Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa S17: Kolejne fragmenty bliżej budowy

(jsz)
Budowa trasy S17
Budowa trasy S17
Na pierwszym odcinku „siedemnastki” drogowcy układają już podbudowę pod nową nawierzchnię. Postępują również formalności, związane z budową kolejnych fragmentów trasy. Na odcinku z Lublina do Piask zmieniła się organizacja ruchu.

Między Sielcami i Bogucinem trwają prace ziemne. Ekipy budowlane pracują przy wykopach i nasypach. Wymieniają grunt na terenach torfowych i układają tzw. siatki geosyntetyczne. Układana jest również warstwa podbudowy z kruszywa. Do tej pory ułożono już ok. 76 tys. mkw. Najbardziej „widowiskowe prace” dotyczą zagęszczania gruntu.

– Polega to na ubijaniu podłoża 15 tonowym "ciężarkiem" opuszczanym z wysokości blisko 20 metrów – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Budowana jest także droga, łącząca węzeł Przybysławice z DK17.

Nie zakończyły się jeszcze prace przy obiektach inżynierskich. W miejscach styku z krajową „siedemnastką” powoduje to lekkie utrudnienia. W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch odbywa się objazdami.

Na odcinku z Bogucin – Dąbrowica trwa przekładanie instalacji podziemnych, kolidujących z przebiegiem trasy. Prowadzone są także prace ziemne pod obiekty inżynierskie i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie. Największy „ruch” panuje w rejonie doliny Ciemięgi. W Sieprawicach i na wysokości Panieńszczyzny trzeba się liczyć z objazdami.

Kończy się zamieszanie związane z budową odcinka Dąbrowica – Lubartów. Chodzi o protesty na powtórne rozstrzygnięcie przetargu. Odwołania hiszpańsko – polskiego konsorcjum FCC Construccion i Erbud nie przyniosły nowego rozstrzygnięcia.

– Z zaproszeniem firmy Dragados do podpisania umowy czekamy na zakończenie kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – dodaje Nalewajko.

Postępują również przygotowania do budowy odcinka Lubartów – al. Witosa. Drogowcy wybrali już najkorzystniejszą ofertę. Wygrała firma Dragados, która wyceniła prace na nieco ponad 629 mln zł. W grudniu drogowcy mają podpisać umowę z wykonawcą.

Na odcinku od al. Witosa do Piask trwają prace ziemne, związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Ekipy budowlane układają warstwy odsączające z kruszywa. Wykonywana jest także warstwa podbudowy.

Wprowadzono też zmiany w organizacji ruchu. Kierowcy korzystają z części przebudowanej prawej jezdni. Od Lublina do Wierzchowisk jedziemy lewą (starą) jezdnią, a potem już nową prawą (jedynie miejscami przejeżdżamy po lewej jezdni).

Na wyłączonych z ruchu odcinkach trwa frezowanie nawierzchni. Drogowcy pracują również przy przebudowie wyjazdu z Drogi Męczenników Majdanka przyszłym dojeździe do Świdnika wzdłuż lasu Rejkowizna.

Równocześnie zakończono pierwszy etap przetargu na prowadzenie miejsc obsługi podróżnych. Do drugiej części postępowania zaproszono wszystkich chętnych, czyli STATOIL, Shell, PKN ORLEN, LOTOS oraz BP.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski