70 mln zł z ministerstwa na budowę mostu w Kamieniu

DUN
70 mln zł z ministerstwa na budowę mostu w Kamieniu
70 mln zł z ministerstwa na budowę mostu w Kamieniu wizualizacja
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego dało dodatkowe 70 mln zł na budowę mostu na Wiśle w Kamieniu i drogi wojewódzkiej nr 747 prowadzącej do przeprawy. - Dzięki temu mamy dopięte finansowanie inwestycji - zaznaczył Krzysztof Hetman, marszałek województwa.

Pieniądze pochodzą z rezerwowych środków programu Rozwój Polski Wschodniej. - Mam tu dokument podpisany przez wiceminister rozwoju Iwonę Wendel, informujący o przyznaniu dodatkowego dofinansowania na budowę mostu i drogi w wysokości ponad 18 mln euro czyli więcej niż 70 mln zł - mówił na czwartkowej konferencji prasowej Krzysztof Hetman. - Dobrze mieć "swoich" ludzi w MRR - dodał, podkreślając, że ekstra pieniądze region zawdzięcza m.in. Marcelemu Niezgodzie, dziś wiceministrowi rozwoju, który wcześniej był dyrektorem w Urzędzie Marszałkowskim. - Gdybyśmy nie dostali tych środków, to 70 mln zł musielibyśmy znaleźć w naszym budżecie - tłumaczył Hetman.

Zobacz także: Most na Wiśle w Kamieniu: Budowa przyspiesza WIZUALIZACJE

Nowy most na Wiśle pozwoli mieszkańcom Kamienia dotrzeć do mazowieckiego Solca bez konieczności podróżowania do odległych Annopola lub Puław. Inwestycja ma też niebagatelne znaczenie dla całego regionu. Dzięki nowej przeprawie, mieszkańcy województwa zyskają alternatywne połączenie z Radomiem, Łodzią, Warszawą, czy Kielcami. Budowa mostu to jednak tylko jedna część marszałkowskiej inwestycji. Druga, to rozbudowa drogi nr 747, którą z Konopnicy przez Bełżyce, Opole Lubelskie dotrzemy do nowej przeprawy i dalej do Lipska i Iłży. Powstaną też obwodnice Opola, Chodla i Bełżyc.
Cała inwestycja ma kosztować ok. 750 mln zł. W tym most - 273 mln zł a droga - nieco ponad 470 mln zł. 75 proc. środków będzie pochodziło z Unii Europejskiej. Reszta popłynie z lubelskiej regionalnej kasy przy czym do samego mostu 50 mln zł ma dołożyć województwo mazowieckie.

Jednak mazowieccy radni zdecydowali kilka tygodni temu, że ze względu na konieczność cięcia wydatków, pierwszej transzy (10 mln zł) na inwestycję w tym roku nie dadzą. - Ale to nie jest dowód na to, że marszałek województwa mazowieckiego nie chce realizować z nami tej inwestycji. Mamy pisemne potwierdzenie dalszej gotowości do współpracy - zaznaczył Hetman. - W pierwszej kolejności będziemy zaś wydatkować pieniądze europejskie, więc decyzja mazowieckich radnych nas nie ogranicza - dodał.

Urzędnicy liczą też, że budowa mostu okaże się tańsza, niż przewidywane 273 mln zł. - 18 kwietnia otwieramy koperty przetargowe i wtedy okaże się, ile naprawdę będzie nas kosztowała ta inwestycja - zaznaczył Hetman.

W przyszłym tygodniu ma być zaś ogłoszony przetarg na realizację pierwszego odcinka drogi nr 747.


Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jaro

Przez most w Kamieniu powinna prowadzić droga krajowa, gdyż tędy wiedzie najkrótsza droga z Lublina do Kielc.

k
kulek

Jak to fajnie "wydatkować" (chyba miał na myśli "wydawać"?) europejskie pieniądze. Tez bym chciał, żeby ktoś zapłacił 75% jak będę kupował nowy samochód... Oj, marzenie...

l
lo

Coś mi się wydaje, że zbudują most marzeń, a drogi zostaną takie jak teraz z tendencją degradacji.

M
Maciek

A ile będzie kosztować cała inwestycja??

Dodaj ogłoszenie