Budowa S17. Na pierwszy z budowanych odcinków kierowcy wjadą już za nieco ponad dwa miesiące

jaxaZaktualizowano 
Dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu – z 38 kilometrów nowej S17 kierowcy skorzystają w czerwcu. Chodzi o trzy odcinki położone między Kurowem a Warszawą. GDDKiA przedstawiła raport budowy.

Prace obejmują obecnie ok. 100 km długości odcinek S17 między Lublinem a Warszawą.

Podwarszawski Zakręt, czyli miejscowość w której od traktu brzeskiego odchodzi trakt lubelski, zmienił się w okresie zimowym.

- W miejscu budowy przyszłego wielopoziomowego węzła Zakręt, na skrzyżowaniu z DK2 i dalszym ciągiem wschodniej obwodnicy Warszawy, wycięto drzewa i rozpoczęto rozbiórkę zabudowań. Wykonawca inwestycji jest w trakcie uzyskiwania zamiennej decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i po jej uzyskaniu na dobre rozpocznie się budowa – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Umowa na realizację tego odcinka S17 (2,5 km) została popisana 22 listopada 2017 roku. Wykonawcą jest firma Warbud, a koszt robót to blisko 225 mln zł. Planowany termin ukończenia to II kw. 2021 r.

Kolejny fragment trasy to węzeł Lubelska, czyli skrzyżowanie S17 z A2 i S2. Wykonawca, firma PORR, ma już zamienny ZRID i okres zimowy wykorzystano do prowadzenia prace przy budowie obiektów inżynierskich wchodzących w skład olbrzymiego węzła.

Pierwsze prace prowadzono na obrzeżach a teraz wykonawca przechodzi do jego centralnej części.

W sąsiedztwie obecnej DK17 pojawiły się wykopy w których „wyrosło” zbrojenie podpór przyszłych wiaduktów.

Wartość robót budowlanych to nieco ponad 190 mln zł, a planowany termin ukończenia to IV kw. 2020 r. Długość S17 w zakresie węzła Lubelska to ok. 3,5 km.

Zmierzając dalej na południe rozpoczyna się budowany odcinek od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli.

Mierzy ponad 15 km. Prace budowlane ruszyły w kwietniu 2018 r., a wykonawca inwestycji, konsorcjum firm: Strabag i Strabag Infrastruktura Południe, wznosi obiekty inżynierskie i prowadzi prace ziemne.

- Okres zimowy wykorzystano do realizacji obiektów, a wraz z wiosną zintensyfikowano prace w części drogowej. Wdrożono kolejny krótki objazd, rosną nasypy i kolejne elementy konstrukcji obiektów inżynierskich – mówi Nalewajko.

W kwietniu planowane jest też przełożenie ruchu i kierowcy będą jeździć przez centrum Wiązowny. Wartość robót budowlanych na tym odcinku to ok. 370 mln zł, a planowany termin zakończenia to IV kw. 2019 r.

Obwodnica Kołbieli o długości blisko 9 km, to kolejny odcinek realizowany przez to samo konsorcjum wykonawców.

Początkowo planowano, że węzeł Kołbiel na S17 będzie krzyżował się z jednojezdniową przyszłą obwodnica tej miejscowości w ciągu DK50.

W trakcie opracowywania dokumentacji projektowej poszerzono jednak przekrój DK50 do dwóch jezdni co przełożyło się na wydłużenie okresu projektowania i uzyskania decyzji ZRID.

Wykonawca wykorzystał okres zimowy do realizacji obiektów inżynierskich i wymiany gruntów. Kierowcy korzystający z DK17 zauważyli też, że zmalała sztuczna góra czyli składowisko materiałów wykorzystywanych do budowy drogi.

Koszt budowy tego odcinka to ok. 225 mln zł, a planowany termin zakończenia prac to II kw. 2020 r. Być może częścią trasy kierowcy pojadą już w tym roku.

Koniec obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina to pierwszy z trzech odcinków realizowanych przez firmę Budimex. Praktycznie wzdłuż całego, 13-kilometrowego odcinka, poruszamy się nowopowstała drogą serwisową, która pełni rolę objazdu.

- Od niedawana kierowcy nie muszą już przejeżdżać przez torowisko linii kolejowej z Pilawy do Mińska Mazowieckiego. Korzystają z nowego odcinka drogi serwisowej poprowadzonej przez nowy wiadukt nad linią kolejową – dodaje Nalewajko.

Ruszyła również rozbiórka pozostałości po starej DK17. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym przejściach dla zwierząt o konstrukcji z blachy falistej oraz roboty przy budowie warstw konstrukcji przyszłej drogi ekspresowej. Wartość tego odcinka to ok. 290 mln zł, a kierowcy skorzystają z niego już w IV kw. 2019 r.

Na kolejnych dwóch odcinkach, od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc i dalej do granicy województw (w sumie ponad 25 km) leży już 100 proc. nawierzchni z betonu cementowego na ciągu głównym drogi ekspresowej.

- Wykonawcy pozostało wykonanie krótkich odcinków o nawierzchni bitumicznej przy obiektach inżynierskich, uzupełnienie oznakowania poziomego i pionowego oraz ukończenie obecnie wykorzystywanych dróg serwisowych – opisuje Nalewajko.

Okres zimowy wykorzystano do montażu barier i ogrodzenia trasy. Wraz z nadejściem wiosny przełożono ruch na węzeł Trojanów i kierowcy korzystają na tym fragmencie z obu jezdni trasy.

Wartość obu odcinków to ponad 602 mln zł, a kierowcy skorzystają z nich z końcem czerwca 2019 r.

- Kierowcy korzystający z DK17 mogli zauważyć pojawienie się charakterystycznej maszyny do rozkładania nawierzchni betonowej na kolejnym odcinku, od granicy województw do węzła Skrudki. To kolejna oznaka wiosennej aktywności na odcinku realizowanym przez firmę PORR – wskazuje Nalewajko.

Najdłuższym, ponad 20-kilometrowym, omijającym od wschodu Ryki i przebiegającym przez najtrudniejsze geologicznie tereny rzecznych dolin.

Po ustabilizowaniu się osiadania nasypu w pobliżu przyszłego węzła Ryki Południe ruszyły prace przy układaniu warstw konstrukcji podbudowy przyszłej drogi.

Trwają też prace przy przebudowie odcinka starej DK17 i roboty przy nasypach. Rozebrano konstrukcję jednego z objazdów i wymieniono grunt w okolicy węzła Ryki Południe.

Wartość robót na tym odcinku to blisko 610 mln zł, a kierowcy pojadą nim przed końcem wakacji br.

- Kolejnym odcinkiem, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, pojedziemy jako pierwszym w całym ciągu S17, na początku czerwca 2019 r. – zapowiada Nalewajko.

Pozostało jeszcze tylko uzupełnienie ciągu głównego drogi ekspresowej o nawierzchnię bitumiczną na obiektach inżynierskich, uzupełnienie barier energochłonnych, ogrodzenie trasy i wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

Uzupełnienia i zagospodarowania wymaga jeszcze nawierzchnia przejść górnych dla zwierząt. Wartość robót na ponad 13-kilometrowym odcinku, realizowanym przez firmę Mota-Engil Central Europe, to ponad 270 ml zł.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Witam Wszystkich miłych Panów, Mam na imie Oliwia i mam 24 lata :). Napisz do mnie na https://wyspakobiet.eu/profilOliwia jeśli jesteś koneserem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą. Pozdrawiam Serdecznie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3