mln zł więcej niż jest gotów wydać na zakupy ZTM.

Czytaj także

To już trzeci w ciągu ostatniego roku przetarg na dostawę „elektyków” dla ZTM. Poprzednie dwa zostały unieważnione. Oba z tej samej przyczyny: ofert dostawców przekraczały możliwości finansowe ZTM. Co ciekawe w jednym z nich uczestniczył już Solaris. Rok temu za dostarczenie 20 autobusów chciał dostać 60,5 mln zł.

Elektryczne autobusy mają obsługiwać linie nr: 13, 23 i 29.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mic

Może zamiast robić kolejny przetarg na tych samych warunkach, naiwnie licząc, że przy wzrastających wszędzie cenach, dostawcy tym razem obniżą swoje, lepiej obniżyć wymagania i np. zmniejszyć ilość kupowanych pojazdów. Trzeci przetarg, a cena wyższa od poprzedniego o cenę jednego autobusu. Jeszcze kilka takich przetargów i wystarczy na połowę.

G
Gość
2019-08-23T14:20:52 02:00, Japolan:

Co to za obsesja z autobusami elektryczymi - czyli łatwymi do unieruchomienia (wystarczy brak prądu)?!? Ekologiczne są tanże pojazdy napędzane gazem - przy czym łatwiej o niezależność, bo da się gaz wyprodokować lokalne (np. z biomasy). Wydać masę pieniędzy na "żelastwo" od dostaw prądu uzależnione potrafi (prawie) każdy głupi - mądry będzie szukał czegoś lepszego.

Zdaje się że na miastach w UE ciąży obligacja do posiadania chyba nawet w połowie elektryków pośród autobusów miejskich. Trolejbusy są już same nowe także muszą trochę elektryków kupić żeby do tego procenta dobić zastępując trochę konwencjonalnych autobusów

G
Gość

no no, niech mundrzy kupują, tylko kto nimi będzie jeździł jak już kierowców zaczyna brakować. Za takie marne stawki jak płaci MPK i prezes Tomasz F. to niedługo nikt nie zechce jeździć.

b
brrrum

a po co elektryczne zawalidrogi? od razu kupić na pedały ...pedałujesz to jedziesz ,wiecej pasażerów ...szybciej jedziesz :))))))))))))))

G
Gość

To ja się pytam po ch..

G
Gość

łUrsus nie dostarczy? Potęga lubelskiej motoryzacji nie da rady.

G
Gość

nie jestem ekspertem i nie wiem jak wyglądają koszty użytkowania takich autobusów w porównaniu do tradycyjnych ale na pewno dzięki temu będzie się nam lżej oddychać a to chyba największa wartość.

G
Gość

bardzo dobrze że LUblin stawia na elektryki

J
Japolan
2019-08-23T14:56:12 02:00, Kokos:

Linia przyśpieszona Felin-Felicity-Trasa WZ-Wiadukt na Tatarach-Dworzec Autobusowy,Targ-Trasa WZ-Sikorskiego-Kraśnicka to się już Pępeka mniej opłaci. Dlaczego ludzie z Czechowa mają jeździć godzinę przez całe miasto na Felin?

Marzenia ściętej głowy! Proszę pamiętać o tym, że Dyrektor ZTM okazuje się nieusuwalny. Ich możliwości przekracza nawet to, by wszystkie jadące obok boiska treningowego Motoru (przy Al. Tysiąclecia) linie autobusowe zatrzymywały się na przystankach zastępczych w rejonie tegoż boiska - nr 22 i nr 1 zatrzymują się, zaś linie nr 5 oraz 55 nie zatrzymują się; można to sprawdzić na rozkładach. Linia o kapitalnej trasie (do małego skorygowanie na Czechowie) już istnieje - chodzi o "szczątkową" ("dowozową" dla kierowców) linię nr 36 (z pięcioma kursami dziennie, tylko w dni powszednie). Najlepszy byłby następujący wariant trasy na Czechowie: Smorawińskiego i następnie zjazd na ul

Północną.

P
Pako

Czemu umierają się przy elektryka jak ich na to nie stać lepiej kupić hybrydy albo diesle będzie taniej

K
Kokos

Linia przyśpieszona Felin-Felicity-Trasa WZ-Wiadukt na Tatarach-Dworzec Autobusowy,Targ-Trasa WZ-Sikorskiego-Kraśnicka to się już Pępeka mniej opłaci. Dlaczego ludzie z Czechowa mają jeździć godzinę przez całe miasto na Felin?

J
Japolan

Co to za obsesja z autobusami elektryczymi - czyli łatwymi do unieruchomienia (wystarczy brak prądu)?!? Ekologiczne są tanże pojazdy napędzane gazem - przy czym łatwiej o niezależność, bo da się gaz wyprodokować lokalne (np. z biomasy). Wydać masę pieniędzy na "żelastwo" od dostaw prądu uzależnione potrafi (prawie) każdy głupi - mądry będzie szukał czegoś lepszego.

G
Gość

jakby ztm powiedział że będą tak krzyzyki to radny pituch by się tematem zainteresował, a tak nasz ministarnt ma ważniejsze rzeczy na głowie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3