Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały trzy firmy, które opracują projekt przebudowy linii nr 7.
- Przebudowa zalicza się do projektu tzw. węzła warszawskiego. Przetarg został podzielony na trzy części: Otwock - Pilawa, Pilawa - Dęblin i Dęblin - Lublin - wyjaśnia Małgorzata Kwiatkowska zCentrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Realizacją każdej z części przetargu, czyli opracowaniem projektu przebudowy odcinków linii nr 7 zajmą się firmy: Deutsche Bahn - DB International, Mosty Katowice oraz MGGP z Tarnowa. PKP mają zapłacić za wszystkie projekty ponad 56 mln złotych.
- Modernizacja ma polegać na podwyższeniu parametrów technicznych linii kolejowej, czyli rozebraniu starej linii i zbudowaniu jej od nowa. W przypadku odcinka odOtwocka do Pilawy oznacza to przede wszystkim dobudowę drugiego toru i podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Kolej podkreśla, że przebudowa torów wiąże się dodatkowo z modernizacją m.in. mostów, wiaduktów, urządzeń sterowania ruchem, sieci trakcyjnych i słupów.
W planach jest również utworzenie w Lublinie nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód. Znajdzie się on na wysokości dzielnicy Czuby. Przystanek będzie składał się z jednego peronu i wiaty dla pasażerów.
Trzy firmy, które wygrały w przetargu mają teraz 730 dni na sporządzenie projektów przebudowy odcinków, za które są odpowiedzialne. Finalnie mają wykonać je do 2015 roku.
- My natomiast przygotowujemy dokumentację budowlaną i w przyszłej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 planujemy wykonanie robót modernizacyjnych na kolejowej "siódemce" - precyzuje Maciej Dutkiewicz.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?