Remont ul. Grygowej prawie na finiszu. Wiadukt czeka tylko...

    Remont ul. Grygowej prawie na finiszu. Wiadukt czeka tylko na asfalt (WIDEO, ZDJĘCIA)

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Remont ul. Grygowej prawie na finiszu. Wiadukt czeka tylko na asfalt (WIDEO, ZDJĘCIA)
    1/19
    przejdź do galerii

    ©Adrian Tomczyk

    Niespełna półtora miesiąca zostało do zakończenia robót przy budowie nowych wiaduktów na ul. Grygowej. Drogowcom nie sprzyja pogoda. - Termin nie jest zagrożony - przekonuje ratusz.


    Zobacz galerię

    Od 14 miesięcy nie można się tamtędy poruszać. - Czy znają państwo może termin oddania do użytku ul. Grygowej? Chodzi o ten odcinek gdzie budowane są wiadukty - dopytuje pan Tomasz, nasz Czytelnik.

    W grudniu 2017 r. wprowadzono całkowity zakaz ruchu na wiaduktach na ul. Grygowej. Po co? Żeby je zburzyć i postawić od nowa. - Na dokończenie prac wykonawca ma czas do końca marca. Ten termin nie jest zagrożony - zapewnia Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

    Tu jednak należy się ważne wyjaśnienie: zakończenie prac to nie to samo, co otworzenie drogi dla ruchu.

    - Różnica może wynosić około miesiąca - półtora miesiąca - wskazuje Karol Kieliszek.

    Wszystko przez „procedury odbiorowe”. A każdy z ich etapów wymaga czasu. Najpierw fakt zakończania prac musi potwierdzić inżynier kontaktu i ma na to siedem dni. Kolejne dwa tygodnie może zająć urzędnikom ratusza powołanie komisji, która zajmie się odbiorem wykonanych robót. Komisja będzie mogła pracować przez ok. trzech tygodni. Ale to nie koniec. Kompletna dokumentacja trafi do służb nadzoru budowlanego. I to on wyda ostatecznie decyzję o tym czy otworzyć drogę dla ruchu.

    Na razie drogowcy „drepczą w miejscu”. A wszystko przez pogodę. - Najważniejszymi pracami, które pozostały do wykonania to ułożenie finalnej warstwy bitumicznej na jezdni. Nie możne tego jednak na razie wykonać ze względu na niesprzyjającą pogodę. Jest po prostu za zimo - wyjaśnia Kieliszek.

    Aby kłaść asfalt, temperatura nie może być niższa niż zero stopni Celsjusza. I to przez dłuży czas. - Na ul. Grygowej wykonywane są prace kosmetyczne i porządkowe. Wykonawca czeka na poprawę aury - dodaje Kieliszek.

    Przebudowa Grygowej to najdroższa z wykonywanych obecnie przez ratusz inwestycji drogowych. Kontrakt opiewa na 70,2 mln zł. Przebudowa ul. Grygowej obejmuje odcinek o długości ok. 1,5 kilometra od ul. Pancerniaków do ul. Metalurgicznej. Ulica ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu (skrajnie prawe zostaną zarezerwowane dla autobusów).

    Ratusz przymierza się już do kolejnej inwestycji drogowo - inżynierskiej. Chodzi o przebudowę mostu na ul. Pawiej nad Czerniejówką. - Mamy już pozwolenie na budowę - mówi Kieliszek.

    Problemem jest brak pieniędzy. Ratusz szuka dofinansowania do prac. - Jeśli uda się je znaleźć to niewykluczone, że realizacja inwestycji ruszy w tym roku - dodaje Kieliszek.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (16)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ee, projektanty

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    dlaczego zrobiono 2 przystanki za rondem na dwóch wylotach a nie zrobiono trzeciego dla trzeciego kierunku? Przecież tamtędy też jeździły i będą jeździć autobusy. Taka siódemka zjeżdżając od strony...rozwiń całość

    dlaczego zrobiono 2 przystanki za rondem na dwóch wylotach a nie zrobiono trzeciego dla trzeciego kierunku? Przecież tamtędy też jeździły i będą jeździć autobusy. Taka siódemka zjeżdżając od strony Felina do Rataja nie będzie miała przystanku w rejonie ronda. W przeciwnym kierunku powstała zatoka przystankowa. To jak to jest? Ludzie jeżdżą autobusem tylko w jedną stronę?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    „Skrajne prawe pasy dla autobusów „

    Jsjsksk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    a ile tych autobusów tam będzie jeździć ?
    1 szt na godzinę ????

    Co oni tak z tymi bus pasami ?

    A może wziąć przykład z Rzeszowa ?
    Bus pas tylko dla autobusów i taxi, ale w godz 6.30-9.30 oraz...rozwiń całość

    a ile tych autobusów tam będzie jeździć ?
    1 szt na godzinę ????

    Co oni tak z tymi bus pasami ?

    A może wziąć przykład z Rzeszowa ?
    Bus pas tylko dla autobusów i taxi, ale w godz 6.30-9.30 oraz 14.30-17.30

    Da się ?
    No tak, da się, ale nie w Lublinie :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    super że juz kończą

    asik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    nie moge się doczekać!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    #stonkamurem

    iwa glovacky (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Czy coś będzie dalej z parkiem naukowym nieopodal?
    Nasz Don Żuk z rekinem biznesu Sylwestrem Bogackim, szumnie zapowiadali inwestycję i co?
    Nawet płot się wali, wiatr hula, a panowie współpracują...rozwiń całość

    Czy coś będzie dalej z parkiem naukowym nieopodal?
    Nasz Don Żuk z rekinem biznesu Sylwestrem Bogackim, szumnie zapowiadali inwestycję i co?
    Nawet płot się wali, wiatr hula, a panowie współpracują ale co najwyżej w prywatnym biznesie edukacyjnym WSEI...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wyprowadź sie do Białej Podl

    bis pis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    Tam rządził namaszczony pisowy i nawet km drogi w 4 lata nie zbudował jedyne co zrobił to nazwał rondo im. Kaczyńskich i tyle inwestycji drogowych


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    #stonkamurem

    iwa glovacky (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Kupiłeś dyplom na Projektowej? Absolwent?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    (skrajnie prawe zostaną zarezerwowane dla autobusów).

    jan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

    a na godzinę przejedzie 4 autobusy
    śmiech na sali


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    taie czasy

    mck (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

    gdyby nie zrobili buspasów to nie byłoby tak dużego dofinansowania z Unii i w efekcie nie byłoby w ogóle remontu i dotyczy to każdej nowobudowanej teraz ulicy z buspasami


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niestety

    DP (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Buspasy w tym miejscu są niezgodne z prawem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    #stonkamurem

    iwa glovacky (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Powinni robić drogę tylko z buspasem i ścieżką rowerową.
    Primo: zostaw auto, nie stój w korku, przesiądź się do MPK.
    Secundo: rowery - sukces dwóch kadencji doktora ekonomii Żuka...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    paniał - charaszo

    jan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    jw

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pogoda jest bardzo łaskawa

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    No nie sprzyja, bo zimą jest zima. Taka sytuacja.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niestety

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Nie przewidzieli że w zimie wystąpią temperatury poniżej zera. Kieliszek nie doczytał w Googlach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Komisja

    Obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    To komisji odbiorowej nie można powołać przed zakończeniem robót budowlanych?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kosztorys

    wp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    I jak teraz porownac 70 mln zl na te 1,5 km z wiaduktami po kilkaset metrow to remontu kladki i ronda na fabrycznej za 65mln ?? A robitnik na budowie nadal 15 zl/h zarabia.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wałki

    uks (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Fabryczna to grabież w biały dzień . Gdyby nawet przyjąć wzrost kosztów o 100% co wiadomo że jest nieprawdą to zakres robót na Grygowej jest 5-10 razy większy. A cena robót prawie ta sama. Coś tu...rozwiń całość

    Fabryczna to grabież w biały dzień . Gdyby nawet przyjąć wzrost kosztów o 100% co wiadomo że jest nieprawdą to zakres robót na Grygowej jest 5-10 razy większy. A cena robót prawie ta sama. Coś tu nie gra. zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY