Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czechów chce Biura Obsługi Mieszkańców. "To wygodna opcja". Co na to ratusz?

Jakub Sarek
Małgorzata Genca
- Na Czechowie mieszka prawie 40 tys. osób i żeby załatwić sprawy urzędowe trzeba jeździć do centrum albo na LSM. Na naszą dzielnicę powinno wrócić Biuro Obsługi Mieszkańców - uważa nasz Czytelnik. Ratusz zauważa problem i szuka lokalu, w którym taka placówka mogłaby funkcjonować.

Dowód osobisty, prawo jazdy, podatki, meldunek – to sprawy, które możne załatwić w Biurach Obsługi Mieszkańców. W Lublinie działa pięć takich placówek: w biurowcu magistratu przy ul. Wieniawskiej oraz cztery dzielnicowe: przy ul. Filaretów, Szaserów, Kleeberga i od listopada 2023 r. przy ul. Nowy Świat.

Do 2020 r. BOM funkcjonował również na Czechowie, w budynku Poczty Polskiej przy ul. Żywnego. W okresie pandemii umowa na najem lokalu w tym miejscu została rozwiązana przez miasto. Powód? Niespełnianie restrykcyjnych wytycznych dotyczących obsługi klientów. O przywrócenie takiego punktu na Czechowie apeluje nasz Czytelnik - mieszkaniec dzielnicy.

- Na Czechowie mieszka prawie 40 tys. osób i żeby załatwić sprawy urzędowe trzeba jeździć do centrum albo na LSM. Jeszcze do niedawna z BOM-u mogliśmy korzystać na naszej dzielnicy. To była bardzo wygodna opcja - ocenia

I dodaje:

- Zawsze lepiej mieć taki lokal w pobliżu, a nie pokonywać niepotrzebne kilometry i narażać się na dodatkowe koszty - twierdzi.

Co na to ratusz?

- Miasto podtrzymuje plany uruchomienia Biura Obsługi Mieszkańców w dzielnicy Czechów, stąd potrzeba zabezpieczenia środków na ten cel w przyszłorocznym budżecie - informuje Anna Czerwonka z biura prasowego ratusza.

I faktycznie - w projekcie budżetu Lublina na 2024 r. w rubryce "wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem Urzędu Miasta Lublin" (jego częścią są BOM-y) przewidziano utworzenie 13 nowych etatów w jego strukturach, w tym pięciu w Biurze Obsługi Mieszkańców na Czechowie.

- Planujemy, że nowy BOM będzie dysponował pięcioma lub sześcioma stanowiskami (przy ul. Żywnego do dyspozycji interesantów przeznaczono dwa - dop. red.). Biuro będzie dostępne dla mieszkańców w takich samych godzinach jak pozostałe BOM-y, tj. w poniedziałki od 7.45 do 16.45 oraz od wtorku do piątku w godzinach 7.45-15.15 - tłumaczy Czerwonka.

Na tę chwilę nie wiadomo jednak w jakiej lokalizacji miałby on działać, ani kiedy rozpocznie on swoje funkcjonowanie.

- Nadal kontynuujemy poszukiwania odpowiedniego lokalu. Niestety żaden z oglądanych do tej pory obiektów nie spełniał standardów niezbędnych do wykonywania działalności związanej z obsługą mieszkańców, m.in. w zakresie wielkości oraz dostępności - wskazuje Czerwonka.

Jakim standardom powinien odpowiadać BOM?

- Lokal, w którym będzie mieścić się Biuro Obsługi Mieszkańców powinien spełniać określone wymogi pod względem funkcjonalności, czy dostępności pomieszczeń dla osób ze specjalnymi potrzebami, m.in: osób z niepełnosprawnościami, osób starszych oraz klientów z dziećmi - wyjaśnia Czerwonka.

Jak się dowiedzieliśmy, ratusz zrezygnował z pomysłu utworzenia BOM-u w autobusowym Dworcu Lublin, który ma zostać uruchomiony 12 stycznia 2024 r.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski