- Skontaktowaliśmy się z tym kierowcą. Tłumaczył, że tylko przyłożył głowę, a wszystko trwało chwilę. Zawsze na 5-6 minut przed odjazdem otwiera drzwi, żeby wpuścić pasażerów. Nie wiem jak było tym razem, mogę tylko wierzyć swojemu pracownikowi. Niemniej bardzo przepraszamy za ten incydent. Kierowca został upomniany. Takie sytuacje więcej się nie powtórzą - zapewnia Piotr Niećko, współwłaściciel Autobusowego Konsorcjum Lubelskiego.
Przepisy porządkowe w środkach gminnego transportu zbiorowego na liniach zarządzanych przez Gminę Lublin jasno określają, że kierujący i obsługa pojazdu zobowiązani są do "podjechania na przystanek początkowy, po zakończeniu czynności związanych ze zmianą kierunku jazdy".
- Te czynności polegają m.in. na zmianie otablicowania oraz posprzątaniu pojazdu. Zatem jeśli kierowca wykona wszystkie czynności związane ze zmianą kierunku jazdy to powinien umożliwić pasażerom wcześniejsze zajęcie miejsc w pojeździe - wyjaśnia Justyna Góźdż, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Taka sytuacja powinna mieć głównie miejsce w okresie zimowym, kiedy pasażerowie marzną na przystanku lub też jeśli pada deszcz, a na przystanku początkowym nie ma wiaty, która umożliwiałaby schronienie.
* INTERWENCJE - Kurier pisze o bolączkach Czytelników - klikaj i czytaj
W przypadku niewłaściwego zachowania kierowcy można składać oficjalne skargi w Biurze Obsługi Klienta ZTM w Lublinie przy al. Kraśnickiej 25. Można to zrobić osobiście lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer: 81 446 29 36.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?