Ta miara to Edukacyjna Wartość Dodana, czyli wskaźnik stworzony na podstawie dwóch elementów: wyników szkoły na egzaminach i efektywności nauczania w danej placówce. Po ich połączeniu każde gimnazjum można zaliczyć do jednej z pięciu grup.
Pierwszy typ to szkoły neutralne. Zaliczają się do niego placówki, które mają średni wynik na egzaminie gimnazjalnym i przeciętną efektywność nauczania. Drugi to szkoły sukcesu. To gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i dużej efektywności nauczania. Trzecia grupa została nazwana szkoły wspierające.
Okazuje się, że żadne gimnazjum w Lublinie do niej się nie zalicza. Są to placówki, które pomimo tego, że nie osiągają wysokich wyników na egzaminie gimnazjalnym, to jednak pracują efektywnie i potrafią rozwinąć potencjał swoich uczniów.
Ostatni typ to szkoły niewykorzystanych możliwości. Należą do nich gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych, ale za to niskiej efektyw- ności nauczania.
Każdy, kto chce sprawdzić, jak wypada jego szkoła, może to zrobić wchodząc na strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
Nasze szkoły
Szkoły sukcesu
"Biskupiak", gimnazja numer: 1, 10, 15, 16, 6, 9, Społeczne Gimnazjum im. J. III Sobieskiego, Pallotyńskie Gimnazjum im. S. Batorego, Prywatne Gimnazja: im. I. J. Paderewskiego oraz im.Królowej Jadwigi
Szkoły neutralne:
Gimnazjum nr 2
Szkoły wymagające pomocy:
Gimnazjum Katolickie im. św. Teresy, gimnazja nr 12, 14, 17
Szkoły niewykorzystanych możliwości:
Gimnazjum nr 8
Placówki, które w jednym elemencie są szkołami sukcesu, w innym szkołami niewykorzystanych możliwości (w zależności od tego, którą część egz. gimnazjalnego bierze się pod uwagę):
gimnazja numer: 11, 18, 19, 3, 5, 7, gimnazjum w szkole plastycznej przy ul. Muzycznej, gimnazjum w OSM I i II st. im. K. Lipińskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?