Otwarcie przejazdu kolejowego Kraśnik-Lublin. Nowe perony i szybsze przejazdy

Katarzyna Puczyńska
Udostępnij:
- Pociągi już jeżdżą na 44 kilometrach po nowych torach - oznajmił w czwartek Arnold Bresch członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych na oficjalnym rozpoczęciu przejazdu technicznego na trasie Lublin - Kraśnik.

Prace na tym odcinku prowadzone były od marca tego roku. Wyremontowano tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy. Nowe perony powstały w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach.

Więcej zdjęć na:

Są wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i informacje pasażerską. Dodatkowo perony są wyższe, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Modernizacja odcinka Lublin - Kraśnik jest częścią dużego projektu elektryfikacji głównej linii kolejowej na stukilometrowej trasie łączącej Lubelszczyznę i Podkarpacie. Inwestycja za 367 mln zł ma zakończyć się w 2019 roku.

- Chcemy aby Polska kolej się rozwijała, chcemy w nią inwestować - mówił w czwartek w Kraśniku Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Dla pasażerów oznacza to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, wygody i szybsze przejazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Podpis
Co ty bredzisz komuchu.
c
czytacz
drogi kolejarzu- to tylko pismactwo z prowincjonalnej gazetki. Czego się spodziewać
j
ja Polak
Jak ta banda sekty pislam śmie świętować ! Oni tylko to odebrali a to poprzednicy wykonali ! Obłudna bolszewicka chołota !
K
Kolejarz
A gdzie to jest ten przejazd kolejowy Lublin - Kraśnik...?

pismaki...
z
zaq1
Dokładnie. Generalny wykonawca (Astaldi - lider konsorcjum) ma problemy z płynnością. Przynajmniej tak słyszałem w wiadomościach w jednej ze stacji radiowych. Nie ma się więc czemu dziwić, że podwykonawcy zeszli z budowy. Niestety na kolei nie uczą się na błędach z budowy autostrad.
y
yt
Ile czasu zajmie przejazd z Kraśnika, z jaką prędkością będą jeździły? Będzie się opłacać jeździć pociągiem z Kraśnika?
k
kierowca
Budowa stoi co widać na przejazdach między Lublinem a Puławami.Szykuje się kolejna afera z niezapłaconymi fakturami podwykonawcom
....
jak zwykle przy otwarciu czegokolwiek zawsze jest pełno krawaciarzy...pozują do zdjęć...jeden stoi przy drugim byle się pokazać...
K
Koko
Chociaż nie trzeba bedzie sie busami tłuc
P
PP
tak zmodernizowane, że zawieszenie można zostawić.
S
Szlabaneck
Nie ma to jak POkraczna kolej: 1. Na kolei robota się nie klei. 2. Kto ma w głowie olej , ten ma w nosie kolej.
g
gosc
ale wiadomość, to już przed wojną pociągi jeździły, gdzie za panowania solidaruchów rozgrabili a teraz odbudowują i to z jaką pompą
P
Podróżny
Ciekawe czy ta dzielna drużyna pojawi się 9 grudnia jak nie będą oddawać linii nr 7 po modernizacji ?
Przejdź na stronę główną Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie