Będą bus-pasy dla trolejbusów na rondzie ks. E. Kowcza

Artur Jurkowski
Dwa pasy ruchu tylko dla trolejbusów powstaną na rondzie ks. E. Kowcza na Czubach
Dwa pasy ruchu tylko dla trolejbusów powstaną na rondzie ks. E. Kowcza na Czubach Małgorzata Genca
Udostępnij:
- To będą pierwsze "trolejbus-pasy" w Lublinie - zapowiedział Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. Droga dla trajtków powstanie przy rondzie u zbiegu Jana Pawła II i Armii Krajowej. Ratusz wczoraj zaczął szukać firmy, która zrealizuje prace.

- Na rondzie ks. E. Kowcza (zbieg ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej - dop. red.) zostaną wybudowane dwa nowe pasy ruchu przeznaczone tylko dla trolejbusów. Powstaną poza obecnym przekrojem ronda - wyjaśniał Kieliszek.

Jeden pas przeznaczony będzie dla trolejbusów jadących od strony Armii Krajowej w kierunku nowego odcinka Jana Pawła II, który prowadzi do al. Kraśnickiej. Drugi zostanie utworzony dla trajtków jadących Jana Pawła II od strony al. Kraśnickiej w kierunku Filaretów.

- Obie nowe jezdnie będzie oddzielał od ronda pas zieleni - precyzował Kieliszek.

Prace związane z przygotowaniem inwestycji mają się rozpocząć jesienią. Główne roboty zostaną wykonane w przyszłym roku. - Inwestycja będzie prowadzona poza obecnym przebiegiem ulic. Robotom przy budowie nowych pasów nie będą towarzyszyły utrudnienia w jeździe. Mogą się jednak pojawić pewne kłopoty w ruchu aut osobowych, w związku z koniecznością korekty łuków na rondzie - stwierdził Kieliszek.

Inwestycja ma być gotowa najpóźniej do 15 grudnia 2013 r. - Niedługo ogłosimy przetargi na wykonanie nowej trakcji trolejbusowej wzdłuż ul. Jana Pawła II na odcinku od Armii Krajowej do ul. Granitowej oraz Jana Pawła II w stronę ul. Filaretów - uzupełniał Kieliszek.

Ratusz planuje, że do końca 2015 r. w Lublinie powstanie 26,8 km nowych dróg dla trolejbusów. Przebudowanych będzie też kilka skrzyżowań, m.in. Unicka - Spółdzielczości Pracy - Obywatelska, Bohaterów Monte Cassino - Kraśnicka.


Nasze serwisy:
Serwis gospodarczy - Wybierz Lublin
Serwis turystyczny - Perły i Perełki Lubelszczyzny
Serwis dla fanów spottingu i lotnictwa - Samoloty nad Lubelszczyzną
Miasto widziane z samolotu - Lublin z lotu ptaka
Nasze filmy - Puls Polski


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wh
Tam autobusy jeżdżą 1 raz na 5 minut. Szkoda było kasy. No chyba, żeby cały ruch a nie tylko autobusowy tymi pasami puścić. Wtedy miałoby to sens. Odciążyłoby to znacznie rondo i wpłynęło na bezpieczeństwo. Zresztą już wcześniej była podobna organizacja ruchu. Ale jeśli budowane pasy zostaną udostępnione wyłącznie autobusom to przy obecnej organizacji ruchu na rondzie spowoduje zmniejszenie jego przepustowości a nie zwiększenie.
L
Lub. potęgą!
Pan Rzecznik sam nawet nie wie,co już jest w jego własnym mieście.Niezle się tą wypowiedzią skompromitował.W dodatku Bus Pas na Lubartowskiej długo się ciągnie i przebiega zaraz obok ratusza.
j
jw
jw
s
sajmons
Bo cholera kolejna kasa w bloto, nie robice z lublina warszawy znowu dla jednego trolejbusu, Na orkana powstala trakcja trolejbusowa za grube miliony dla jednej linii, bez sens totalny
a
as
Licznik przekłamuje w górę, więc faktyczna prędkość jakieś 55km/h. Około 10m do zatoczki, a tam wyjeżdża idiota w autobusie i stawia pojazd prawie w poprzek jezdni, bo musi się wpie... na lewy pas tak jakby nie mógł 5 sekund poczekać na prawym i przepuścić auta jadące lewym pasem. Nawet jadąc 30km/h nie da rady wyhamować.
a
as
A burak to ciebie zrobił głąbie. I nie jeżdżę żadną Astrą, a rejestracje mam LU. ;)
c
co za bzdura
po cholerę tam takie pasy??? Nie macie na co kasy wydawać??!! zadaszenie za te pieniadze na przystankach zróbcie a nie ludzie muszą moknąć na deszczu w wielu miejscach
O
Obserwator
A może to ty jeździsz bordowym szrotem Oplem Astrą nr rej. FZI .... Pamiętaj buraku, że nie jesteś sam na drodze. Kiedyś cię nagram i obejrzymy jak ty zajeżdżasz drogę innym.
O
Obserwator
Nie zdążyłbyś wyhamować? Za szybko jeździsz misiu.
a
as
który od dwóch dni w okolicach godz. 21 zajeżdża kierowcom drogę włączając się do ruchu na ul. Diamentowej w kierunku ul. Zemborzyckiej! W tym miejscu są dwa pasy ruchu, a ten baran wyjeżdżając z zatoczki zamiast wjechać najpierw na prawy pas to od razu kieruje autobus na pas lewy. Stawiając pojazd niemal w poprzek jezdni i blokując/zajeżdżając drogę innym uczestnikom ruchu! Sytuacja powtarza się od dwóch dni i już dwa razy musiałem idiotę omijać niemal po krawężniku, bo nie zdążyłbym wyhamować.
z
zaq1
Przejeżdżając przez to rondo codziennie zastanawiam się czy w opisanych kierunkach konieczne jest budowanie bus-pasów. Zarówno w kierunku AK-JPII-Kraśnicka jak również Kraśnicka-JPII-Filaretów nie tworzą się żadne zatory, no za wyjątkiem tego pierwszego, ale tylko wtedy, gdy autobus chce się wbić na środkowy pas i blokuje prawy. Pytam się więc po co budować w tym przypadku bus-pasy? To jest tylko kosmetyczna "sztuka dla sztuki". No i ten las słupów. Przestronne osiedle zapaskudzą trakcją po to aby puścić 1 linię z kursami co 30-40 min, bo nie ma po co częściej. Ponadto w drugim przypadku, jak słusznie zauważył "rupert", co ze ścieżką rowerową? Odsuną ją o kilka metrów dalej? A co z przejściem pod jezdnią w okolicach Carrefoura? Dobudowanie bus-pasa spowoduje poszerzenie jezdni nad przejściem. To nie jest drobna robótka.
L
Lubelski
Albo będziesz jeździć chodnikiem. Albo jezdnią.
N
Nowa linia jest nieczynna
Nie chcą jej otworzyć żeby nie drażnić zmianami!
F
Fabian
pismaku jurkowski przestań pisać, to wstyd nawet dla takiej gazetki jak kl
r
rupert
która biegnie wzdłuż Jana Pawła od Armii Krajowej w stronę zalewu?
Bo wychodzi na to, że ten pas dla trajtków właśnie będzie w miejscu ścieżki rowerowej.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie