ZTM Lublin. Od 3 września komunikację miejską czekają zmiany w rozkładach jazdy

Michał Dybaczewski
Michał Dybaczewski
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zaczną one obowiązywać od 3 września i dotyczyć będą m.in. wprowadzenia dodatkowych połączeń do Świdnika.

Od 3 września ZTM wprowadza następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacja miejskiej:
1. Zmiany w obsłudze Strefy Ekonomicznej na Felinie

• linia nr 14 – zmiana trasy przejazdu na terenie Strefy Ekonomicznej oraz skierowanie dodatkowych kursów w dzień powszedni do jej obsługi:

Trasa przejazdu linii nr 14 prowadzić będzie ulicami: … - Moritza – Vetterów – Braci Krauze – Rondo Przemysłowców – Braci Krauze – Vetterów – Felin Uniwersytet

• linie nr: 21, 23 i 47 – wydłużenie dodatkowych kursów do przystanku Felin Spiessa

Godziny realizacji kursów obsługujących Strefę Ekonomiczną na Felinie zostały uzgodnione z przedstawicielami zakładów pracy zlokalizowanych na Felin Europark.

2. Zmiany w obsłudze komunikacyjnej Świdnika

Wprowadzone zostaną dodatkowe kursy linii nr 5 i 55 do Świdnika:

• linia nr 5 – po 2 pary kursów w dzień powszedni realizowanych na trasie Brama Krakowska – Port Lotniczy Lublin
- odjazdy z Bramy Krakowskiej 11:20, 13:20
- odjazdy z Portu Lotniczego 12:30, 14:35

• linia nr 55 – po 2 pary kursów w dzień powszedni, soboty i niedzielę
- dzień powszedni odjazdy ze Świdnika 4:39, 12:28
- dzień powszedni odjazdy z os. Choiny 11:20, 22:38
- sobota odjazdy ze Świdnika 5:48, 14:04
- sobota odjazdy z os. Choiny 12:44, 18:47
- dni świąteczne odjazdy ze Świdnika 15:21, 19:20
- dni świąteczne odjazdy z os. Choiny 13:55, 17:59

3. Zmiana granicy strefy biletowej dla linii nr 5

Przystanki Kolonia Świdnik Mały NŻ 01 i 02 oraz Kolonia Świdnik Mały – rondo NŻ 01 i 02 zostają włączone do Pierwszej Strefy Biletowej. Tym samym granicą II strefy biletowej dla linii nr 5 w stronę Mełgwi / Portu Lotniczego Lublin staje się przystanek Kolonia Świdnik Mały NŻ 01, natomiast w kierunku Bramy Krakowskiej Kolonia Świdnik Mały – rondo NŻ 02.

4. Zmiany czasów przejazdów międzyprzystankowych

Wprowadzono korektę czasów przejazdów pomiędzy wybranymi przystankami w celu dostosowania rozkładów jazdy do panujących warunków drogowych. Jednocześnie w celu poprawy punktualności kursowania dokonano przebudowy rozkładów jazdy wybranych linii wydłużając między innymi postoje wyrównawcze na przystankach końcowych, co w efekcie wpłynęło na zmianę częstotliwość kursowania linii nr: 19, 50 i 159, w dzień powszedni w godzinach szczytu.

5. Funkcjonowanie komunikacji nocnej

We wrześniu br. komunikacja nocna kursuje z częstotliwością co 60 min. W noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę do obsługi linii nocnych kierowany będzie tabor przegubowy.

6. Obsługa Zalewu Zemborzyckiego

• linia nr 8 – w soboty niedziele i dni świąteczne obsługa taborem z grupy „Niski Przegubowy”

• linia nr 15 – w soboty niedzielę i dni świąteczne obsługa taborem z grupy „Niski Przegubowy”,

• linia nr 21 - w soboty niedzielę i dni świąteczne obsługa taborem z grupy „Niski”,

• linia nr 37 – przez cały tydzień wybrane kursy wydłużone do pętli Dąbrowa – w soboty niedziele i dni świąteczne obsługa taborem z grupy „Niski Przegubowy”

• linia nr 38 - obsługa przez wszystkie dni tygodnia taborem z grupy „Niski”

• linia nr 40 - w soboty niedzielę i dni świąteczne obsługa taborem z grupy „Niski Przegubowy”

7. Inne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

• linia nr 2- w zwiększenie częstotliwości kursowania w soboty do 40 min.

