Województwo lubelskie chce się promować w samolotach. To tylko reklama czy coś więcej?

Aleksandra Dunajska
Urząd Marszałkowski planuje wydać na „lotniczą” promocję około 2 mln zł. 85 proc. mają stanowić dotacje z UE.
Urząd Marszałkowski planuje wydać na „lotniczą” promocję około 2 mln zł. 85 proc. mają stanowić dotacje z UE. Tomasz Koryszko/archiwum
Udostępnij:
Województwo będzie się reklamować na lotniskach i w samolotach. Urzędnicy zapewniają, że nie będzie to ukryta dopłata dla linii lotniczych.

Kampania ma pokazywać „walory gospodarcze oraz turystyczne województwa lubelskiego”. W ubiegłym tygodniu ogłoszono przetarg na firmę, która ją zorganizuje.

Promocja ma trwać od lutego do końca maja przyszłego roku. W pierwszym etapie zakładane są działania na terenie portów lotniczych, do których są bezpośrednie połączenia z Lublina. W drugim - lubelskie ma być reklamowane także w samolotach: np. w magazynach pokładowych czy na ekranach (mają je tylko niektóre linie). - Częściowo wykorzystamy w kampanii materiały, które już mamy, np. spot "Lubelskie - na chwilę lub na dłużej”, a częściowo przygotujemy nowe. Zależy nam, żeby w gazetach pokładowych nie znalazły się tylko zdjęcia promujące region ale całe artykuły opisujące gospodarcze i turystyczne zalety województwa - podkreśla Dariusz Donica, dyr. Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.

Czy taka promocja to jednak w rzeczywistości nie coś więcej? Wiele samorządów lub lotnisk w Polsce podpisuje podobne kontrakty. Oficjalnie - na promocję. Nieoficjalnie - jako warunek uruchomienia przez przewoźnika, u którego się reklamują, nowego połączenia albo otworzenia bazy na lotnisku. Z ubiegłorocznego raportu portalu Pasazer.com wynika, że np. Rzeszów i Bydgoszcz, rekordziści w tej kwestii, tylko w 2012 r. płaciły tanim liniom po około 6 mln zł. Gdańsk z kolei podpisał z Wizz Airem umowę promocyjną na 10 lat, opiewającą na maksymalnie 4,5 mln zł rocznie.

Województwo lubelskie, jeden z właścicieli Lotniska Lublin, zapewnia jednak, że nie ma takich planów. - To po prostu promocja regionu - gospodarcza i turystyczna. Reklama np. w magazynach pokładowych jest droga ale skuteczna - czyta je prawie każdy pasażer - podkreśla Dariusz Donica. - Przetarg kierujemy nie tyle do linii lotniczych co do agencji reklamowych, które przygotują kampanię i wykupią reklamy, także od przewoźników, niekoniecznie od jednego - dodaje.

Dominik Sipiński z Pasazer.com ocenia, że mimo wszystko nie można wykluczyć, że część pieniędzy przeznaczonych na kampanię trafi do jednej z linii lotniczych. - Były już takie przypadki, że podobne przetargi wygrywały agencje tworzące konsorcja z przewoźnikami - przypomina Sipiński.

Urząd Marszałkowski planuje wydać na „lotniczą” promocję około 2 mln zł. 85 proc. mają stanowić dotacje z UE.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł310,06 zł-44%
miejsce #3

Lotus

Festina Trend F16760_1

694,62 zł532,46 zł-23%
miejsce #4

Timex

Timex TW2U22100

348,00 zł289,00 zł-17%
miejsce #5

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 339,20 zł1 130,46 zł-16%
miejsce #6

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
Materiały promocyjne partnera

Studiowanie w Polsce jest coraz droższe. Ekspert wyjaśnia powody

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer
może za tą kasę znów będzie można latać do liverpolu albo będzie nowe połączenie z manchesterem. mam dość dojazdów do warszawy lub rzeszowa jak mam lotnisko pod nosem. ciekawe czy da się to załatwić za tą kasę. robię to dwa lub trzy razy do roku więc może warto przywrócić to połączenie. ryanair kupił podobno nowe samoloty więc ma czym pokryć nowe siatki połączeń. jak nie to mogę latać inną linią. to nie ma znaczenia.
m
mm
dg - dałabym 1000 razy "lubie to !!!".
p
pat
A ja nie korzystam i płacę za twoje korzystanie, bo domyślam się ,że podatku w Polsce to nie zostawiasz ani funcika.Fajnie prawda,po nas to nawet potop
j
jaa
tylko 10 jest myślących, a reszta? 3/4 to ta część dzięki której mamy takie bagno w Polsce. -30 o czym to świadczy? Ano o tym ,że niekoniecznie maja racje, bo gdyby tak było, to wszystkie muchy lecące do gówna też miałyby rację. Koniecznie skomentujcie kolejny news o lotnisku, ćwiczenia na wypadek eboli, oczywiście znowu te 3/4 pojęcia nie ma o co chodzi z tą ebolą, ale ile przy tym podniecenia, bo znowu na lotnisku coś się dzieje.
b
blokers
kiedy lublin bristolu ?????
j
jaa
ciebie ta cywilizacja cebularzu?
l
leoncio
kasa na utrzymanie airportu - nie wystarcza jak widać ?
teraz kolej na dotowanie przewoźników !
K
Karol
jako jeden z nielicznych ( kilkadziesiąt tysięcy osób )
...
cebulaku zanim zaczniesz pisać te swoje "mądrości" przeanalizuj może najpierw ile trwa tworzenie siatki połączeń na każdym nowo otwartym lotnisku... pomijam już zupełnie kwestię, że lotnisko to infrastruktura, której zadaniem nie jest na siebie zarabiać a przyciągać inwestorów, inwestycje, ułatwiać podróżowanie... od obwodnicy też oczekujesz, że będzie na siebie zarabiać?...
d
dg
Tak na dobrą sprawę to urzędy pracy też dają kasę na rozpoczęcie własnej działalności, nawet do 20 tys. zł. To jest ewidentne dokładanie pieniędzy państwowych do czyjegoś prywatnego biznesu i raczej nie jest to niezgodne z prawem, więc przestań bić pianę.
Nikt nie pisze o przekazywaniu walizki pieniędzy pod stołem tylko o WSPARCIU przedsiębiorczości, a to można robić na wiele sposobów. Chociażby promując lokalną żywność, niekoniecznie wymieniając ją z marki. Wystarczy kampanią promocyjną uświadomić ludziom, że kupując lokalne produkty tworzymy miejsca pracy, a przynajmniej chronimy obecne przed likwidacją. To samo dotyczy rzeczy innych niż żywność. Ale skoro rodacy wolą produkty MADE IN CHINA to nie powinni mieć pretensji, że mamy tak wysokie bezrobocie i zero przemysłu.
k
krótko i na temat
Liczy się to czy korzysta z niego wystarczająco dużo osób.
Jak na razie wszystko wskazuje na to, że lotnisko w Lublinie (de facto w Świdniku) nie jest potrzebne, gdyż gdyby było potrzebne to byłoby znacznie więcej lotów. Linie lotnicze jakoś nie garną się do tego, żeby było więcej połączeń z Lublina. Zapewne nie są one opłacalne.
Warszawskie lotnisko Okęcie jest w odległości 170 km. Gdyby nie było Okęcia byłaby zupełnie inna sprawa.
...
właśnie dzięki takiemu myśleniu nasz region był, jest i jeszcze długo będzie nazywany "Polską B" - tutaj ludzie długo jeszcze nie będą rozumieć, że cywilizacja kosztuje... cebulaki ekscytują się lotniskiem czy obwodnicą czyli rzeczami które na zachodzie na nikim nie robią żadnego wrażenia...
B
BKP
Mieszkam koło Liverpoolu.Nie tylko tutaj ale w całej Wielkej Britanji nikt nie słyszał o Lublinie,Zamość itd.
Jest dużo tak zwanych funtów srebnich turystycznych do wykorzystania(macie piękne atrakcje równe z Krakowem Wrocławiem itd).
ALE JAK NAJWIECEJ OGŁOSZEŃ SĄ POTRZEBNE PROMOWAĆ LUBLIN.
NIE TYLKO WIĘCEJ TURYSTÓW BĘDZIE ALE ROZWÓJ INYCH BIZNESÓW.
G
Gość
Dokładać pieniądze samorządowe do prywatnego interesu ????????
h
haha
za pieniadze z wybudowanego lotniska bys zbudowal moze 10 -15 km ekspresowki slomiany inteligencir:-D
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie