reklama

Remont trasy kolejowej z Lublina do Warszawy. Zobacz na zdjęciach, jak przebiega

Sławomir Skomra
Sławomir Skomra
Zaktualizowano 
20 października ma być częściowo wznowiony ruch pociągów na odcinku Lublin - Dęblin. Obecnie powstają perony na Dworcu Lublin i przystanku Lublin Zachodni.

Inwestycja, warta ponad 3,5 mld zł ma spore opóźnienie, bo ruch pociągów z Lublina do Warszawy linią numer 7 miał wrócić na początku tego roku.

Tak się nie stało, i dziś PKP informuje, że na przełomie września i października ruch na odcinku Lublin - Dęblin ma być częściowo przywrócony.

Pociągi będą jeździły po jednym torze.

Nowe perony

- Na stacji Lublin budowany jest peron nr 3. Ułożono już ścianki, powstaje konstrukcja, która umożliwia budowę fundamentów pod wiaty. Jest już widoczna struktura tunelu od dworca do peronu nr 3. Zbudowano też 2 szyby dla wind oraz wyjścia z tunelu na peron nr 2 i 3 - informuje o postępie prac spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj także

Jednocześnie w okolicach ul. Granitowej powstaje zupełnie nowy przystanek kolejowy Lublin Zachodni. Gotowa jest już konstrukcja peronu wyspowego oraz tunel pod torami.

- Są schody prowadzące do przejścia podziemnego. Rozpoczął się montaż windy. Na przystanku wybudowana zostanie również pochylnia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Będą ławki, wiata, tablice informacyjne. Długi na 400 metrów peron pozwoli zatrzymywać się nie tylko pociągom regionalnym, ale i dalekobieżnym - dodają kolejarze.

Czytaj także

Na ostatnim etapie prac jest też budowa budynku Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) w Lublinie.

Stare wiadukty

Kontynuowane są prace na wiaduktach nad ul. Diamentową, Janowską i Męczenników Majdanka oraz mostów nad rzeką Bystrzycą i rzeką Czerniejówką.

Najbardziej zaawansowane prace są nad ul. Diamentową, gdzie trwa betonowanie głównych przyczółków, na których będzie osadzona nowa konstrukcja mostu.

Czytaj także

Przy Janowskiej wzmacniane są fundamenty wiaduktu, ustawione są podpory tymczasowe, które podtrzymują konstrukcje.

Przy ul. Droga Męczenników Majdanka wzmocnione zostaną filary oraz przyczółki.

- Równolegle prowadzone są prace po wschodniej stronie stacji Lublin. Wykonawca odnawia most nad rzeką Czerniejówką. Przygotowuje budowę nowych podpór. Obiekt zapewni szybsze i bezpieczniejsze podróże między Lublinem a Warszawą - dodaje kolejowa spółka.

Nowe tory

Na odcinku Lublin – Dęblin zmienia się 17 stacji i przystanków. Układane są podkłady i szyny.

- W Puławach, Nałęczowie, Motyczu widać konstrukcje nowych przejść podziemnych. Prace obejmują budowę obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, 9 wiaduktów i 4 przepustów - informuje PKP.

Zaznaczmy, że cała inwestycja będzie trwała o około rok dłużej niż początkowo planowano, bo PKP PLK w pierwszych miesiącach tego roku powiększono zakres zlecenia.

Czytaj także

Firmy budowlane mają też wybudować nową łącznicę kolejową między linią Warszawa - Lublin i Lublin – Stalowa Wola (linia nr 68).

- Dzięki niej pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do budowy łącznicy - raportuje PKP PLK.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
benek
22 października, 12:34, Łukasz:

Dodajecie nieaktualne zdjęcia i piszecie, że można zobaczyć co aktualnie dzieje się z tą inwestycją. Na dworcu w Lublinie bywam regularnie i na chwilę obecną peron numer 3 posiada już nawierzchnię (pozostały drobne wykończenia brukarskie), są też już tablice informacyjne oraz windy. Na powyższych zdjęciach nie ma ani wind, ani nawet skończonej podbudowy peronów. W większości są to zdjęcia z przełomu lipca i sierpnia. Regularnie śledzę Wasze publikacje na ten temat i większość powyższych zdjęć publikowaliście już co najmniej kilka tygodni temu. Trochę rzetelności droga Redakcjo. Nie macie zbyt daleko do dworca PKP, także zanim zrobicie newsowy artykuł warto się pofatygować i wykonać aktualne zdjęcia. Nie wiem jak sprawa wygląda poza Lublinem, ale tam pewnie też nie chciało się Wam pojechać przed publikacją tego rzetelnego materiału. Zdjęcia peronu nr 1, który na tym etapie inwestycji nie jest jeszcze modernizowany, to już w ogóle nieporozumienie.

Mamy koniec października. Komentujesz artykuł z początku września i twierdzisz, że dodali nieaktualne zdjęcia. Gratuluję :)

Ł
Łukasz

Dodajecie nieaktualne zdjęcia i piszecie, że można zobaczyć co aktualnie dzieje się z tą inwestycją. Na dworcu w Lublinie bywam regularnie i na chwilę obecną peron numer 3 posiada już nawierzchnię (pozostały drobne wykończenia brukarskie), są też już tablice informacyjne oraz windy. Na powyższych zdjęciach nie ma ani wind, ani nawet skończonej podbudowy peronów. W większości są to zdjęcia z przełomu lipca i sierpnia. Regularnie śledzę Wasze publikacje na ten temat i większość powyższych zdjęć publikowaliście już co najmniej kilka tygodni temu. Trochę rzetelności droga Redakcjo. Nie macie zbyt daleko do dworca PKP, także zanim zrobicie newsowy artykuł warto się pofatygować i wykonać aktualne zdjęcia. Nie wiem jak sprawa wygląda poza Lublinem, ale tam pewnie też nie chciało się Wam pojechać przed publikacją tego rzetelnego materiału. Zdjęcia peronu nr 1, który na tym etapie inwestycji nie jest jeszcze modernizowany, to już w ogóle nieporozumienie.

W
Wstyd

PKP HONORU NIE MACIE 3H JAZDY NA DUPIE Z LUBLINA DO WARSZAWY W WAGONACH PO 6 OSÓB W PRZEDZIALE DO TEGO WALIZKI KTORE SIE NIE MIESZCZA BO WAGON JEST AZ DO GDYNI ALBO KOŁOBRZEGU NIE WSPOMNE O WASZEJ HAŃBIE CZYLI PŁACENIE TEJ SAMEJ CENY ZA BILETY GDY NIE MA SIE ZAPEWNIONEGO MIEJSCA SIEDZACEGO!!

:(

Chyba nikt nie sądzi, że TO będzie skończone w tym roku! Piszę tylko o tym co na obrazkach. Reszta jest milczeniem :(

G
Gość

Czy ktoś widział wizualizację nowych wiat nad peronami na stacji Lublin ? Czy będzie takie dziadostwo jak nad peronem 1 czy jednak coś co lepiej wpasuje się w zabytkową architekturę budynku stacji ?

G
Gość

Sporo o Lublinie, natomiast proponuję udać się w teren i wtedy ocenić postępy prac. Nie wydaje mi się, żeby nawet jeden tor był przygotowany na ruch pociągów na tym odcinku

S
Sołtys

W lipcu minister Adamczyk zameldował Morawieckiemu, że po wyremontowanej linii kolejowej nr 7 na odcinku Dęblin- Lublin, pociągi będą jeździły we wrześniu tego roku. Minister i jego zastępcy dostali nagrody.

Teraz mówią o 20 października!

A w Piotrowicach i w Czesławicach w dalszym ciągu nie ma wiaduktów kolejowych w ciągu tej linii kolejowej !

Robią z nas idiotów !!!! Jak długo jeszcze ?

g
gjry

A przejazdy nadal będą takie jak pamiętali nasi pradziadkowie w XIX wieku? Tzn. Płaskie z zaporami lub bez ale tak samo niebezpieczne. A zadaszenia nad peronami ?. Podobno ma ich nie być!

J
J

Nieporadność PKP powala z nóg.

G
Gość

Z artykułu wynika jedynie że trwają prace na linii Lublin-Dęblin. Natomiast tytuł zapowiada coś co ma się dziać do Warszawy. Po co więc taki tytuł?? Lublinian interesuje głównie całość trasy. Nic nie wiadomo na ten temat? Trudno się dziwić, że ludzie omijają PKP coraz szerszym łukiem

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3