Lubelszczyźnie promocja na pewno się przyda. W ubiegłorocznym rankingu atrakcyjności inwestycyjnej Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową znaleźliśmy się na 15. miejscu. Gorzej wypadło tylko Podlasie. Zagraniczne przedsiębiorstwa zniechęca do nas brak rozwiniętej sieci transportowej, np. lotniska i szybkiego kolejowego połączenia z Warszawą. Czy reklama jest w stanie to zmienić?
Realizująca projekt Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podkreśla, że chodzi nie tylko o infrastrukturę - ważna jest też zmiana sposobu postrzegania Polski Wschodniej. - Kampania i szereg innych działań mają pokazać, że ten obszar jest wiarygodnym partnerem biznesowym oraz że jest atrakcyjny inwestycyjnie - tłumaczy Krystyna Olesińska z PAIiIZ.
- Atutami Lubelszczyzny jest zaplecze kadrowe - ośrodki akademickie mogą dostarczać wykształconych pracowników dla firm inwestujących w nowoczesne technologie. Ze względu na rolniczy charakter, region jest też dobrym miejscem dla przemysłu przetwórczego. Ale na pewno potrzebne są działania, które uświadomią to przedsiębiorcom - uważa Marek Wagner, prezes lubelskiej Regionalnej Izby Gospodarczej.
Program promocji gospodarczej Polski Wschodniej będzie realizowany jednocześnie dla wszystkich pięciu województw. - Jednak każde z nich będzie mogło też podkreślić swoje odrębne zalety. Lubelszczyzna np. możliwości rozwoju energii odnawialnej - tłumaczy Piotr Janczarek, z-ca dyr. Departamentu Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego.
Strategia pierwszej kampanii reklamowej ma być gotowa na przełomie września i października. Program będzie realizowany do połowy 2015 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?