City Parking Group podpisze kontrakt na prowadzenie strefy parkowania w Lublinie. Kierowcy zapłacą więcej

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski
Firma City Parking Group dalej będzie prowadzić strefę płatnego parkowania w Lublinie. Ratusz podpisze z nią kontrakt na kolejne cztery lata. Firma zarobi prawie 12 mln zł. Umowa zacznie obowiązywać od kwietnia. Wtedy też stawki za parkowanie pójdą w górę.

Wybór City Parking Group nie jest zaskoczeniem. Firma jako jedyna złożyła ofertę w przetargu. Za prowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w Lublinie przez koleje cztery lata spółka zażyczyła sobie prawie 11,9 mln zł. To mniej niż ratusz był gotów wydać na ten cel - przygotował kwotę 15,4 mln zł.

City Parking Group już teraz jest operatorem strefy. Umowa wygasa z końcem marca. Od 1 kwietnia zacznie obowiązywać nowy kontrakt. Wcześniej spółka będzie musiał przygotować niezbędną infrastrukturę techniczną. M.in. kupić i zainstalować 150 parkomatów, zorganizować biuro.

Od 1 kwietnia wejdą też nowe zasady funkcjonowania strefy. Zostanie ona podzielona na trzy, a nie dwie jak teraz podstrefy (strefa C powstanie z podziału obecnej podstrefy peryferyjnej na B i C).

W strefie A za parkowanie mamy płacić 3,9 zł za pierwszą godzinę (jest 3 zł); 4,60 zł za drugą; 5,5 zł za trzecią i ponownie 3,9 zł za czwartą i każdą kolejną.

W strefie B opłaty mają wynosić 2,5 zł za pierwszą godzinę (jest 2 zł); 3 zł za drugą; 3,6 zł za trzecią oraz 2,5 zł za czwartą i każdą następną.

W strefie C stawki będą takie jak obecnie w strefie peryferyjnej, czyli 2 zł za pierwszą godzinę; 2,4 zł za drugą; 2,8 zł za trzecią i ponownie 2 zł za czwartą i kolejne.

Strefa C będzie obszarem wydzielonym z obecnej strefy B i wyznaczonym przez ul. Dolnej Marii Panny, Bystrzycę, al. Unii Lubelskiej, al. Tysiąclecia, pl. Zamkowy, ul. Podwale, ul. Żmigród, ul. Bernardyńską (graniczne ulice i place nie wchodzą do terenu podstrefy).

Czytaj także

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jerbie
8 lutego, 11:20, Życzenia:

Żebyście sqrwione złoszieje zdechli!! i za te 12 milionów kupili sobie trumny.

To do podziału więc nie 12 a może 9.

G
Gosc

A z biletem z A mozna stanoc w B?

D
Doradca

Wyj3bać [wulgaryzm] parkomaty w kosmos

A
Albo wszyscy albo nikt

Płatne parkingi pod centrami handlowymi i galeriami handlowymi!!

G
Gość
8 lutego, 10:25, Gość:

RADA MIASTA Lublin nic nie poczyniła w celu wyeliminowania pojazdów ludzi fikcyjnie zameldowanych w strefie parkowania.

Od samego początku wprowadzenia SPP jest furtka dla SWOICH

Ludzie bogaci pracujący w centrum Lublina parkują jako mieszkaniec czyli za 100zł rocznie !!!

Dokonują tego procederu na podstawie fikcyjnych meldunków. Na jednym adresie zameldowanych jest po kilka kilkanaście osób z różnymi nazwiskami. Jak to możliwe że pod jednym adresem jest kilka nazwisk i każdy otrzymuje kartę parkingową typu M która kosztuje 100zł za rok ? tak właśnie jest w Kozim Grodzie !

Wystarczy przejść i popatrzeć na auta które codziennie parkują i mają karty M mieszkańca rzekomego tylko rejestracja pojazdu jest LUB zamiast LU - więc jaki to mieszkaniec skoro śpi na wsi.

powinno być jedno mieszkanie jeden samochód. Kogo stać na kilka samochodów stać i na opłaty

x
xxxxxx
8 lutego, 09:44, Gość:

Ja się cieszę. Większe opłaty wymuszą większą rotację w centrum a to daje większą szansę na znalezienie wolnego miejsca parkingowego.

Nic nie wymuszą. Mogą jedynie już do końca dobić handel w centrum.

Ż
Życzenia

Żebyście sqrwione złoszieje zdechli!! i za te 12 milionów kupili sobie trumny.

G
Gość
8 lutego, 10:32, Gość:

Abonament mieszkańca M przysługuje jedynie mieszkańcowi który mieszka i śpi w Lublinie a nie jest tylko fikcyjnie zameldowany w celu wyłudzenia karty parkingowej za 100zł na cały rok. AMEN.

Nie można umożliwiać ludziom możliwości oszukiwania kasy miasta.

Rado Miasta Lublina - jesteście od tego by dbać o kasę miasta i uczciwość ludzi.

AMEN ?

ale nie w Lublinie - nie kiedy RM Lublin jest w większości PO

G
Gość

Abonament mieszkańca M przysługuje jedynie mieszkańcowi który mieszka i śpi w Lublinie a nie jest tylko fikcyjnie zameldowany w celu wyłudzenia karty parkingowej za 100zł na cały rok. AMEN.

Nie można umożliwiać ludziom możliwości oszukiwania kasy miasta.

Rado Miasta Lublina - jesteście od tego by dbać o kasę miasta i uczciwość ludzi.

G
Gość

RADA MIASTA Lublin nic nie poczyniła w celu wyeliminowania pojazdów ludzi fikcyjnie zameldowanych w strefie parkowania.

Od samego początku wprowadzenia SPP jest furtka dla SWOICH

Ludzie bogaci pracujący w centrum Lublina parkują jako mieszkaniec czyli za 100zł rocznie !!!

Dokonują tego procederu na podstawie fikcyjnych meldunków. Na jednym adresie zameldowanych jest po kilka kilkanaście osób z różnymi nazwiskami. Jak to możliwe że pod jednym adresem jest kilka nazwisk i każdy otrzymuje kartę parkingową typu M która kosztuje 100zł za rok ? tak właśnie jest w Kozim Grodzie !

Wystarczy przejść i popatrzeć na auta które codziennie parkują i mają karty M mieszkańca rzekomego tylko rejestracja pojazdu jest LUB zamiast LU - więc jaki to mieszkaniec skoro śpi na wsi.

G
Gość
7 lutego, 22:48, w butach słoma.:

Bardzo dobry pomysł samorządu!! Niech te "paniska" w wypasionych brykach, czyli starych , kilkunastoletnich ruplach, płacą!! Uważają się, za nie wiadomo kogo, jakieś Rockefelery za kierownicami limuzyn, w których fotele najpierw szkopy, a potem Turki pierdziały łącznie kilkanaście lat. Tymczasem w butach słoma.

7 lutego, 23:07, Gość:

Lepsza w butach słoma niż we łbie sieczka, pamiętaj o tym że gro ludzi musi korzystać z samochodu z racji obowiązków zawodowych bądź zwykłych zakupów a rozwój miasta nie polega tylko na drenowaniu portfeli i zabranianiu wszystkiego

Typowe myslenie leniwego prosiaka, Ty to jak bys mogl to bys wjechal samochodem do sklepu.

M
Marek

A zastanawia mnie kto wymyślił takie stawki , parkometry przyjmują chyba monety po 1zł,2zł.5zł. Więc jak wydadzą resztę , jak będę chciał zapłacić np. 4.60zł za parkowanie.Co z 40gr.?

G
Gość

Ja się cieszę. Większe opłaty wymuszą większą rotację w centrum a to daje większą szansę na znalezienie wolnego miejsca parkingowego.

C
Ciekawy
7 lutego, 22:48, w butach słoma.:

Bardzo dobry pomysł samorządu!! Niech te "paniska" w wypasionych brykach, czyli starych , kilkunastoletnich ruplach, płacą!! Uważają się, za nie wiadomo kogo, jakieś Rockefelery za kierownicami limuzyn, w których fotele najpierw szkopy, a potem Turki pierdziały łącznie kilkanaście lat. Tymczasem w butach słoma.

7 lutego, 23:07, Gość:

Lepsza w butach słoma niż we łbie sieczka, pamiętaj o tym że gro ludzi musi korzystać z samochodu z racji obowiązków zawodowych bądź zwykłych zakupów a rozwój miasta nie polega tylko na drenowaniu portfeli i zabranianiu wszystkiego

"Gro ludzi" to dużo?

G
Gość
7 lutego, 22:48, w butach słoma.:

Bardzo dobry pomysł samorządu!! Niech te "paniska" w wypasionych brykach, czyli starych , kilkunastoletnich ruplach, płacą!! Uważają się, za nie wiadomo kogo, jakieś Rockefelery za kierownicami limuzyn, w których fotele najpierw szkopy, a potem Turki pierdziały łącznie kilkanaście lat. Tymczasem w butach słoma.

7 lutego, 23:07, Gość:

Lepsza w butach słoma niż we łbie sieczka, pamiętaj o tym że gro ludzi musi korzystać z samochodu z racji obowiązków zawodowych bądź zwykłych zakupów a rozwój miasta nie polega tylko na drenowaniu portfeli i zabranianiu wszystkiego

7 lutego, 23:23, Wwww:

Rozwój miasta to budowa parkingów? Niby gdzie? Miejsca nie ma. Rozwój to chyba sprawny transport zbiorowy, a nie parkingi, ktorych zawsze jest za mało

Guzik prawda. Obecne cięcia rozkładów pokazały że komunikacja jest zbędna i przeinwestowana. A od kiedy mniej jest autobusów na mieście, korki zmalały. Tak samo korków nie było na DMM do kiedy nie powstały zbędne buspasy. To są fakty i przestańcie zaklinać rzeczywistość !!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3