Szybka kolej Lublin-Warszawa? Tak. Jednak najszybciej w marcu 2019

Sławomir Skomra
Łukasz Kaczanowski
PKP Polskie Linie kolejowe oficjalnie przyznają, że modernizacja trasy do Warszawy może się zakończyć trzy miesiące po zapisanym w umowie terminie.

Wielki remont torów od Lublina do Pilawy rozpoczął się w czerwcu i dosyć szybko zaczęły się kłopoty. O ile na odcinku Dęblin - Pilawa prace idą zgodnie z harmonogramem i mają być zakończone w grudniu, to na części Dęblin - Lublin sytuacja nie jest już tak dobra.

Bezproblemowo prace przybiegają od Puław do Zarzeki.

- Jednocześnie główny wykonawca, firma Astaldi wykazuje problemy z terminową realizacją pozostałych zadań - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

To nie jest zaskoczenie, bo o opóźnieniach (przez m.in. natknięcie się na nieuwzględnione w dokumentach kable i sieci) już pisaliśmy.

Jednak do tej pory kolej powtarzała, że ten odcinek ma być oddany w styczniu 2019 r. Teraz PKP PLK przyznaje:

- W związku z wystąpieniem wyżej wymienionych czynników termin oddania do eksploatacji linii kolejowej na odcinku Dęblin - Lublin jest obarczony ryzykiem i może nastąpić w marcu 2019 roku.

Do tego czasu pociągi jadące do Warszawy czy Krakowa będą musiały korzystać z objazdu przez Łuków, co wydłuża podróż do stolicy do ok. 3 godzin.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Kurier Lubelski

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gabi
Już dawno zrezygnowałem z usług PKP z uwagi na bród, szmelcowy tabor i brak punktualności. Wrócę "na tory" gdy pojawią się tam inni, solidni przewoźnicy.
a
aker
i będzie zimno, i będzie padał śnieg, i nie będzie można pracować. Takie wytłumaczenie ma już wykonawca gotowe, zapieczętowane w kopercie i tylko czeka, żeby je wysłać inwestorowi.
M
Marek
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko dla nowej stacji LUBLIN ZACHÓD : - dojazd wąską uliczką Szafirowa przez zakorkowane osiedle - miejsca parkingowe między blokami i lokalnymi sklepami - poczekalnia w przejściu podziemnym prowadzącym do lasu - ekologiczna toaleta w lesie - 400 metrowy zjazd torem saneczkowym do najbliższego przystanku autobusowego na ulicy Granitowej - brak szybkiego dojazdu z obwodnicy - stacja bez wizji i perspektyw - dalsza degradacja Rezerwatu Przyrody Stasin
J
J
Jeszcze parę miesięcy temu PKP z całkowita pewnością mówiło o końcu roku jako terminie oddania..
C
Czytelnik
Kolej polska będzie tak samo szybka jak ich robota. Nadal u nich króluje powiedzenie ,,śpiesz się powoli" a roboty wystarczy na jeszcze dłuższy czas, lub też ,,czy sie stoi, czy się leży to kasa się zawsze należy.
F
Filo
Współpracują z Astaldi i mam dość,
płatności po 90 dni, rotacja ludzi na wszystkich stanowiskach,
obecnie Włosi są na urlopie
t
tomek
Przecież w Lublinie przy linii kolejowej od paru miesięcy się prawie nic nie dzieje. Niech inwestor postraszy głównego wykonawcę robót karami, bo w takim tempie to do 2020 się nie wyrobią.
k
kiniek
w cywilizowany świecie z taką prędkością jeżdżą pociągi osobowe... "szybka" kolej lol
H
HI
Znaczy: im szybsza kolej, tym wolniej powstaje? :)
Dodaj ogłoszenie