Przebudowa Al. Racławickich: Rada Kultury Przestrzeni apeluje do ratusza w sprawie rozwiązań, które będą zastosowane

jaxa
Aleje Racławickie
Aleje Racławickie Małgorzata Genca
Rada Kultury Przestrzeni włącza się w walkę o przyszły wygląd Al. Racławickich. I apeluje do ratusza, aby tę przestrzeń traktować z taką samą uwagą jak deptak czy pl. Litewski.

- Aleje Racławickie są kluczową przestrzenią publiczną Lublina decydująca o jego wizerunku tak samo jak Deptak, Plac Litewski i czy Plac Teatralny i dlatego powinny być potraktowane z taką samą dbałością o szczegóły jakości i komfortu – podkreśla Bolesław Stelmach, zastępca przewodniczącego RKP. I dodaje: - Niestety, nie dostaliśmy do zaopiniowania żadnych projektów z tym związanych.

RKP sformułowała 12 „rekomendacji” dla przebudowy Al. Racławickich. Trafiły do ratusza. A ten zapowiedział, że przeanalizuje czy da się je wprowadzić w życie. - Będą mogły być zrealizowane jeśli nie będą stanowiły istotnego odstępstwa od projektu – mówi Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.

O co toczy się bój? Np. RKP „podpowiada” w sprawie jakości i koloru chodników. - Kolor stonowany - nie żółty, jak ostatnio stosowane, duże płyty najlepiej kamienne, bez fazowania – precyzuje Stelmach.

Rada podkreśla ponadto, że kosze trzeba tak ustawić aby nie kolidowały z ruchem pieszym („poza światłem chodnika czy miejsc szybkiego przemieszczania się pieszych np. na przystankach”). Postuluje stosowanie stylowych słupków zamiast biało-czerwonych. Chce ergonomicznych rozwiązań dla osób używających wózków („dla osób z niepełnosprawnością, wózków dziecięcych”). - Zastosowanie „tykających” - przyjemniejszych dla ucha - zamiast piszczących sygnalizatorów dla niewidomych – uzupełnia Stalmach.

RKP apeluje o upiększenie drogi roślinami ozdobnymi, kwiatami.

- Dopiero po wybraniu firmy, która zajmie się remontem Al. Racławickich, będzie możliwość rozmowy z wykonawcą na temat poszczególnych rozwiązań zaproponowanych przez RKP – twierdzi Krzyżanowska.

Przetarg na przebudowę Racławickich oraz Lipowej i Poniatowskiego ogłoszono na początku lipca. Pierwotnie termin otwarcia ofert wskazano na 13 sierpnia ale właśnie został przesunięty na 23 sierpnia. I ratusz nie wyklucza kolejnych przesunięć. - Realnie oceniamy, że z pracami wykonawca będzie mógł ruszyć dopiero na początku przyszłego roku – mówił Kurierowi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Na Al. Racławickich (odcinek 1850 metrów) wymieniony ma być asfalt, skrajnie prawe pasy jezdni – w obu kierunkach – zmienią się w buspasy, powstanie ścieżka rowerowa (po obu stronach drogi). Inwestycja obejmie też przebudowę ul. Lipowej (680 m.) m.in. pojawią się tam buspasy oraz poszerzenie – do czterech pasów – ul. Poniatowskiego (540 m).

Ratusz na wykonanie wszystkich prac daje czas do końca kwietnia 2020 r.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 30

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

niby taki kulturalny

m
michalbn

Czyli lepiej żeby rowerzyści jeździli po chodniku albo ryzykowali życie na ulicy? Weź się zastanów człowieku co wypisujesz..

w
wizytówka-sryzitówka

racławickie staną się wizytówką bezmyślnego, betonowego "rozwoju" ala Detroit. Do oceny tego przedsięwzięcia wystarczy fakt-tajemnica POliszynela, że projekt musiał być uzgadniany z develocfaniakiem, który przy tychże alejach stawia jakieś przerośnięte, pasujące do otoczenia jak pięść do nosa, bloczysko.

