To kolejna demonstracja śmigłowca po ostatnich pokazach lotniczych Air-Show 2013 w Radomiu, gdzie maszynę pokazywano na wystawie statycznej oraz w locie. Spółka konsekwentnie chwali się śmigłowcem AW149, który walczy o rządowy kontrakt na dostawę 70 wielozadaniowych śmigłowców dla polskich Sił Zbrojnych.
– AW149 jest najbardziej nowoczesną konstrukcją spośród oferowanych w przetargu. Chcemy zademonstrować nasze najnowsze osiągnięcie w dziedzinie śmigłowców wojskowym przedstawicielom najwyższej władzy państwowej w Polsce oraz z zagranicy, jak również promować śmigłowiec AW149 i PZL-Świdnik w Kielcach – mówi Mieczysław Majewski, prezes PZL-Świdnik.
Jak chwali się spółka, AW149 to najnowszej generacji śmigłowiec spełniający najsurowsze wymagania współczesnego wojska. Zapewnia kompleksowe rozwiązania umożliwiające znaczące oszczędności przez cały okres eksploatacji produktu.
– AW149 to najlepsze rozwiązanie, które może w pełni sprostać potrzebom polskich Sił Zbrojnych oraz innych Sił Zbrojnych, które planują modernizację swoich flot. Będzie on także przeznaczony na zagraniczne rynki – zapowiada Nicola Bianco, dyrektor zarządzający PZL-Świdnik.
Spółka PZL-Świdnik jest odpowiedzialna za projekt i produkcję kadłuba AW149. Pierwsze śmigłowce dla polskich Sił Zbrojnych zostaną wyprodukowane na linii produkcyjnej, która ma powstać właśnie w PZL-Świdnik.
Podczas tegorocznej edycji MSPO PZL-Świdnik zaprezentuje także bezzałogowy śmigłowiec SW-4 Solo RUAS/OPH.
– To kolejna już demonstracja Solo po ubiegłorocznym debiucie podczas MSPO. Solo jest sukcesem myśli technologicznej oraz know-how gromadzonych w PZL-Świdnik przez ponad 60 lat funkcjonowania w branży lotniczej. To ogromna szansa dla przedsiębiorstwa, która umożliwia wzmacnianie pozycji PZL-Świdnik jako liczącego się w świecie centrum doskonałości – dodaje Bianco.
SW-4 Solo RUAS/OPH oparty został na sprawdzonej konstrukcji lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4. Został zaprojektowany do realizacji zarówno operacji bezzałogowych, jak i wykonywania lotów załogowych. Śmigłowiec SW-4 w wersji RUAS może być wykorzystywany do realizacji różnorodnych zadań, w tym misji wywiadowczych, z zakresu nadzoru, rozpoznawczych oraz transportu ładunków. Obsługiwany przez pilota może służyć do transportu personelu oraz misji z zakresu nadzoru i interwencji.
Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach zakończy się 5 września.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?