Radny klubu PiS Zdzisław Drozd w związku z planami ustanowienia SPP w dzielnicy Rury (w tym LSM) złożył interpelację, w której zadał konkretne pytania. Jednym z nich było kto jest pomysłodawcą i inicjatorem utworzenia SPP w dzielnicy Rury?
- Inicjatorem objęcia części dzielnicy Rury strefą płatnego parkowania jest Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością UM Lublin – odpowiedział radnemu Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Radny Drozd chciał się także dowiedzieć, jakie konkretnie ulice wejdą w skład SPP, a także jaka jest liczba miejsc parkingowych zarządzanych przez miasto w tej dzielnicy.
- Strefą płatnego parkowania objęte zostałyby wszystkie ulice zlokalizowane w kwartale pomiędzy ul. Filaretów - Głęboką - Wileńską – Zana. W w/w obszarze zlokalizowanych jest blisko 740 miejsc parkingowych, które mogłyby zostać objęte SPP – wyjaśnia Artur Szymczyk.
Zdzisław Drozd pytał również ile abonamentów typu „M" (dla mieszkańca – red.) może wykupić czterech studentów, zameldowanych w jednym mieszkaniu na okres tymczasowy, mających umowy najmu i zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Lublinie? Szymczyk przypomina, że uprawnienia do otrzymania jednego abonamentu typu M ma osoba, która jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy w obszarze SPP, jest właścicielem/współwłaścicielem wpisanym w dowód rejestracyjny samochodu osobowego oraz rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych w Lublinie, jako miejscu zamieszkania.
Radny PiS chciał też wiedzieć, w której strefie płatnego parkowania będzie dzielnica Rury, jeśli plany ratusza by się ziściły.
– Na dzień dzisiejszy nie zostały podjęte decyzje w przedmiotowym zakresie – informuje z-ca prezydenta.
Szymczyk jako plusy wprowadzenia SPP w dzielnicy Rury wskazuje zwiększenie rotacji pojazdów, zmniejszenie ilości pojazdów zaparkowanych przez osoby nie posiadające miejsca zameldowania w Lublinie oraz doprowadzi do uporządkowania i wykluczenia parkowania poza wyznaczonymi miejscami parkingowymi. Posiłkuje się przy tym liczbami.
- Inspektorzy Wydziału, podczas kontroli w terenie stwierdzili, że na obszarze który zostałby objęty SPP blisko 80 pojazdów parkuje niezgodnie z obowiązującymi przepisami – zaznacza Artur Szymczyk.
Z-ca prezydenta podkreśla przy okazji, że wprowadzenie SPP na obszarze dzielnicy Rury na dzień dzisiejszy jest jedynie propozycją rozwiązania problemów komunikacyjnych, związanych z dostępnością miejsc parkingowych oraz odpowiedzią na głosy mieszkańców, którzy wielokrotnie zwracają uwagę na fakt, iż miejsca parkingowe na os. Mickiewicza wykorzystywane są nie przez jego faktycznych mieszkańców a pracowników i klientów wielu punktów usługowych i handlowych zlokalizowanych w okolicy. Tyle tylko, że głosy mieszkańców są krytyczne wobec planów miasta.
- Mam serdecznie dość tych pomysłów z wprowadzeniem strefy płatnego parkowania na osiedlu LSM w Lublinie. Serio, kto to wymyślił? Już teraz nie ma gdzie zaparkować, a teraz jeszcze mają z tego robić biznes? – mówi Rafał, mieszkaniec bloku przy ul. Wallenroda.
- Zamiast wymyślać kolejne opłaty, może w końcu ktoś zrobi coś z tym, żeby było więcej miejsc parkingowych? Albo żeby autobusy jeździły częściej i do późna? – to z kolei opinia Magdy, mieszkającej przy ul. Grażyny.
- Lubelskie Forum Pracodawców obchodziło 30. urodziny. Zdjęcia
- Co za jazda Motoru we Wrocławiu. „Koziołki” drugi raz w historii mistrzem Polski!
- Nauka to potęgi klucz. Zobacz zdjęcia z Lubelskiego Pikniku Naukowego
- Tradycyjne wykopki kartoflane w skansenie. Zobacz, jak niegdyś zbierano ziemniaki
- Tosca, Tosca i po Tosce. Opera Lubelska wystartowała. Z pewnymi „ale”…
- Sprawca zabójstwa zatrzymany po 36 latach. Pomógł ślad DNA z miejsca zbrodni. WIDEO

szkolenie wojsko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?