Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bankomat w Galerii Olimp zjada pieniądze

Marek Szymaniak
Polskapresse
Tysiąc złotych stracił pan Michał Tulej, który próbował wypłacić pieniądze w bankomacie Pekao SA w galerii handlowej Olimp. Mężczyzna złożył reklamację w banku, do którego należy maszyna, zawiadamiając także własny, który wydał kartę. Choć od wydarzenia minęło już blisko pół roku, to nie zapowiada się, aby sprawa zakończyła się pomyślnie. Tymczasem bankomat pożera pieniądze kolejnych klientów.

- W czerwcu chciałem wypłacić pieniądze z bankomatu. Wszystko wyglądało normalnie, dopóki w pewnym momencie na monitorze maszyny nie pojawił się komunikat o awarii. Myślałem, że do transakcji nie doszło. Dopiero w domu okazało się, że kwota, którą chciałem wypłacić, zniknęła z konta - relacjonuje Michał Tulej. Klient banku złożył reklamację na działanie bankomatu. Jednak dotąd nie odzyskał pieniędzy. - Jakby tego było mało, kilka tygodniu później mój kuzyn również stracił pieniądze w tym samym miejscu - skarży się Tulej.

Właściciel bankomatu, bank Pekao SA odbija piłeczkę, twierdząc, że poszkodowany klient powinien zwrócić się do banku, który wydał kartę. - Osoba, która korzystała z naszego banko-matu, a jest klientem innego banku, reklamację powinna składać u wydawcy karty bankomatowej, bowiem to właśnie bank, który wydał kartę, ma wszelkie dane potrzebne do sprawdzenia, jak przebiegała transakcja - mówi Tomasz Bogusławski z biura prasowego Pekao SA.

Przedstawiciel Alior Banku, którego klientem jest Michał Tulej, nabrał wody w usta i nie chciał odpowiedzieć na nasze pytania, chroniąc się tajemnicą bankową. Zapewnił jednak, że wyjaśnia całą sytuację. - Niestety, ze względu na tajemnicę bankową przypadek ten możemy wyjaśnić jedynie osobiście. Bank podjął już kroki mające na celu załatwienie sprawy - informuje Dariusz Kozdra z Centrum Informacyjnego Alior Banku.

***
Gdy bankomat połknie Ci kartę
Należy zgłosić ten przypadek w banku, który wydał kartę. Reklamacja powinna trafić do banku, w którym mamy rachunek. Ponieważ to instytucja, która wydała kartę, posiada wszelkie dane dotyczące dokonywanych nią transakcji. Dodatkowo przy każdym bankomacie jest specjalny numer telefonu, pod który możemy zgłosić awarię. Taki sygnał to gwarancja rychłej naprawy awarii. Dzięki temu możemy liczyć na szybszy zwrot pieniędzy, które w jej wyniku zniknęły z konta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski