- Jeśli aura będzie sprzyjająca, to nie wykluczamy, że prace i towarzyszące im objazdy pojawią się już w drugiej połowie stycznia. Jeśli pogoda będzie niesprzyjająca, to z rozpoczęciem robót poczekamy do wiosny - zapowiedział Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Al. Warszawska będzie zamknięta na odcinku od ul. Sławinkowskiej do ul. Botanicznej. Ma tam stanąć wiadukt, po którym w przyszłości al. Warszawska będzie przebiegać nad al. Solidarności.
Ruch po zamknięciu al. Warszawskiej będzie się odbywał tymczasową drogą serwisową. Pojawi się ona na obrzeżach Ogrodu Botanicznego. - Prace przy budowie drogi powinny się zakończyć do 10 stycznia - poinformował Kieliszek.
"Serwisową" drogą auta będą wjeżdżały na jezdnię al. Solidarności, która prowadzi do centrum miasta. Tylko z niej będą mogli korzystać kierowcy, ruch będzie się po niej odbywał w obu kierunkach. Druga jezdnia al. Solidarności będzie zamknięta. Ulica ma być przebudowana. Ok. 400 metrów przed skrzyżowaniem z al. Sikorskiego kierowcy będą mogli już korzystać z obu jezdni al. Solidarności.
Przejazd z al. Warszawskiej do al. Kraśnickiej będzie możliwy tylko przez al. Sikorskiego. - Aby upłynnić ruch przedłużony zostanie, ze 100 do prawie 300 metrów, lewoskręt z Sikorskiego w Solidarności. Te prace są już na ukończeniu - dodał Kieliszek.
Objazdy związane z zamknięciem części al. Warszawskiej mają potrwać do końca 2013 r.
Aleją Solidarności do obwodnicy
Al. Solidarności ma być dłuższa o 5 km. Połączy się z węzłem Dąbrowica na przyszłej obwodnicy.
Droga będzie miała status trasy ekspresowej. Ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. 3 km nowej jezdni będzie znajdowało się w granicach administracyjnych Lublina. Ten odcinek wybuduje miasto. Wyremontowany ma być też 800-metrowy odcinek istniejącej już al. Solidarności.
Powstanie m.in. pięć wiaduktów, dwa mosty, ekrany akustyczne. Wybudowany będzie też węzeł Sławin, do którego w przyszłości przedłużone mają być ul. Głęboka i Bohaterów Monte Cassino.
Prace przy budowie nowego odcinka al. Solidarności ruszyły we wrześniu. Jest to najkosztowniejsza inwestycja drogowa Lublina. Prace pochłoną 319,7 mln zł (w 85 proc. będzie sfinansowana z funduszy UE).
Inwestycja ma zakończyć się najpóźniej do września 2014 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?