Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA poznała chętnych na budowę S17. Dziewięć firm chce wykonać 25 km drogi

Artur Jurkowski
Obecnie trasa ekspresowa S17 obejmuje ponad 70-kilometrowy odcinek od Piask do Kurowa. Za cztery i pół roku ekspresówką będziemy mogli dotrzeć do Warszawy.
Obecnie trasa ekspresowa S17 obejmuje ponad 70-kilometrowy odcinek od Piask do Kurowa. Za cztery i pół roku ekspresówką będziemy mogli dotrzeć do Warszawy. Małgorzata Genca
Co najmniej 602,1 mln zł pochłonie budowa 25 km trasy S17 od Garwolina do granic woj. lubelskiego. Jezdnia ekspresówki Lublin - Warszawa będzie wykonana z betonu, a nie z asfaltu.

Został zrobiony kolejny krok do powstania trasy ekspresowej łączącej Lublin z Warszawą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poznała oferty firm na budowę części S17 na terenie woj. mazowieckiego. Chodzi o odcinek od Garwolina do granicy woj. lubelskiego.

- Złożone oferty napawają optymizmem - przyznaje Zbigniew Szepietowski, z-ca dy-rektora lubelskiego oddziału GDDKiA.

Łącznie ma powstać ponad 25,2 km ekspresówki. Inwestycja jest podzielona na dwa odcinki. Pierwszy, ok. 12,2 km, obejmuje trasę od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc. O kontrakt walczy dziewięć firm. Najniższa oferta, złożona przez Budimex, wyniosła 288,5 mln zł, a najwyższa ok. 446 mln zł. GDDKiA była gotowa wydać na ten cel 367 mln zł.

Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą woj. lubelskiego, o długości ok. 13 km, wpłynęło osiem ofert: w przedziale 313,6 - 507,3 mln zł. GDDKiA zarezerwowała na prace 409 mln zł.

- Niemal wszyscy oferenci zaproponowali 34-miesięczny okres realizacji. Umowy chcemy podpisać w październiku. Projekt budowlany powinien być gotowy najpóźniej w ciągu 10 miesięcy, a rozpoczęcie robót ma nastąpić maksymalnie po 15 miesiącach - wylicza Szepietowski. I dodaje: - Zakładamy, że trasa na tych obu odcinkach będzie oddana do ruchu w drugiej połowie 2019 roku. Do terminu realizacji robót budowlanych nie jest wliczany okres między 15 grudnia a 15 marca.

W połowie lipca GDDKiA ma poznać oferty na budowę dwóch odcinków między węzłem Kurów Zachód a granicą woj. lubelskiego. Kolejne trzy odcinki S 17 mają być realizowane na terenie woj. mazowieckiego: między Garwolinem a węzłem Lubelska, czyli miejscowością Wiązowna.

- Zakładamy, że zostaną oddane do użytku pod koniec 2019 r. - twierdzi Szepietowski.

Nowa ekspresówka ma być wykonana w technologii betonowo-cementowej, a nie asfaltowej. Trasa będzie miała dwie jezdnie. Na odcinku od węzła Lubelska do węzła Wiązowna każda jezdnia ma mieć trzy pasy ruchu, na pozostałym fragmencie po dwa pasy ruchu.

- Na terenie woj. mazowieckiego S17 będzie przebiegała po obecnym śladzie "siedemnastki", na terenie woj. lubelskiego będzie miała zupełnie nowy przebieg - precyzuje Szepietowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski