– Aby wysłać zeznanie drogą elektroniczną musimy mieć komputer z zainstalowanym systemem Windows (2000, XP lub Vista) i dostępem do Internetu – wyjaśnia Marta Szpakowska, rzecznik Izby Skarbowej w Lublinie. – Musimy też pobrać (bezpłatnie) ze strony Ministerstwa Finansów „wtyczkę” do programu Adobe Reader oraz formularze PIT-37 i UPO.
Aby zapewnić bezpieczeństwo usługi Ministerstwo Finansów wprowadziło podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: nazwisko, imię, data urodzenia, numer NIP i PESEL oraz kwocie przychodu określonej w zeznaniu rocznym lub rozliczeniu podatnika złożonym za 2007 rok.
– Do komunikacji pomiędzy wysyłającym zeznanie PIT-37 bez kwalifikowanego podpisu, a systemem e-Deklaracje zostanie wykorzystany szyfrowany kanał uniemożliwiający podsłuch transmisji danych – dodaje Szpakowska.
Odpłatny podpis elektroniczny jest wciąż wymagany w stosunku do podatników rozliczających się z na formularzu PIT-36, 36L i 38. Małżonkowie, którzy rozliczają się wspólnie na formularzu PIT-37 muszą też pamiętać, że do rozliczenia elektronicznego konieczne jest udzielenie pełnomocnictwa. Składa się je w urzędzie skarbowym osobiście lub pocztą. Jest ono bezpłatne.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?