Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ile za kilometr kursu taxi? Cześć korporacji chce aby ratusz ustalił maksymalną stawkę za przejazd

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Chcą aby ratusz wprowadził w Lublinie stawki maksymalne za przejazdy
Chcą aby ratusz wprowadził w Lublinie stawki maksymalne za przejazdy archiwum
- Walczymy o „zdrową konkurencję” - przekonują taksówkarze zrzeszeni w korporacjach transportowych. Chcą aby ratusz wprowadził w Lublinie stawki maksymalne za przejazdy.

Obecnie w Lublinie działa ok. 1900 taksówkarzy. Dzielą się na tych wykonujących usługi w sposób „tradycyjny” – głównie zrzeszeni w korporacjach taksówkarskich oraz „innowacyjnych”, których reprezentuje Uber i Bolt.
Lubelski ratusz pracuje nad uchwałą w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek oraz przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami.

- Zmierza wyłącznie do uzupełnienia przepisów ustawowych związanych z definicją taksówki oraz informacją o opłatach za usługi przewozowe w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.

Część taksówkarz nie jest zadowolona z rozwiązań proponowanych przez miasto. Chodzi m.in. o wzór informacji o stawkach opłat za przejazd. W pojazdach, gdzie są tradycyjne taksometry cennik musi być umieszczony na widocznym miejscu (wewnątrz i na zewnątrz). Ma zawierać kwotę opłaty początkowej oraz stawkę za przejazd kilometra trasy dla taryfy dziennej oraz nocnej. W pojazdach zaś, z których korzystamy za pośrednictwem aplikacji mobilnej wymogu umieszczenia w cenniku precyzyjnych stawek już nie ma. – Pasażerów odsyła się do sprawdzenia opłaty w aplikacji. Czyli ci taksówkarze są jakby zwolnieni z prezentowania cennika – przekonuje Paweł Maruszak, prezes Radia Taxi Czwórki.

Rondo na Choinach dostanie nazwę. Lubelscy radni „ochrzczą” ...

Korporacje taksówkarskie skierowały list do prezydenta Lublina.

- Z niezrozumiałych dla nas powodów ów cennik ma być różny dla lubelskich taksówek chociaż wykonują one działalność w oparciu o jednakowe licencje i te same przepisy prawa. W chwili obecnej prawie każda korporacja używa aplikacji mobilnych. Dlaczego wobec tego „tradycyjne” taksówki mają mieć szczegółowe cenniki, zaś innowacyjne (Uber, Bolt itp.) już nie muszą mieć cennika? Skoro w tym drugim przypadku ma obowiązywać tylko logo, to dlaczego nie dla wszystkich taksówkarzy? Co ma oznaczać hasło „sprawdź w aplikacji”? - piszą.

Korporacje taksówkowe postulują aby w Lublinie została wprowadzona przez ratusz maksymalna stawka za przejazd taxi. Takie rozwiązanie przyjął np. Gdańsk.
- Ustalenie cen maksymalnych oraz określenie stawek taryf obowiązujących przy przewozie osób taksówkami na terenie miasta Lublina i poza nim, byłaby podstawą do ucywilizowania rynku oraz ograniczenia przypadków „naciągania klientów” przez nieuczciwych kierowców bez względu na to pod jakim szyldem wykonują swoje usługi – piszą taksówkarze.

Co na to ratusz? - Ustalenie cen maksymalnych za przejazd taksówką może być wprowadzone uchwałą Rady Miasta, ale wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych z przedstawicielami środowiska taksówkarzy. Ze zrozumiałych względów procedura ta wymaga czasu i przeprowadzenia wielu uzgodnień – mówi Góźdź.

Na projektem uchwały radni dyskutują na komisjach. Czy znajdzie się w porządku obrad czwartkowej (25 lutego) sesji? Na razie nie wiadomo. – Będzie to zależało od stanowiska radnych – wyjaśnia Góźdź.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski