Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spór o przyszłość terenów u zbiegu ulic Roztocze i Orkana. Miasto chce pozwolić tu na budowę bloków. Mieszkańcy są przeciwni

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Małgorzata Genca
Spór wokół przyszłości terenów po dawnej fabryce wind u zbiegu Roztocze i Orkana. Deweloper chce tu budować wysokie bloki i „tak” jego planom mówi miasto. Mieszkańcy os. Świt są przeciwni tym pomysłom.

– Nie chcemy tu Manhattanu. Życie mieszkańców na osiedlu domków jednorodzinnych zmieni się w koszmar: plany miasta spowodują, że przybędą tysiące nowych mieszkańców i samochodów. Gdzie się to wszystko tu zmieści? – pyta Henryka Jarosławska, mieszkanka os. Świt.

– Nasz niepokój budzi dopuszczenie tu wysokiej zabudowy wielorodzinnej. To zaburzy układ architektoniczny dzielnicy – sekunduje inny mieszkaniec osiedla.

Chodzi o plany miasta dotyczące zmian zagospodarowania terenu u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Na półhektarowej działce, gdzie kiedyś była fabryka wind miejscy planiści chcą umożliwić budowę bloków. Procedury trwają od dwóch lat. Do poniedziałku (17 maja) mieszkańcy mają czas na składanie uwag do propozycji urzędników. To już drugie wyłożenie projektu planu zagospodarowania.

– W stosunku do poprzedniego projektu zrezygnowano z wprowadzonej strefy lokalizacji dominant (dopuszczającej zabudowę do 30 m wysokości), korekcie uległy strefy dopuszczalnej wysokości zabudowy, strefa szczególnej przestrzeni publicznej oraz zmieniona została strefa lokalizacji usług w parterze budynku dostępnych z poziomu terenu (ograniczenie wyłącznie do okolic skrzyżowania ul. Roztocze i Orkana) – opisuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

Obecna propozycja urzędników to bloki o wysokości do 25 metrów w najwyższym punkcie. Zabudowa miałaby być zróżnicowana pod względem wysokości, najniższe jej fragmenty nie przekraczałyby 12 metrów.

– Zwiększone zostały obszary zieleni towarzyszącej, zwiększono pas zieleni izolacyjnej wydzielony w ramach terenu zabudowy kubaturowej, od strony sąsiadującej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, zmieniono również przebieg nieprzekraczalnych linii zabudowy (zmniejszeniu uległ obszar wskazany pod zabudowę) – dodaje Monika Głazik.

– Mówi się, że ma powstać 400 - 600 mieszkań. Wraz z nowymi mieszkańcami pojawi się około 1000 samochodów – przekonuje Jarosławska. I dodaje: – Chcemy planowania, które będzie służyło mieszkańcom, a nie kieszeni deweloperów. W tym miejscu nie powinno być bloków; należy utrzymać zabudowę taką jaka jest w sąsiedztwie.

Bez zmiany planów zagospodarowania bloki nie będą mogły powstać. Obecnie obowiązujący plan z 2002 r. rezerwuje te tereny pod „aktywność gospodarczą” z przeznaczeniem na działalność produkcyjno-wytwórczą i składowo-magazynową. – Taką jak: produkcja przemysłowa, średnia wytwórczość, zaplecze techniczne budownictwa, bazy sprzętu i transportu, składy, magazyny, hurtownie, urządzenia obsługi rolnictwa, inne formy działalności gospodarczej wraz z zapleczem administracyjnym i socjalnym, a także stacje transformatorowe – wylicza Głazik.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski