Fragment od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw o długości 25,2 km wykonuje firma Budimex. - Porządkuje teren po wycince i prowadzi prace ziemne. Efekty widać w okolicy przyszłego węzła Górzno, Józefowa, na obejściach Gończyc i Trojanowa. Prace na wytypowanych wcześniej stanowiskach rozpoczęli także archeolodzy – wylicza Nalewajko.
Bardziej zaawansowane są roboty na ok. 13-kilometrowym odcinku od pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Te prace wykonuje Mota-Engil Central Europe. - Trwa odhumusowywanie terenu oraz przebudowa kolizji z sieciami. Niedługo rozpocznie się także przenoszenie pomnika Powstańców Styczniowych i prace archeologiczne w jego otoczeniu – informuje Nalewajko.
Niedługo rozpocznie prace firma PORR Polska Infrastructure, wykonawca ponad 20-kilometrowego odcinka od granicy z województwem mazowieckim do węzła Skrudki. Po przekazaniu placu budowy ruszy wycinka drzew wzdłuż obecnej DK17, pomiędzy Parafianką i Moszczanką. - Może wiązać się to z chwilowymi utrudnieniami w ruchu. Budowane będą także zjazdy na plac budowy. W miejscu prowadzonych prac a także na drogach przecinających budowę przyszłej S17 wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu: ograniczenie prędkości, zakaz wyprzedzania na odcinkach drogi w bezpośredniej strefie robót – zapowiada Nalewajko.
Wybudowanych ma być łącznie 95 km nowej „siedemnastki”. Koszt to prawie 3,2 mld zł (roboty drogowe 2,4 mld zł a reszta odszkodowanie z grunty). Inwestycja jest podzielona na siedem odcinków, dwa z nich znajdują się na terenie woj. lubelskiego.
Trasą ekspresową S17 z Lublina do Warszawy pojedziemy w drugiej połowie 2019 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?