Rowerem pojedziemy ul. Lubartowską pod prąd

Artur Jurkowski
Obecnie kontrapasy rowerowe są na czterech lubelskich ulicach m.in. Konopnickiej, Orlej
Obecnie kontrapasy rowerowe są na czterech lubelskich ulicach m.in. Konopnickiej, Orlej Anna Kurkiewicz
Udostępnij:
21 lubelskich ulic znalazło się na mapie dróg, gdzie do końca października mają być wykonane kontrapasy do jazdy na jednośladach. Obecnie w Lublinie kontrapasy dla rowerów funkcjonują na czterech ulicach: Konopnickiej, Orlej, Środkowej i Wschodniej.

Zasada jest prosta. Na jednokierunkowych ulicach rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd. - Korzyści? Skrócenie drogi przejazdu dla cyklistów, wyprowadzenie rowerów z chodników, poprawa bezpieczeństwa - wylicza Aleksander Wiącek, asystent prezydenta Lublina ds. polityki rowerowej.

Ratusz już szuka firmy, która wykona kontrapasy dla rowerów. Łącznie na liście znalazło się 21 lubelskich ulic. Aby zastosować takie rozwiązanie jezdnia musi mieć najmniej 4 metry szerokości. - Na jezdni zostanie wymalowany pas oddzielający części dla samochodów i rowerów. Dla tych drugich zarezerwowane będzie 1,5 metra drogi - opisuje Wiącek.

Kontrapasy mają być gotowe do końca października. Dla rowerzystów oznacza to spore zmiany. M.in. cykliści będą mogli przejechać ul. Lubartowską (jadąc od ul. Ruskiej) na wprost przez skrzyżowanie z al. Tysiąclecia. Kontrapas będzie się kończył w tym przypadku na wysokości ul. Cyruliczej. - Pozwoli to znacząco skrócić trasę dojazdu do pl. Zamkowego. Obecnie aby zgodnie z przepisami dotrzeć pod Zamek rowerzyści muszą jechać Wodopojną i Swiętoduską pod ratusz na następnie Lubartowską i Kowalską - wyjaśnia Wiącek.

Pas rowerowy na Lubartowskiej będzie pokrywał się z bus - pasem. Dlaczego przejazd jednośladem został ograniczony tylko do ul. Cyruliczej a nie prowadzi do Bramy Krakowskiej? - Mamy tu stromy podjazd. Chcemy uniknąć sytuacji, że cykliści będą spowalniali ruchu trolejbusów - twierdzi Wiącek.

Obecnie w Lublinie kontra-pasy dla rowerów funkcjonują na czterech ulicach: Konopnickiej, Orlej, Środkowej i Wschodniej. Na kolejnych dwóch - Koziej i Szczyglej - wprowadzono kontraruch rowerowy (część jezdni dla rowerzystów nie jest wyznaczona pasami ale o możliwości jazdy "pod prąd" informuje znak drogowy).

