Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotnisko dostanie nowe skrzydło

Piotr Nowak
Nowe skrzydło terminala ma powstać do 2018 r.
Nowe skrzydło terminala ma powstać do 2018 r. Port lotniczy lublin/wizualizacje
Nawet 5,5 mln zł ma kosztować przebudowa istniejącego i budowa nowego skrzydła terminalu pasażerskiego Portu Lotniczego Lublin. Obiekt urośnie o 1,8 tys. mkw.

Lotnisko otrzymało pozwolenie na budowę nowej części hali odlotów. Będzie ona przylegała do istniejącego już obiektu. Obecnie port przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonawcę inwestycji. Realne prace budowlane mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w listopadzie 2017 r.

- Docelowo plany są większe. Zakładają powstanie dwóch modułów od strony wschodniej, dwóch od strony zachodniej i modułów od strony południowej - wyjaśniał podczas konferencji zapowiadającej inwestycję Grzegorz Stiasny ze studia architektonicznego Are Stiasny & Wacławek, które zaprojektowało terminal. Od strony płyty lotniska mogą w przyszłości powstać rękawy, którymi pasażerowie będą wchodzili do samolotów. Architekci pracują też nad koncepcją nowej wieży kontroli lotów. Budynek ma mieć ponad 30 metrów wysokości i zastąpi obecną wieżę modułową w 2018 r.

- Rozbudowa będzie modułowa, etapowa, tak żeby można było zwiększyć powierzchnię terminala w dowolnym momencie w miarę potrzeb - powiedział Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej części terminala jeszcze przed sezonem letnim 2018 r.

Pierwszy lot z lotniska w Świdniku odbył się w 2012 r. Obecnie w siatce połączeń znajduje się 11 kierunków: Londyn (Luton i Stansted), Oslo, Sztokholm, Doncaster, Bruksela, Glasgow, Barcelona, Eindhoven, Bułgaria i Grecja.

Od 2012 roku port przyjął blisko milion pasażerów. Jednak łączne statystyki osób obsłużonych przez Port Lotniczy Lublin są mniej optymistyczne. W całym ubiegłym miesiącu przez lotnisko przewinęły się 24 tys. pasażerów. To nie tylko mniej niż w październiku, ale też pierwszy raz w historii obiektu, kiedy wynik był słabszy niż w roku poprzednim. Część odpowiedzialności za ten fakt ponosi Lufthansa, która przestała latać z Lublina do Frankfurtu. Mimo to lotnisko z roku na rok obsługuje więcej pasażerów i jego władze nie rezygnują z planów inwestycyjnych. - Ten rok pod względem liczby obsłużonych pasażerów jest dla nas bardzo dobry. Zawarte porozumienia długoterminowe z naszymi przewoźnikami stanowią podstawę do prognozowania stabilnego wzrostu w kolejnych latach. Do ich realizacji niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej przepustowości wszystkich elementów infrastruktury naszego lotniska - powiedział Krzysztof Wójtowicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski