Na al. Solidarności staną nowe ekrany akustyczne

Artur Jurkowski
Ekrany akustyczne, z powodu przekroczenia norm hałasu, staną w rejonie wiaduktu przy al. Warszawskiej
Ekrany akustyczne, z powodu przekroczenia norm hałasu, staną w rejonie wiaduktu przy al. Warszawskiej Małgorzata Genca
Ekrany akustyczne na dł. 12 m trzeba dobudować na al. Solidarności. Normy hałasu na dojazdówce do obwodnicy generalnie nie są przekraczane.

Rejon wiaduktu przy alei Warszawskiej to najgłośniejsze miejsce na „nowej” al. Solidarności. Normy hałasu są tam przekroczone o 5,3 dB w dzień (maksymalny dopuszczony wskaźnik to 61 dB) i o 5,2 dB w nocy (maksymalnie - 56 dB). - To jedyne miejsce na tej arterii, gdzie hałas jest powyżej dopuszczalnych norm. Na pozostałych odcinkach poziom hałasu w dzień jest od 2 do 14,5 dB niższy niż określają przepisy - mówił Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Miasto przeprowadziło tzw. analizę porealizacyjną wybudowanego oraz zmodernizowanego odcinka al. Solidarności. Chodzi o 3,8-kilometrowy fragment od skrzyżowania z al. Sikorskiego i ul. gen. Ducha do granic miasta. - To obligatoryjne badania, które określają faktyczny poziom hałasu w porównaniu do założeń przyjętych do realizacji inwestycji - wyjaśniał Kieliszek.

Okazuje się, że ratusz musi dobudować nowe ekrany akustyczne. - W rejonie wiaduktu przy al. Warszawskiej trzeba dostawić 12 metrów ekranów - stwierdził Kieliszek. I dodał: - Nakłady na ten cel przekroczą 50 tys. zł. Jeśli znajdą się na to środki, roboty zostaną wykonane w przyszłym roku.

Łącznie wzdłuż alei Solidarności, po obu je stronach, stanęło 4,9 km ekranów. Ich budowa kosztowała ok. 18 mln zł. Poziom hałasu był mierzony w 14 punktach. - Np. przy ul. Mgielnej wyniósł 59 dB w dzień i 55,7 dB w nocy. Ale już w rejonie ul. Jaśminowej te wartości wynosiły odpowiednio 46,5 dB i 42,5 dB - mówił Kieliszek.

„Mapa akustyczna” al. Solidarności była nadzieją dla kierowców na zmiany w organizacji ruchu na tej trasie. Na dwujezdniowej arterii obowiązuje od listopada ub. roku ograniczenie prędkości do 60 km na godzinę. Wcześniej, przez krótki okres, można było tam jeździć do 90 km/h. Powód? Mieszkańcy skarżą się na hałas. - Badania nie pokazują , że normy są przekraczane. Nie planujemy jednak na razie zwiększenia dopuszczalnej prędkości. Pozostanie na obecnym poziomie - stwierdził Kieliszek.

Kierowcy nie przejmują się ograniczeniami. Z przeprowadzonych badań wynika, że nie respektują znaków. W rejonie węzła Sławin średnia prędkość aut osobowych wynosi w dzień 85 km/h, a w nocy 82 km/h. Trochę wolniej jeżdżą ciężarówki: 82 km/h w dzień i 81 km/h w nocy.

- Badania pokazują, że na al. Solidarności nie są też przekroczone normy zanieczyszczenia powietrza ani wody - dodał Kieliszek.

Między węzłami Sławin i Sławinek w ciągu dnia (godz. 6 - 22) przejeżdża 12 418 pojazdów (1431 ciężarowych i 10 987 osobowych). W nocy - 1427 (431 ciężarówek i 996 osobówek).


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
efef

Mądrale myślą że jak postawią ograniczenie do 60 to ludzie będą tak jeździć.
Ja jeżdżę tam zawsze ponad 100 ,bo na tyle pozwala jakość trasy i pozdrawiam mieszkańców ,którym przeszkadza hałas.
Jak im nie pasuje życie w mieście to won w Bieszczady ,koło mojego miejsca zamieszkania też mam głośno i jakoś nikt nie ogranicza tam ruchu.

m
mieszkanka Tatar

Ciekawe co z blokiem (ok 150 mieszkań) i wieżowcem przy ul. Łęczyńskiej? Włodarze miasta nie uznali tego miejsca za głośne, a ludzie kila metrów za oknem mają osiem pasów jezdni!! Osiem pasów, po których w dzień (oraz w nocy) ciągle zap..ją rozpędzone samochody. Najlepszy efekt dają puste tiry, wpadające w dziury i najeżdżające na wybrzuszenia w tej sfatygowanej jezdni. Nieważne to jednak! Cóż tam istotne jest dobro 250 conajmniej rodzin. Ważne, aby domkowcom żyło się lepiej, ciszej...

J
Ja

Ale zróbcie chociaż te ekrany przezroczyste!
Teraz,przy wjeździe i wyjeździe z Al Warszawskiej - wjeżdża się w tunel.Wielu kierowców ma takie samo zdanie.Z jednej strony ściana - z drugiej też ściana.

l
lola

Przeciez Wasilewski opracowal projekt ekranow dla al Sikorskiego. Dlaczego wiec nic sie nie robi. Tyle pieniedzy poszlo na sam projekt i badania , wszystko w bloto?

g
gromoslaw

zapraszam do zbadania halasu na al Sikorskiego . Szok w dzien i szok w nocy. Sciany pekaja szyby drza. Moze by tak tam postawic ekrany ?

M
Mieszkaniec Lublina

Oczywiście że nie! Przekroczenia są też na ulicy Krańcowej i co na to UM ?

F
Fan Marki

Pozdrowienia dla właściciela czerwonego E30. Piękne auto!

p
podpisrt

Poproszę o konkret jakiś. Link jakiś albo kopię pisma tych radnych. Jeśli nie masz to jesteś zwykłą kłamliwą kanalią.

w
wiedzący

Jestem wyznawcą PISu i jestem za ekranami, a ci z PO to są temu przeciwni. Ale oni teraz nie mają nic do powiedzenia.

z
zwolennik

Radni PIS z wdzięczności za wkład Pana Doktora Jarosława Kaczyńskiego w rozwój Lubelszczyzny chcą aby obwodnica nosiła imię Pana Prezesa. Teraz rządzi słuszność i powinno to się udać bo tak powinno być.

B
Bunia

Niezły interes z tymi ekranami, PEŁO-no firm już działa i stawia, a co przegralim wybory to trza się nachapać....

x
xxxxx

a ty i tobie podobni pieniacze znajdzcie sobie jakies hobby bedziecie mieli sie czym zajac jak wam sie nudzi a nie siedzicie i nasluchujecie slychac czy nie ja mieszkam przy Witosa ruch tam jak cholera ekranow nie mamy i zyjemy

x
xxxxx

tak najlepiej wszystkie ulice w miescie ogrodzic ekranami akustycznymi ludzie halo to jest miasto jak wam sie chce ciszy to wracajcie do rodzinnych stron na wies

F
Fan ekranów :-)

Dobrze , że będą nowe , bo stare ekrany były już stare , a na nowych ktoś od koryta zarobi parę zetów !!!!

j
janósz biznesu

od kilkudziesięciu lat wiadomo że prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach -> lotnisko taki miś naszych czasów. obwodnica jest jednak zupełnym przeciwieństwem lotniska, jest niezbędna lecz powstaje ciągle w bólach ...

Dodaj ogłoszenie