G
Gość

zabłysnął czkawką mentalną.

M
Mądry

Płakać to będą miasta bez buspasów, jak wraz ze wzrostem ruchu samochodowego i bez sprawnej komunikacji miejskiej mieszkańcy zaduszą się w smogu. Dajmy więcej pasów to szybciej przejadą i smogu nie będzie ? Nie, to tak nie działa.

P
Pasy

Dopóki tacy Janusze jak ty będą chcieli passatami wjeżdżać bezpośrednio do sklepu to buspasy rzeczywiście na nic. Tak, ja wiem. W tych korkach każdy jeden odwozi dzieci albo jedzie do szpitala.

g
gość

pojedź na rondo pod Zamkiem, zobaczysz jak buspasy zmniejszają korki!!!

g
gość

to ja z innej beczki. Kiedy dokończony zostanie remont Zorzy?

Z
Znowu "wybrancy"

Bolesław Stelmach, zastępca przewodniczącego RKP ?
- to ten zydowski architekt od sarkofagów i grobowców, teatru w budowie (Centrum Syjonistycznej Kultury), wizualizator TBV górek czechowskich, zydowskiego umschlagplatzem przy ul. Turystycznej ??

Jeśli tak, to nie rokuje to ciekawie.

j
jan

Nie dla bus pasów i ścieżek rowerowych

a
anka

łącznie z Saskim, a potem posadzić w doniczkach jakieś krzaki i kwiaty. Drzewom mówimy stanowcze NIE.
Co za kretyn zaprojektował na Jana Pawła wzdłuż nowych osiedli ścieżkę rowerową przy samym wyjściu z terenu osiedli zamiast od strony jezdni i to szerszą od chodnika??????????????? Jeżdżą po kilkoro na rowerach jak wariaci, a piesi muszą chodzić gęsiego.

A
Alex

Nie wyobrażam sobie żeby ta jedna z najważniejszych wizerunkowo i komunikacyjnie ulic Lublina była wyremontowana w standardzie zwykłej drogi osiedlowej. Aleje Racławickie jako przedłużenie osi Zamek-Stare Miasto-Krakowskie Przedmieście- Plac Teatralny/Ogród Saski - KUL powinna przynajmniej na odcinku od skrzyżowania z Lipową do skrzyżowania z Sowińskiego mieć charakter reprezentacyjny, tzn. ładnie zagospodarowana zieleń, klomby, żywopłoty, elegancka nawierzchnia (duże płyty chodnikowe, najlepiej kamienne), ozdobne latarnie, śmietniki i inna mała architektura.
Nie wolno nam oszczędzać na tak ważnych miejscach, które decydują o tym jak nasze miasto jest odbierane przez przyjezdnych - turystów, studentów, gości beznesowych!!
Warto spojrzeć w tym kontekście na al. Ujazdowskie w Warszawie.

P
Pieszy

Pan Stelmach apeluje teraz o duże płyty bez fazowania a sam zaprojektował pieszym nierówną kostkę brukową na głównej osi komunikacyjnej prowadzącej przez Plac Teatralny. Kto tylko może to omija to fatalne rozwiązanie i chodzi bokiem placu. I to ma być autorytet w kwestii projektowania przyjaznej ludziom przestrzeni? Poza tym RKP zamiast marzyć teraz o kwiatkach i kamiennych brukach niech spojrzy jak wygląda dzisiaj rynek budowlany i trzyma kciuki żeby oferty cenowe w ogóle zmieściły się w kosztorysie inwestora.

G
Gość

R E M O N T O W A Ć R A C Ł A W I C K I E J A K N A J S Z Y B C I E J

G
Gość

R E M O N T O W A Ć R A C Ł A W I C K I E J A K N A J S Z Y B C I E J

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3