Zobacz budowę lotniska z lotu ptaka (ZDJĘCIA)

Aleksandra Dunajska
Udostępnij:
W piątek prezesi polskich lotnisk a także dziennikarze i fotoreporterzy oglądali lotnisko w Świdniku z okien helikoptera i Antonowa. Zobacz, jak wygląda z góry powstający port.

Szefowie polskich lotnisk spotkali się w czwartek w Lublinie na zjeździe członków Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Dyskutowali m.in. o rozwoju branży. - W tym roku powstało w Polsce siedem terminali, zostaną uruchomione dwa nowe lotniska To sytuacja chyba niespotykana w historii polskiego lotnictwa - podkreślał Michał Marzec, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.

I dodał, że atrakcyjności lotnisku dodaje dostęp do innych rodzajów transportu - dróg i kolei. Jako duży plus ocenił więc tor kolejowy, który ma kończyć się w terminalu lotniska w Świdniku. - To może się stać kluczowe dla rozwoju tego portu - zaznaczył Michał Marzec.

Drugiego dnia zjazdu prezesi portów oglądali powstające lubelskie lotnisko - z lotu ptaka. Nad Świdnik część z nich poleciała z Radawca helikopterem a część - Antonowem, rocznik 1986. Za sterami zasiadł Dariusz Krzowski, wiceprezes Portu Lotniczego Lublin.

Szefowie lotnisk z okien samolotu zobaczyli to samo, co siedzący w nim chwilę później dziennikarze i fotoreporterzy. Czyli m.in. powstający terminal, który z góry wygląda jak dwa zestawione ze sobą białe fortepiany. Wewnątrz budynku wykonywany jest m.in. montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych, układana jest też posadzka z PCV i żywic.
Na lotnisku powstają również inne budynki: straży pożarnej, techniczno - garażowy i techniczny terminalu.
Z góry dobrze widać było pas startowy, na którym wylana została pierwsza warstwa asfaltu. Rośnie też baza paliw, rozpoczęła się budowa dróg i parkingów wokół lotniska. Wszystko ma być gotowe na oficjalne otwarcie planowane w listopadzie. Swój pierwszy lot do Londynu na 18 grudnia zapowiedział już Wizz Air.

- Zakładane przez władze Portu Lotniczego Lublin 300 tys. pasażerów ze Świdnika w pierwszym roku działalności lotniska to realna perspektywa. Chociaż oczywiście nie da to jeszcze rentowności, bo tę port będzie musiał budować dłużej - oceniał w piątek Artur Tomasik, prezes zarządzającego lotniskiem w Katowicach Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego i szef Związku Regionalnych Portów Lotniczych. - Na pewno w Świdniku, poza Wizz Airem, pojawi się OLT Express. Loty może też uruchomić Ryanair oraz Lufthansa z tranzytowymi połączeniami do Frankfurtu - dodał.

Pokolenie Z Dobry, ale szybki klient

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
lotnik
ludzie przekonacie ze to wielki bląd .zarzadzajacy nie bedzie mial pieniedzy na odszkodowania a co dopiero mowic o dofinansowaniu przewoznikow
P
Piotrek
W Krakowie jest dokladnie takiej samej dlugosci jak bedzie w Lublinie. Dluzsze pasy oprocz Warszawy i Rzeszowa maja Gdansk i Katowice.
W Krakowie i Wroclawiu przy takiej samej dlugosci pasa ladowaly 747, An-124(dosyc czesto we Wroclawiu).
p
poznań LB
Panie panowie róbmyswoje -czyli pomalutku a do celu założenia i dobrej wspólpracy z lotniskami W Polsce ,Europpie a może na Świecie nie od razu Kraków czy Poznań zbudowali .Lotnisko jest istotne dla bezpieczeństwa pozostałych lotnisk np wczsie niepogody czy przymusowego londowania .
.... cień.
Ja mam lepsze zdjęcia z mojego ptaka .
a
andy
z czego 4-5 będą do i z Anglii ;)
m
max payne
to trochę przesadziłeś: Warszawa, Rzeszów-3200m, a w Krakowie czy Katowicach chyba 2800m ale dokładnie nie pamiętam a szukać mi się nie chce. 2520m w Lublinie to raczej przeciętniak wystarczający do obsługi średnich samolotów typu A320 czy B737. Na nasze potrzeby w zupełności wystarczy. A kiedyś można go wydłużyć bez problemu gdyby zaszła potrzeba.
x
x
pas jest jednym z dluzszych w polsce ma 2520 m
m
max payne
i czekają aż zasponsorujesz.
A
AS
Czemu pas startowy taki krótki?
a
alicja 59
Ryanair powinien uruchomić loty z Bolonii i do Bolonii ,bo musimy się tłuc busami do Krakowa a to 6 godzin jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
k
kcin
Będziemy mieszkańcami stolnicy wschodniej Unii Europejskiej i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki wszystko się nagle odmieni?
Wsiądź w auto, bo pociągi, busy i autobusy tam nie dojeżdżają i przejedź się w strefę przygraniczną, a zobaczysz czego będziemy stolnicą.

To wszystko co wymieniłeś to środki do realizacji celów, a celem samym w sobie wśród animatorów powstania tej infrastruktury jest władza i pieniądze - pieniądze i władza, czego najlepszym przykładem jest włśnie "budowa" lotniska" podjęta na gwałt przed ostatnimi wyborami.

Zaczekaj do listopada...
n
nick
To lotnisko to punkt zwrotny na drodze Lublina do prawdziwej metropolii. Jeszcze obwodnica, ekspresowki i szybka kolej do Warszawy i Lublin bedzie prawdziwa stolica wschodniej Unii Europejskiej.
C
Christoph Kobus
Tak plan jak i zdjecia sa imponujace. Dobrze ze w naszym regionie bedziemy mieli lotnisko. Np. Ryanair to jedna z najtanszych linii lotniczych na kazda kieszen.
d
ddd
to nie są zdjęcia z lotu ptaka tylko z lotu szeryfa Krzowskiego
d
ddd
jakoś tak nic nie rozumię z tego lotniska :(
Dodaj ogłoszenie