reklama

Lubelska policja nie pojawi się na zatłoczonych krzyżówkach

Piotr OrzechowskiZaktualizowano 
Tomek Koryszko
W poniedziałek na łamach Kuriera Lubelskiego zaprezentowaliśmy pomysł na rozładowanie korków w centrum miasta. Wzorem metropolii, np. Poznania czy Warszawy, na najbardziej zatłoczonych skrzyżowaniach policjanci mogliby sterować ruchem ręcznie. Wszystko wskazuje na to, że jak na razie w Lublinie taki wariant nie przejdzie.

Przejazd przez centrum Lublina w czasie popołudniowego szczytu jest prawdziwą próbą nerwów. Między godz. 15 a 17 samochody na głównych ulicach poruszają się w żółwim tempie. Na trasach dojazdowych do osiedli mieszkaniowych tworzą się zatory, a najgorsza sytuacja panuje na skrzyżowaniach. Kurier Lubelski wyszedł z propozycją udrożnienia ruchu z pomocą policji. Nasz pomysł poparło wielu Czytelników. - Policja mogłaby pomóc, chociażby w eliminowaniu cwaniaczków, omijających sznurek samochodów i wciskających się "na chama" bez kolejki - napisał do nas pan Adam.

Pierwsze reakcje policji na nasz pomysł były obiecujące. - Jeżeli to miałoby pomóc, to dlaczego nie spróbować - powiedział nam podinsp. Mariusz Szajwaj, zastępca naczelnika WRD KWP w Lublinie.

Jednak we wtorek policja zmieniła zdanie i teraz mówi "nie". Głównym argumentem jest brak odpowiedniej liczby funkcjonariuszy do przeprowadzenia tej operacji. Poza tym dochodzi kwestia sygnalizacji świetlnej. - Postawienie policjanta na jednym skrzyżowaniu niczego nie zmieni. Światła na poszczególnych krzyżówkach są tak zsynchronizowane by zapewnić płynny ruch. Z naszego doświadczenia wynika, że przemienne stosowanie świateł i kierowanie ruchem przez policjantów może spowodować jeszcze większe utrudnienia w ruchu - wyjaśnia Janusz Wójtowicz z lubelskiej policji.

Skoro zatem sygnalizacja świetlna, zdaniem policji, działa poprawnie, to dlaczego kierowcy poruszający się np. ul. Narutowicza narzekają na tłok? - Przy takim obciążeniu ruchu, skrzyżowania korkują się w godzinach szczytu - mówi Eugeniusz Janicki, dyrektor Wydziału Dróg i Mostów UM. - Mimo że każda sygnalizacja posiada kilka programów, które są uruchamiane automatycznie w zależności od pory dnia i dnia tygodnia.

Dyrektor Janicki zapowiedział, że w czasie czwartkowego spotkania z przedstawicielami policji zostanie poruszona kwestia kierowania ruchem przez funkcjonariuszy.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
ds

że niby w lbn są światła zsynchronizowane?! Śmiech na sali! W szczególności "ronda" na Smorawińskiego są przykładem logicznej i efektywnej synchronizacji sygnalizacji.

x
xyz

Widzialem kilka dni temy jak policja kierowala ruchem na Al.Krasnickich na skrzyzowanniu z Głegoka i naleczowska ze korek siegał Obi i Al. Solidarności wiec zycze powodzenia................GRATULACJE

M
Misiu

"Światła na poszczególnych krzyżówkach są tak zsynchronizowane by zapewnić płynny ruch."

Dwa razy dziennie caly Lublin przejezdzam w te i spowrotem i nawet raz na przestrzeni 21 lat(tyle auto mam) zsynchronizowanych swiatel na skrzyzowaniach nie widzialem.
Owszem zdarza mi sie widziec synchronicje zawsze wtedy kiedy jestem poza Lublinem.

Wniosek z tego taki, ze albo to ja mam jakiegos pecha albo plynnosc ruchu i synchronizacja swiatej jest wprost proporcjonalna nie do tego gdzie sie jedzie, a do tego czym - wlasnym czy sluzbowym.

.

Sprawkę jako prezydenta jak świnia niebo

a
aaa

Kurierze!!! To jest stary temat i odgrzewany kotlet przedwyborczy! W zeszłym roku pisała o tym Wyborcza Lublin. Zrobili nawet eksperyment i postawili policjanta na skrzyżowaniu 3-go Maja Krakowskie i korki były jeszcze większe, niż bez policjanta!!!

S
SYLWESTER
Nawoluje do zachowania spokoju, bo "trafic" to powazny problem swiatowy. W Italii w Romie
czy w Hiszpani Madrycie poranne "trafici" to ...horror "pod golym niebem". Predkosc poruszania
to 10 m w 10 minut ale w samochodach spokoj bez nerwowosci . Kierowcy zasluchani w radio czy
zaczytani w porannej prasie . Rozumieja, ze nerwy tej sytuacji nie zmienia. Wyszukuja sposoby
omijania "trafikow" czyli na skroty bocznymi uliczkami. Ale w Lublinie nie ma tych mozliwosci, bo
boczne uliczki zatarasowane parkingami samochodow, ze nawet piesi nie maja przejscia (?).
Wiec nalezy poszukwac inne sposoby . Jako jedna z propozycji, zlozylem przyszlemu Prezydento
wi Lublina p. LECHOWI SPRAWCE aby dworce autobusowe (PKS) przeniesc na peryferie Lublina aby
autobusy PKS nie blokowaly miasta . Obwodnica ograniczy przejazd przez Lublin ciezkiego taboru
samochodowego. Poprawienie Komunikacji miejskiej zwlaszcza w godzinach "szczytu", moze spo
wodowac, ze kierowcy beda woleli jechac do pracy MPK gdyz w kalkulacji; jazda MPK do pracy to
40 minut czy 1 godzine a swoim samochodem... 2 godziny ! (jak dobrze pojdzie) .
Albo moze na ta "mordege" lepiej ...rower sobie kupic ?. W Japonii juz od dawna jezdza rowerami...
SZCZESC---------------BOZE------------MEMU-----------MIASTU----------LUBLINOWI !
m
mariano

Nie można tu mówic o płynności ruchu budując ,,wyspy" na środku lubelskich tras miejskich (Kunickiego) likwidując przy okazji jeden pas ruchu, druga sprawa to gdyby wszyscy przy ,,zielonym"ruszali jednocześnie, to na pewno przejazd byłby sprawniejszy, a teraz w ten przejazd włączmy tych którzy podczas jazdy gadają przez telefon, tych którym nagle zgaśnie samochód i wtedy czas się wydłuża, a może szanowna policja by się pofatygowała na te trudne skrzyżowania i chociaż swoją obecnością ,,pogoniła" tych maruderów.

o
oprawca51

Nie ma się co dziwić. Chłopaki nie mają o tym bladego pojęcia. Widać to na bieżąco w każdy dzień, jak większość z nich porusza się po drogach. W taki sam sposób łamią przepisy jak ci, których ścigają. Może by przywrócić ORMO? Ci to się przynajmniej starali.

Ł
Łukasz

Przy pewnej ilości samochodów korki się tworzą i będą tworzyć, nie pomoże nawet najwymyślniejszy program sygnalizacji świetlnej. Ulice mają pewną pojemność której przekroczyć się po prostu nie da. Jedynym wyjściem jest niestety zrównoważenie transportu, trzeba zmienić proporcje ludzi w autach i autobusach. Innej opcji nie ma, musimy stawiać na nowoczesność jak Berlin czy Londyn i promować komunikację miejską to w tym mieście będzie się dało jakoś żyć.

o
oko

[cyt]To kuzwa od czego w takim razie policja jest siedzeniem na stolkach ??!!!![/cyt]..........................Dobre pytanie !-tylko jak każde trudne i nie doczeka się odpowiedzi . Ale z drugiej zaś strony wyobraźmy sobie że Policja stoi na skrzyżowaniu i kieruje ruchem a wjeżdżają kierowcy którzy się nie spotkali takim kierowaniem ruchem i jest co KLOPS ! nie wspominając o mandatach no a jeśli się trafi policjant który niezbyt precyzyjnie kieruje wspomnianym ruchem bo wyszedł z wprawy a tych jest sporo bo od lat nie ćwiczą tych umiejętności to korki będą większe jak przy światłach !- więc chyba lepiej zostać przy światłach bo tu można popsioczyć na tych którzy je ustawiają a Ci są bezimienni .Tak więc najkorzystniejszym rozwiązaniem było by poszerzenie ulic ale jak to zrobić ? skoro to miasto jest ciasne więc najlepszym rozwiązaniem było by przeniesienie budynków użyteczności publicznej w takie miejsca aby dojazd nie sprawiał kłopotów a parkowanie było bezproblemowe bo raz jeszcze wspomnę tylko idiota trwał będzie by min. w pomyśle by budować na ul. Żwirki-Wigury jakiś obiekt biurowy zresztą nie tylko tam ~! ale za to takowy był by w zgodzie z oczekiwaniami urzędniczymi by mieli blisko do pracy na zakupy w godzinach pracy itd. I dopóki nikt z decydentów nie zacznie racjonalnie i logicznie myśleć to taki bałagan w zatłoczonym mieście będzie się potęgował i nic nie pomorze najlepsze obietnice nawet te z dodatkiem kiełbasy wyborczej .

r
reno

niech mi ktoś pokaże chociaż jeden ciąg arterii , gdzie światła są zsynchronizowane ( tzw. zielona fala ) . Kraśnickie - Sikorskiego ???? ble, Piłsudskiego - Lipowa - Racławickie???? ble, Solidarności - Trasa Zielona- Młyńska ????? ble, Jana Pawła II - Krochmalna - Diamentowa???? ble, no i ak dalej, tak dalej...... Nie ma w Lublinie zielonej fali, za to pełno jest cwaniaczków wcinających się w kolejkę, lub wymuszających pierwszeństwo przejazdu, np: wjeżdżanie ze środkowego pasa ulicy Krochmalnej na rondo w kierunku dworca ( od strony Jana Pawła II ), przejeżdżanie na "późnym" żółtym z Kraśnickich w Sikorskiego przez rondo Honorowych Krwiodawców, podjeżdżanie na ul. Wieniawskiej z pasa na wprost skręcanie w odcinek do ul. Leszczyńskiego, wymuszanie pierwseństwa na rondzi przy cerkwi, itd

123

NIECH NIKOMU NIE PRZYJDZIE DO GŁOWY ODKOMENDEROWAĆ LUBELSKICH POLICJANTÓW DO KIEROWANIE RUCHEM. WYSTARCZY, ŻE CO PEWIEN CZAS NA JAKIMŚ SKRZYŻOWANIU ODBYWAJĄ SIĘ ELIMINACJE DO ICH ZAWODÓW. POPIERAM MOICH PRZEDMÓWCÓW, NIE TYLKO JANICKI, TAKŻE I JEGO ZIOMALE POWINNI BYĆ NATYCHMIAST PRZEKAZANI DO URZĘDU PRACY W LUBLINIE. JAK POSTOJĄ TRZY DNI W KOLEJCE DO DURNEGO URZĘDASA, TO NAUCZĄ SIĘ, ŻE BEZPRAWNIE BRALI PIENIĄDZE Z NASZYCH PODATKÓW.

G
Gość

jest cacy z sygnalizacją, skoro, pomimo wspaniałej synchronizacji, zaprogramowanej zależnie od: (tu wyliczyć, od czego), "korki" uparcie na skrzyżowaniach się tworzą. Zatem, może należałoby jeszcze raz się PRZEJŚĆ, POSTAĆ przy skrzyżowaniu, POOBSERWOWAĆ i naocznie ustalić, dlaczego jednak cacy nie jest?
Bo teoretycznie może być wspaniale, ale rzeczywistość jakoś dziwnie głośno skrzeczy...
Po iluś tam codziennych przejazdach przez parę skrzyżowań w Lublinie, sam bym parę poprawek zaproponował. Ale - nie jestem FACHOWCEM od ruchu, więc co ja tam mogę wypisywać...

b
buu

Wszędzie się da w w Lublinie NIE

A
Antyblef

Jadę dość często ul .Mełgiewską w godzinach wieczornych .Długa zmiana świateł na przejściu przy FSC
.Dalej skrzyżowanie z Gospodarczą skąd nie wyjeżdża ani jeden samochód ale trzeba odstać pełną zmianę świateł więc co Pan mówi o jakiś programach ? O czym Pan mówi i gdzie Pan to widział ? w Dreźnie czy Berlinie bo w tych miastach z takimi urządzeniami i ja się spotkałem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3