Obecnie w Lublinie działa ok. 1900 taksówkarzy. Dzielą się na tych wykonujących usługi w sposób „tradycyjny” – głównie zrzeszeni w korporacjach taksówkarskich oraz „innowacyjnych”, których reprezentuje Uber i Bolt.
Lubelski ratusz pracuje nad uchwałą w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek oraz przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami.
- Zmierza wyłącznie do uzupełnienia przepisów ustawowych związanych z definicją taksówki oraz informacją o opłatach za usługi przewozowe w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Część taksówkarz nie jest zadowolona z rozwiązań proponowanych przez miasto. Chodzi m.in. o wzór informacji o stawkach opłat za przejazd. W pojazdach, gdzie są tradycyjne taksometry cennik musi być umieszczony na widocznym miejscu (wewnątrz i na zewnątrz). Ma zawierać kwotę opłaty początkowej oraz stawkę za przejazd kilometra trasy dla taryfy dziennej oraz nocnej. W pojazdach zaś, z których korzystamy za pośrednictwem aplikacji mobilnej wymogu umieszczenia w cenniku precyzyjnych stawek już nie ma. – Pasażerów odsyła się do sprawdzenia opłaty w aplikacji. Czyli ci taksówkarze są jakby zwolnieni z prezentowania cennika – przekonuje Paweł Maruszak, prezes Radia Taxi Czwórki.
Korporacje taksówkarskie skierowały list do prezydenta Lublina.
- Z niezrozumiałych dla nas powodów ów cennik ma być różny dla lubelskich taksówek chociaż wykonują one działalność w oparciu o jednakowe licencje i te same przepisy prawa. W chwili obecnej prawie każda korporacja używa aplikacji mobilnych. Dlaczego wobec tego „tradycyjne” taksówki mają mieć szczegółowe cenniki, zaś innowacyjne (Uber, Bolt itp.) już nie muszą mieć cennika? Skoro w tym drugim przypadku ma obowiązywać tylko logo, to dlaczego nie dla wszystkich taksówkarzy? Co ma oznaczać hasło „sprawdź w aplikacji”? - piszą.
Korporacje taksówkowe postulują aby w Lublinie została wprowadzona przez ratusz maksymalna stawka za przejazd taxi. Takie rozwiązanie przyjął np. Gdańsk.
- Ustalenie cen maksymalnych oraz określenie stawek taryf obowiązujących przy przewozie osób taksówkami na terenie miasta Lublina i poza nim, byłaby podstawą do ucywilizowania rynku oraz ograniczenia przypadków „naciągania klientów” przez nieuczciwych kierowców bez względu na to pod jakim szyldem wykonują swoje usługi – piszą taksówkarze.
Co na to ratusz? - Ustalenie cen maksymalnych za przejazd taksówką może być wprowadzone uchwałą Rady Miasta, ale wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych z przedstawicielami środowiska taksówkarzy. Ze zrozumiałych względów procedura ta wymaga czasu i przeprowadzenia wielu uzgodnień – mówi Góźdź.
Na projektem uchwały radni dyskutują na komisjach. Czy znajdzie się w porządku obrad czwartkowej (25 lutego) sesji? Na razie nie wiadomo. – Będzie to zależało od stanowiska radnych – wyjaśnia Góźdź.
- Tych miejsc w Lublinie już nie ma. Sprawdź
- Tych panów ginekologów najbardziej chwalą pacjentki. Zobacz ranking specjalistów
- Najdziwniejsze rzeczy, które oddają mieszkańcy naszego regionu za pośrednictwem OLX
- Polecają ich zadowoleni klienci. Sprawdź ranking najwyżej ocenianych fryzjerów
- Ciekawe budynki użytkowe z woj. lubelskiego na sprzedaż. Sprawdź ile kosztują
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?