Budowa S17. Widać już fragmenty przyszłej ekspresówki [ZDJĘCIA]

Artur Jurkowski
Odcinek Garwolin-Gończyce, okolice miejscowości Potaszniki, wycinka drzew GDDKiA
To najkosztowniejsza z inwestycji drogowych, z której w przyszłości będą korzystać głównie mieszkańcy Lubelszczyzny. Chodzi o trasę S17, czyli ekspresówkę, która połączy Lublin z Warszawą. - Z dnia na dzień zmienia się krajobraz w otoczeniu obecnej drogi krajowej nr 17 pomiędzy obwodnicą Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Ubyło drzew, przybyło maszyn drogowych i pojawiły się pierwsze efekty ich pracy – opisuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKIA.

Fragment od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw o długości 25,2 km wykonuje firma Budimex. - Porządkuje teren po wycince i prowadzi prace ziemne. Efekty widać w okolicy przyszłego węzła Górzno, Józefowa, na obejściach Gończyc i Trojanowa. Prace na wytypowanych wcześniej stanowiskach rozpoczęli także archeolodzy – wylicza Nalewajko.

Bardziej zaawansowane są roboty na ok. 13-kilometrowym odcinku od pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Te prace wykonuje Mota-Engil Central Europe. - Trwa odhumusowywanie terenu oraz przebudowa kolizji z sieciami. Niedługo rozpocznie się także przenoszenie pomnika Powstańców Styczniowych i prace archeologiczne w jego otoczeniu – informuje Nalewajko.

Niedługo rozpocznie prace firma PORR Polska Infrastructure, wykonawca ponad 20-kilometrowego odcinka od granicy z województwem mazowieckim do węzła Skrudki. Po przekazaniu placu budowy ruszy wycinka drzew wzdłuż obecnej DK17, pomiędzy Parafianką i Moszczanką. - Może wiązać się to z chwilowymi utrudnieniami w ruchu. Budowane będą także zjazdy na plac budowy. W miejscu prowadzonych prac a także na drogach przecinających budowę przyszłej S17 wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu: ograniczenie prędkości, zakaz wyprzedzania na odcinkach drogi w bezpośredniej strefie robót – zapowiada Nalewajko.

Wybudowanych ma być łącznie 95 km nowej „siedemnastki”. Koszt to prawie 3,2 mld zł (roboty drogowe 2,4 mld zł a reszta odszkodowanie z grunty). Inwestycja jest podzielona na siedem odcinków, dwa z nich znajdują się na terenie woj. lubelskiego.

Trasą ekspresową S17 z Lublina do Warszawy pojedziemy w drugiej połowie 2019 r.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asd

a co z najważniejszą częścią tej drogi czyli odcinkiem Warszawa-Garwolin? Całą tą drogę budują od d.... strony. Na wiosnę miały być decyzje wojewody dla tych odcinków i co? Kołbiel Kołbielą jak widać pozostanie.

a
asd

a co z najważniejszą częścią tej drogi czyli odcinkiem Warszawa-Garwolin? Całą tą drogę budują od d.... strony. Na wiosnę miały być decyzje wojewody dla tych odcinków i co? Kołbiel Kołbielą jak widać pozostanie.

T
Tadzik

a nie do wioski Lublin. Ale lobbing spowodował że straciliśmy wiele lat i miliony wydano na niepotrzebny kierunek. Bo po co komu do Lublina jeździć? No chyba na ekstremalną droge krzyżową albo na targ prosiaka, kurę czy metr kartoflinkupić.

M
Marek

I tyle S-ki wystarczy a reszta pojedzie jak dawniej furmankami,na rowerach i pieszo bo komu potrzebna expresówka do Hrebennego .szlachta z Lublina ma się ok.3 ci świat.

C
Chełmianin N

ZAKŁAMANE JA!!!
Gość "ja" niech marzenia przekaże do PAN
i rządzącego, by zmienili historyczny stan!!
Marzyli o Lubelszczyźnie - na miarę Śląska
a uczeni ją zwęzili, bo czuwa Nauka Polska!
Złudzenia w wielkiej Lubelszczyźnie wybili
a Lubliniacy z przegraną się nie pogodzili
i wciskają kłamstwo, żeby ludziki uwierzyli,
że Lubliniacy - są najmądrzejsi na świecie,
a zatem mądrzy Polacy, co o tym myślicie?
Morał!! Złudzenie się ożywiło i przemówiło.
które od dawnych wieków w głowach żyło!

C
Chełmianin N

FRUSTRAT!!!
Zakompleksiony frustrat został doceniony,
a lubelak z utraty Lubelszczyzny obrażony.
bo zrozumiał, że przez lata był tumaniony!
Gość "a" niby głowę ma, ale wiedza jest zła,
lub źle oświecony i zaległości z historii ma
a jeżeli douczony, niech pisze do uczonego
i udowodni, iż nie zna historii Lubelskiego,
a póki co, niech nie fika, bo to nic mądrego!
Morał: w internecie cwaniaczki się popisują
i urojenia lubelskie, na cały kraj reklamują!!

T
Tkp

Do Warszawy będą jeździć przez S17, to tam jest stolica.

S
Stachu

Uwielbiam pracę Pana rzecznika, tak pięknie opowiada o pracy innych.

P
Pawłow

Nie będą, mają autostradę do Krakowa, a dalej na Śląsk Górny, Dolny i do Kraju Związkowego...
Niestety tylko my jak zwykle trzeci świat.
Smuteczek.

j
ja

To jest po prostu globalizacja w sferze symboli. Nikt się nie będzie przejmował prowincją typu Chełm, czy Biała Podlaska. Dla reszty świata to jest Lubelszczyzna. Problem jest tego samego kalibru, co Śląsk i Zagłębie. Autochtoni dostrzegają jakąś rzekomo ważną różnicę, ale dla mnie osobiście to są śmieszne animozje.

Nie zmienia to faktu, że dla kogoś małą ojczyzną może być np. Zamojszczyzna. Tak samo, jak mieszkaniec wielkiego miasta powie o sobie "jestem z... (nazwa dzielnicy)", bo bardziej się identyfikuje z dzielnicą właśnie.

a
a

...frustrat

T
Tommy

Fredy z Rzeszowa też będą jeździć tą drogą do stolicy.

Dodaj ogłoszenie