• linia nr 20 – zwiększenie częstotliwości kursowania w soboty do 40 min.

• linia nr 52 – zwiększenie częstotliwości kursowania w dzień powszedni

• linia nr 78 – w wydłużenie w soboty większości kursów do przystanku Zemborzyce Podleśne i związana z tym korekta godzin odjazdów poszczególnych kursów

8. Utrzymanie dotychczasowych objazdów.

Od dnia 3 września 2018 r. utrzymane zostaną trasy zmienione na następujących liniach:

• linie nr: 1 i 36 – w związku z budową wiaduktu na ul. Grygowej,
• linie nr: 6, 11, 21 – w związku z zamknięciem dla ruchu ul. Wrotkowskiej,
• linie nr: 7, 50 – w związku z zamknięciem dla ruchu łącznicy pomiędzy ul. Rataja i ul. Grygowej,
• linie nr: 14, N2 – w związku z remontem skrzyżowania ul. droga Męczenników Majdanka i ul. Sulisławicka i ul. Grabskiego.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz też: Trzecia "Mila na Start" w Lublinie. Pobiegli dla siebie i Nicoli

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

ź
źle myślisz

Obecna pętla na Żeglarskiej jest za mała by pomieścić tak duże pojazdy. Mieszkańcy na razie muszą się jeszcze przemęczyć, ale być może w 2019, co jest niewykluczone powstanie niedaleko starej pętli całkiem nowa przy skrzyżowaniu Żeglarskiej i Krężnickiej, wraz z systemem P+R( Park & Ride), Toaletami, a także stoiskami na rowery miejskie. Na razie trzeba być cierpliwym, sam również korzystam dość często z linii 15 czy 40 i bywały takie czasy, że ledwo można było wsiąść do pojazdu, wiem co czują pasażerowie Wrotkowa.

z
zainteresowany

Taaa, znad zalewu w roku szkolnym przegubowce tylko w weekendy i święta. Nieźle, matoły, wymyśliły. Niech no ja nie zobaczę przegubowca, jadąc rano do pracy. Robię zdjęcia tłumów i wrzucam do gazet. To się w głowie nie mieści, żeby być takim bezmózgowiem i nie widzieć zmian na osiedlach. Wrotków się rozbudowuje, nad zalewem nowe bloki, a oni przegubowe tylko w wakacje, weekendy i święta tutaj dają!

s
sympatyk

Jakie wizje na rozwój komunikacji miejskiej w Lublinie mają partie: PIS, Kukiz '15( koalicja z Wolność i Ruchami Miejskimi) oraz Ruch 11 Listopada?. Żadna z tych partii nie przedstawiła swoich propozycji jak skutecznie promować transport zbiorowy i jakie strategie przedsięwziąć. Należy zwrócić uwagę, że za prezydentury Krzysztofa Żuka, tabor zmienił się nie do poznania, komfort podróży wzrósł, a komunikacja miejska rozwija się w dobrym kierunku. Jak się zmieni władza samorządowa w Lublinie( Nie wiadomo kto zdobędzie więcej mandatów w sejmiku wojewódzkim i kto będzie prezydentem) to oby im się dobrze współpracowało z ZTM-em. Lublin zasługuje na porządną komunikację miejską z prawdziwego zdarzenia i jest w stanie ją osiągnąć, bo jest miastem, gdzie do centrum niemal z każdej dzielnicy jest optymalnie blisko. Udział samochodów osobowych względem autobusów i ( ewentualnie) taksówek powinien być zmarginalizowany - to komunikacja miejska ma wieść prym, a nie odwrotnie.

a
autostp

kiedy więcej kursów linii na gęsią? duże osiedle a autobusów malutko

p
podróznik

wystarczy ,że najlepszy gospodarz zapewni sobie głosy pracujacych na Felinie. Reszta go nie interesuje

m
mam pytanie

Kiedy będzie zapowiadana od dłuższego już czasu zmiana częstotliwości linii 161? Żeby chociaż co 20 minut jeździła, to będzie w porządku. A do końca tego roku będą jeszcze jakieś inne zmiany?. Chociaż w sumie to jedna wielka niewiadoma, wszystko zależy od wyborów samorządowych i kto będzie nowym prezydentem. Ale mimo wszystko sądzę, że komunikacja miejska w Lublinie jeszcze będzie wielką potęgą i przekonają się do niej nawet najbardziej zagorzali zwolennicy samochodów.

Dodaj ogłoszenie