MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Te osoby nie powinny jeść rabarbaru. Kompot lub ciasto z rabarbarem mogą im zaszkodzić. Kto powinien unikać spożywania tego warzywa?

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Kto powinien unikać jedzenia rabarbaru i dlaczego? Dowiedz się z kolejnych slajdów, dla kogo to warzywo nie jest zalecane. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Kto powinien unikać jedzenia rabarbaru i dlaczego? Dowiedz się z kolejnych slajdów, dla kogo to warzywo nie jest zalecane. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Valeria Boltneva / Pexels
Rabarbar jest świetnym źródłem witamin, związków mineralnych i błonnika pokarmowego, a w łodygach zawarta jest rapontycyna, która może wspomagać leczenie trądziku hormonalnego, oraz zmniejszać uciążliwość objawów związanych z menopauzą. Niestety rabarbar zawiera także duże ilości kwasu szczawiowego i moczowego, co sprawia, że nie wszyscy mogą go jeść. Zobacz, kto i dlaczego nie powinien się spożywać tego sezonowego warzywa.

Spis treści

Kto powinien unikać jedzenia rabarbaru?

Niestety rabarbar, mimo licznych zalet, należy do produktów o dużej zawartości kwasu szczawiowego (nawet 1336 mg na 100 g), dlatego nie każdy może cieszyć się z jego właściwości zdrowotnych. W galerii przedstawiamy, w jakich schorzeniach i dlaczego należy unikać jedzenia tego warzywa.

Rabarbar nie dla każdego! Kto powinien go unikać?

Właściwości odżywcze rabarbaru. Ile kalorii ma rabarbar?

Sezon na rabarbar rozpoczyna się już na początku kwietnia, a jego smakiem możemy cieszyć się do lipca. Z rabarbaru można przygotować dżemy, kompot, a także smaczne ciasto, na które przepis znajdziesz tu: Wyjątkowe ciasto z rabarbarem i budyniem.

Jest to niskokaloryczna roślina, ponieważ w porcji 100 g zawiera jedynie 15 kcal. Dodatkowo znajdziemy tam 0,5 g białka, znikome ilości tłuszczu (0,2 g) i 4,6 g węglowodanów, w tym 3,2 g błonnika pokarmowego.

Rabarbar jest znakomitym źródłem potasu, ponieważ w 100 g zawiera aż 136 mg tego pierwiastka. Regularne spożywanie tego warzywa może korzystnie wpływać na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego i zmniejszać ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego.

Rabarbar w 94 proc. składa się z wody, dzięki czemu nawadnia organizm. Stanowi również źródło rapontygeniny, czyli związku o silnych właściwościach przeciwnowotworowych, szczególnie w przypadku raka piersi i prostaty.

Dodatkowo porcja 100 g tego warzywa jest źródłem:

  • witaminy A – 10 μg,
  • witaminy B1 – 0,023 mg,
  • witaminy B2 – 0,029 mg,
  • witaminy B3 – 0,11 mg,
  • witaminy B6 – 0,03 mg,
  • witaminy E – 0,18 mg,
  • witaminy C – 9 mg,
  • wapnia – 52 mg,
  • magnezu – 13 mg,
  • żelaza – 0,6 mg,
  • cynku – 0,13 mg.

Ilość witamin i związków mineralnych ulega zmniejszeniu podczas obróbki termicznej, dlatego rabarbar warto spożywać na surowo, w postaci koktajlu lub jako dodatek do sałatki.

Polecjaka Google News - Strona Zdrowia
Dodaj firmę Autopromocja

Zadbaj o optymalne trawienie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Upalne dni bez stresu. Praktyczne sposoby na zdrowe lato

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Te osoby nie powinny jeść rabarbaru. Kompot lub ciasto z rabarbarem mogą im zaszkodzić. Kto powinien unikać spożywania tego warzywa? - Strona Zdrowia

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski