To pojazd niskopodłogowy o długości 12 metrów. Może zabrać na swój pokład 90 pasażerów (w tym 30 osób na miejsca stojące). Autobus wykorzystuje tzw. układ hybrydy równoległej, czyli pracują w nim dwa silniki: jeden spalinowy a drugi elektryczny. Kiedy pojazd rusza, to wykorzystuje jedynie silnik elektryczny. Dlatego opuszcza przystanek o wiele ciszej niż autobus wyposażony tylko w silnik spalinowy. Pali również o wiele mniej.
- Jest wyposażony w funkcję start-stop, która pozwala na włączanie i wyłączanie silnika na przystankach i na światłach - mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To tej spółce producent udostępnił na testy pojazd.
Podczas ich trwania Volvo będzie woziło pasażerów na czterech liniach nr: 2, 9, 13 i 20. W środę 4 bm. kursowało na linii 9.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?