Z utrudnieniami w ruchu na ul. Diamentowej kierowcy męczą się od prawie trzech i pół roku. Pojawiły się w związku z przebudową trasy kolejowej Lublin - Warszawa. Roboty obejmowały m.in. przebudowę trzech wiaduktów kolejowych w Lublinie. Chodzi o te znajdujące się nad jezdniami ulic: Diamentowej, Drogi Męczenników Majdanka oraz Janowskiej.
- W przypadku Diamentowej wykonawca deklaruje, że zakończy przebudowę do 10 czerwca. Będą tam jeszcze później trwały prace związane z zabezpieczeniem konstrukcji, ale nie powinny one rzutować na ruch samochodów – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
- Na Drodze Męczenników Majdanka prace przy wiadukcie już się praktycznie zakończyły, przy Janowskiej trwają roboty wykończeniowe – dodaje Marcin Graczyk, dyrektor firmy iKom, która zajmuje się oznakowaniem ulic.
Przebudowa wiaduktu przy ul. Diamentowej – i związane z nimi utrudnienia w ruchu drogowym – zaczęły się w styczniu 2018 r. W październiku 2018 r. zostały jednak przerwane. Włoska firma Astaldi, która przebudowywała linię kolejową Lublin - Warszawa zeszła z placu budowy. PKP Polskie Linie Kolejowe musiały znaleźć nowych wykonawców. Roboty przy wiadukcie wznowiono w sierpniu 2019 r.
Wówczas PKP zapowiedziały, że utrudnienia związane z przebudową wiaduktu potrwają do III kwartału 2020 r. Później termin był kilka razy modyfikowany.
PKP zapewnia, że jest na finiszu przebudowy linii łączącej Lublin z Warszawą. Prace obejmują też roboty na stacji Lublin Główny. - Ostatnie roboty zostaną zakończone w czerwcu przy nawierzchni peronu pierwszego, a w lipcu będą ułożone ostatnie okładziny granitowe w przejściu podziemnym. Trasa pod torami zapewnia cały czas komunikację do pociągów – mówi Siemieniec.
Na stacji Lublin Główny pasażerowie korzystają już ze wszystkich peronów.
- Nowe perony na stacji Lublin Główny są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jasne oświetlenie zapewnia bezpieczny dostęp do wagonów także po zmroku. W gablotach są niezbędne dla podróżnych informacje i rozkłady jazdy. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mają zapewniony dostęp na perony dzięki windom – opisuje zmiany Siemieniec. I uzupełnia: - Sprawne podróże pociągiem z Lublina w kierunku Warszawy zapewniają przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową, Janowską i przy Drodze Męczenników Majdanka, a także mosty nad Bystrzycą i Czerniejówką. Wzmocnione konstrukcje zagwarantują przejazdy cięższych składów.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 łączącej Lublin z Warszawą pochłonie ponad 3,5 mld zł. Dofinansowanie z UE do inwestycji to ponad 2,9 mld zł.
- Gdzie w województwie lubelskim zrealizujesz bon turystyczny? Sprawdziliśmy
- Aleje Racławickie z nowym asfaltem. Zobacz zdjęcia
- Kibice na meczu Motoru w Częstochowie. Zobacz zdjęcia
- Nagroda za cenne informacje o śmierci Łupka. Fani sokołów uzbierali prawie całą kwotę
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie stawia nowe Centrum Badawcze
- W swoim garażu pan Włodzimierz buduje mini elektrownię
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?