Tu będą kontrapasy
Miła, Wesoła, Ochotnicza, Strażacka, Targowa, Nowy Plac Targowy, Kowalska, Furmańska, Cyrulicza, Lubartowska, Jasna, Ogrodowa, Akademicka, Raabego, Zuchów, Legionowa, Grażyny, Rymwida, Wajdeloty, Trześniowska, Przyjaźni.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Jako wieloletnia mieszkanka Wieniawy dołączam się do protestu-dotyczy kontrapasów na Zuchów i Legionowej. Niech wreszcie urzędnicy przestaną decydować za mieszkańców. W swoich idiotycznych pomysłach przechodzą samych siebie, jak wzrośnie statystyka wypadków z udziałem rowerzystów- a jest to nieuniknione przy tych pomysłach dopiero się zastanowią. Inteligencja jest między innymi umiejętnością przewidywania;))
G
Gość
Przy wyjazdach z bram Legionowa-Zuchów i Szarych Szeregów od lat nie możemy doprosić się luster,często wyjeżdża się "na oślep", nie wyobrażam sobie do tego rowerzystów jadących pod prąd!! Żeby na Zuchów i Legionowej zrobić kontrapasy trzeba postawić zakazy parkowania bo innego wyjścia nie ma, jest za wąsko. Ciekawe tylko gdzie podzieje się kilkadziesiąt samochodów mieszkańców, którzy obecnie mają problem z zaparkowaniem. Niech miasto zrobi w końcu coś porządnie a nie po najtańszych kosztach. Na Legionowej poszerzyć chodnik i tam zrobić ścieżkę dla rowerów, na Zuchów takiej możliwości nie ma. Moim zdaniem rozwiązanie proponowane przez miasto jest bardzo niebezpieczne zarówno dla kierowców jak i rowerzystów.
:(
. . . że niektórzy, młodzi stażem urzędnicy są jeszcze na etapie: "moje musi być na wierzchu" :(
R
Roman Mat.
Kontrapasy na ul. Legionowej i na ul. Zuchów to bardzo kontrowersyjny pomysł. Na ul. Legionowej jest za ciasno ze względu na parkujące z jednej strony samochody. Wyjeżdżając z bramy Szarych Szeregów 1, 1A i 1B, przy chronicznie zastawionej prawej stronie jezdni, trzeba bardzo uważać na nadjeżdżające od dołu auta. Wtedy można bardzo łatwo wpaść na pędzącego od góry kontrapasem rowerzystę. Trzeba zaznaczyć, że ulica wieczorem i w nocy jest źle oświetlona! Na ul. Zuchów samochody parkują po obu stronach na chodniku. Kontrapas wyłączy możliwość parkowania z jednej strony.
O
Olo
Jaki sens ma brnięcie w koszty z naszych podatków przez miasto i podpisywanie umowy z firmą jak widać, że protesty są z ulic: Grażyny, Wajdeloty, Rymwida, Legionowej, Zuchów, Przyjaźni itd. przecież po protestach mieszkańców te kontrapasy zostaną zlikwidowane ! a my wszyscy dwa razy za to zapłacimy ! (przy ich projektowaniu i rysowaniu oraz przy ich usuwaniu)
mało tego część z tych "dróg" dla rowerów nie będzie połączona z innymi ! jaki to ma sens ? chyba po to żeby etatowi pracownicy od rowerów chwalili się ile to km stworzyli, ale o tym już nikt nie mówi !
k
kati
Na legionowej i Zuchow nie ma gdzie zaparkować obok szkoly, a Jeszcze jakis idiota kontrapasy wymyslil
a
aaa
Przejazd rowerem przez Lubartowską to jak przejazd przez tunel strachu z tą różnicą że w tunelu nikt cię nie okradnie i nie pobije
M
Mieszkaniec
Jak widać nie ma szerokości 4m " Aby zastosować takie rozwiązanie jezdnia musi mieć najmniej 4 metry szerokości. - Na jezdni zostanie wymalowany pas oddzielający części dla samochodów i rowerów. Dla tych drugich zarezerwowane będzie 1,5 metra drogi - opisuje Wiącek" i mimo to udało się wpierniczyć pas dla pedałowców!!.
j
jj
Zrobcie jeszcze sciezke rowerowa w tunelu pod prad
P
Paduch
działki przynależnej do bloku. Przy bloku jest parking na ca 40 aut. I co z tego jak z innych bloków i to odległych od parkingu niektórzy stawiają po 2,3 auta z jednego lokalu mieszkalnego. Czyli Ty bulisz za działkę przy swoim bloku i nie możesz tam postawić swego auta bo inny mieszkaniec osiedla stawia 2 lub 3. Na dodatek są i Tacy co stawiają np 2 auta firmowe z reklamą na aucie. Tacy mogą śmiało zaparkować na parkingu strzeżonym bo opłatę parkingową mogą ująć w kosztach firmy ale po co. I tak to jest płacisz za działkę przynależną do bloku i masz nic.
R
Renia
Jak Pan myśli, że tu chodzi tylko o płacenie za parkingi, to szkoda gadać.... Pozostali jakoś załapali, że chodzi o to, że ktoś decyduje za mieszkańców.
A co do pieniędzy, to jakoś na innych osiedlach (mam wielu znajomych i rodzinę w różnych dzielnicach) mieszkańcy parkują za darmo przy blokach, dlaczego ci na LSM mają płacić?
R
Renia
Proszę korzystać do woli, serdecznie zapraszam, zawsze staram się być gościnna, myślę, że inni mieszkańcy też. Ale decyzje, co się dzieje na osiedlu i jak nam to ewentualnie utrudni życie proszę zostawić nam mieszkańcom i Radzie Dzielnicy, którą wybraliśmy. Ja mieszkając na LSM nie wtrącam się , jak są rozwiązane różne kwestie np. w dzielnicy przy Zalewie Zemborzyckim, chociaż czasem tam jeżdżę trochę wypocząć.
m
marek
Przy ulicach nie ma miejsc parkingowych, przy niektórych blokach także, ale za to poustawiane są po obu stronach znaki zakazu postoju, zatrzymywania się, a teraz dojdą ścieżki rowerowe. Ludzie, rowery w mieście to są dobre do rekreacji, a nie jako środek transportu. Większość zresztą właśnie jeździ rekreacyjnie, tyle że po mieście. Dzisiaj rowerzyści jeżdżą po ulicach, ścieżkach i chodnikach. Spowalniają ruch na 2-3 pasmówkach, stanowią zagrożenie przejeżdżając jak wariaci po pasach, albo w miejscach przecinania się ścieżki z chodnikiem. Wybieramy radnych, prezydenta, a oni zawsze działają na nasza niekorzyść. Tiry do miasta, spalarnie odpadów, biomasy, którą będzie się przywozić do Lublina, bo mieszkańcy nie wytwarzają tylu odpadów, zabieranie miejsc do parkowania, zakorkowane miasta, strzyżenie trawników przez całe tygodnie małymi spalinowymi kosiarkami, aby czasami nie zmniejszył się hałas - to są atrakcje zapewniane przez miasto.
R
Renia
Pani Elizo,
Tu nie chodzi o siedzenie w aucie i szukanie dojazdu, tylko o to , że nie ma gdzie tego auta zaparkować. Jeśli ktoś jest mieszkańcem ma prawo zostawić swoje auto gdzieś na osiedlu (przy bloku to marzenie ściętej głowy). Praktyka jest teraz taka, że po pracy robi się kilka kółek w poszukiwaniu wolnych miejsc przy ulicach osiedla. Ci, którzy przyjeżdżają do ZUS-u, banków itp., niech sobie parkują na parkingach tych instytucji, a nie pod naszymi blokami, bo nawet dla nas nie ma tu wystarczająco miejsca. Prezes spółdzielni ani władze miasta nie interesują się od lat brakiem miejsc parkingowych zwłaszcza na osiedlu Mickiewicza, a teraz jeszcze chcą nam wsadzić kontrapasy! I o to jest ten cały krzyk.
A co do staruszek przyjeżdżających coś załatwić na LSM, to z moich obserwacji wynika nie jeżdżą ani samochodami, ani tym bardziej rowerami. Przyjeżdżają autobusami: średnio dwa razy w tygodniu zdarza mi się kierować, a nawet podprowadzić jakąś starszą panią pod ZUS lub do jednej z licznych instytucji umiejscowionych wokół osiedla Mickiewicza...
Kontrapasy dla staruszek, dobre, czego to jeszcze nie wymyślicie, żeby jakoś wytłumaczyć własne błędne decyzje...
k
kamil233
a te ulice nie są prywatne i każdy może z nich korzystać i będę się wypowiadać. Widać, że niektórzy mieszkańcy LSM "sprywatyzowali" sobie ulice i im się należy. Jak brakuje miejsc do parkowania to albo sobie je zbudować albo wyprowadzić do nowych bloków na przedmieściach, gdzie miejsc do parkowania jest (teoretycznie) więcej. Aaaaa, trzeba za nie zapłacić? I chyba to boli. Każdy chce mieć za darmo ale zapłacić to nikt nie chce.
Więcej informacji na stronie głównej Kurier Lubelski
Dodaj ogłoszenie