Czechów może odzyskać terenową filię ratusza. A co z Felinem? - Też chcemy - mówią mieszkańcy

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Anna Kurkiewicz/zdjęcie archiwalne
Mieszkańcy Felina i Czechowa stracili dostęp do „terenowych filii” ratusza na terenie swoich dzielnic. W Biurach Obsługi Mieszkańców (BOM) można załatwiać sprawy związane m.in. z dowodem osobistym, prawem jazdy czy meldunkiem. Miasto chce przywrócić placówkę na Czechowie. – My też o to wystąpimy – zapowiadają radni dzielnicowi z Felina.

W 2015 r. ratusz uruchomił trzy dzielnicowe Biura Obsługi Mieszkańców. Powstały na Czechowie, Felinie i przy dworcu PKP. Wszystkie mieściły się w budynkach Poczty Polskiej. Żaden z nich jednak już nie funkcjonuje.

- W imieniu mieszkańców dzielnicy Czechów pragnę zapytać, dlaczego BOM na poczcie przy ulicy Żywnego przestał funkcjonować? Wydaje się, że była to placówka bardzo potrzebna – pyta w interpelacji do prezydenta Lublina Stanisław Brzozowski, radny PiS.

Nie działają też BOM-y przy ul. Pocztowej i Wł. Jagiełły. – Chcemy przywrócenia BOM-u na Felinie. W najbliższym czasie wystąpię w tej sprawie do ratusza – zapowiada Arkadiusz Gołębiowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Felin. I dodaje: - Lokalizacja na poczcie przy ul. Jagiełły była bardzo dobra. To samo centrum dzielnicy. Taka placówka jest potrzebna, bo umożliwiała załatwienie „na miejscu” np. spraw meldunkowych, których w naszej dzielnicy jest naprawdę dużo.

Ratusz wyjaśnia, że zamknięcie BOM-ów mieszczących się w budynkach poczty to skutek epidemii koronawirusa. - Miało związek z brakiem możliwości zapewnienia bezpiecznych warunków obsługi mieszkańców w stanie epidemii. W lokalizacjach tych ze względu na małą powierzchnię sal obsługi, nie można było spełnić wytycznych epidemicznych związanych z organizacją stanowisk obsługi, zapewnienia odpowiednich odległości między klientami i pracownikami urzędu – wyjaśnia Monika Głazik z biura prasowego ratusza. I podkreśla: - W trosce o bezpieczeństwo klientów zdecydowano się na czasowe wyłączenie pracy niektórych BOM-ów.

Wiadomo jednak, że BOM nie wróci już na ul. Pocztową. Od lutego przeniósł się na ul. Wolską 11 (mieści się na parterze Galerii Color). – Zostało przygotowanych pięć stanowisk dla pięciu pracowników, ale aktualnie, ze względu na nieco mniejszy ruch związany ze stanem epidemii, pracują tam cztery osoby – informuje Głazik.

Lokalizacja przy ul. Wolskiej ma charakter tymczasowy. - Dla tej części miasta w przyszłości przewidziana jest lokalizacja Biura Obsługi Mieszkańców w budynku nowego dworca metropolitalnego – wskazuje Głazik.

Dwa pozostałe „pocztowe” BOM-y nie dostały jednak nowych lokalizacji. - Aktualnie planowane jest utworzenie Biura Obsługi Mieszkańców w dzielnicy Czechów – przekonuje Głazik.

Ratusz nie precyzuje jednak gdzie miałoby ono powstać, ani kiedy może być ruszyć.

- Jeśli poczta nie spełniała odpowiednich standardów, to może taki BOM umieścić np.: w jakimś centrum handlowym, tam gdzie ludzie robią zakupy i korzystają z różnych usług. Pod takie centrum można podjechać i jest gdzie zaparkować. Nie tak jak chociażby na ulicy Wieniawskiej – podpowiada radny Brzozowski.

W strukturach ratusza działa obecnie pięć BOM-ów: przy ul. Wieniawskiej 14, ul. Kleeberga 12a, ul. Szaserów 13-15, ul. Filaretów 44, Wolskiej 11. Można w nich załatwić sprawy związane m.in. z dowodem osobistym, meldunkami, podatkami, prawem jazdy czy uzyskaniem Lubelskiej Karty Miejskiej.

Nauczanie hybrydowe zamiast powrotu do szkół

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie