Miejscy urzędnicy pracują już przy ul. Spokojnej 2 w Lublinie. Do czerwca dołączą do nich kolejni

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Udostępnij:
W sumie 170 pracowników urzędu miasta będzie pracowało przy ul. Spokojnej 2. Na razie przeprowadziły się tam trzy miejskie komórki, a kolejne dołączą wkrótce.

Chodzi o reprezentacyjny biurowiec przy ul. Spokojnej 2. W nim właśnie urząd miasta wynajął pomieszczenia dla części swoich komórek i wydziałów.

- Jako pierwsi pracę w nowej lokalizacji tydzień temu rozpoczęli pracownicy Biura Obsługi Inwestorów oraz Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów (dotychczas przy ul. Wieniawskiej 14). Do nowej lokalizacji przeniósł się także Urząd Stanu Cywilnego, w którym aktualnie mieszkańcy mogą osobiście załatwić dwie sprawy – dokonać zgłoszenia urodzenia dziecka i sporządzić akt zgonu. To jedyne czynności (oprócz odbioru dowodu osobistego), które urząd prowadzi w stanie epidemii w sposób bezpośredni – informuje Monika Głazik z biura prasowego ratusza.

To jeszcze nie koniec, bo od czerwca przy Spokojnej ma funkcjonować jeszcze Wydział Spraw Administracyjnych, Zdrowia i Profilaktyki oraz Biuro Prawne.

- Wydziały i biura zajmą II piętro budynku przy ul. Spokojnej 2. Wynajmowana przez urząd powierzchnia to 3,2 tys. m kw, w tym przestronna sala do obsługi klientów. W kondygnacjach podziemnych znajdują się pomieszczenia przeznaczone na magazyn oraz na serwerownię. Od marca w nowym budynku trwały prace wykończeniowe, wyposażenie pomieszczeń w meble biurowe, krzesła i regały, podłączenie systemów i sieci teleinformatycznych. Ostatnim etapem przeprowadzki było oznakowanie budynku. Nowa siedziba urzędu bez barier architektonicznych i komunikacyjnych jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami – opisuje Głazik.

Ratusz planuje, że wieżowiec przy Leszczyńskiego 20, gdzie dziś pracują urzędnicy, zostanie pusty. W jego miejscu ma stanąć nowy budynek mający ponad 6,3 tys. m kw. powierzchni biurowej.

- Który będzie, razem z biurowcem przy ul. Wieniawskiej 14, jedną z dwóch głównych lokalizacji urzędu. Planowany obiekt przy ul. Leszczyńskiego ma siedem kondygnacji oraz parking podziemny. Budowa ma zmniejszyć liczbę lokalizacji miejskich biur i wydziałów (obecnie łącznie z BOM-ami siedziby są w 34 miejscach). W tegorocznym budżecie miasto przeznaczy środki na rozbiórkę starego budynku i opracowanie projektu nowego obiektu. Biurowiec ma być gotowy do końca 2023 roku – dodaje urzędniczka.

Afera biurowa, której nie było

Plan, aby urząd przeniósł się na ul. Spokojną powstał już kilka lat temu. W 2014 roku urząd miasta wynajął powierzchnie biurowe w powstającym jeszcze budynku. Miasto miało opłacać czynsz, a jak po jakimś czasie uzna, że chce wykupić biura, to będzie mogło to zrobić.

Przez długi czas o sprawie było cicho, a urzędnicy czekali na zakończenie budowy. Jednak w 2015 r., w szczycie kampanii wyborczej tę sprawę podnieśli politycy PiS i donieśli do odpowiednich organów stojących na straży finansów publicznych. Ich zdaniem prezydent Krzysztof Żuk i sekretarz miasta, Andrzej Wojewódzki, złamali przepisy wynajmując biura, które jeszcze nie istniały.

Miasto broniło się, że na bazie przepisów z 2014 r. prawa nie złamało, ale z miejsca rozwiązało umowę z deweloperem i nie straciło na tym ani złotówki. Sprawą zajmowały się różne organy i dopiero w maju 2018 roku Główna Komisja Orzekająca uznała, że prezydent nie złamał prawa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie